BOBASH: Já si naopak myslim, že nebezpečnější je současnej systém, kdy máš:
P, N, Ruční brzdu a zapalování,
a moje máma musí vymýšlet, co to přesně znamená.
Zapomeneš ručku? => brzdíš o klády nebo drtíš důchodce.
Zapomeneš P? => úpřímně, vůbec nevim, jak to autu vadí. Možná jen nebrzdí motorem, ale nevim.
Rozjíždíš to přes automatickou ručku => dřív nebo později ti to odejde, páč to maj většinou blbě nadimenzovaný.
Proti tomu mi přijde lepší mít jeden jasný stav STŮJ, který použije všechny prostředky na zastavení: tedy P i brzdu a zapne se sám i pokud vypneš motor. (OK, zatím START/STOP necháme, i když se to taky trochu se START/STOP systémy stírá.
Prostě nejen že auto stojí vždycky a nemůžeš na nic zapomenout, ale ani nemůžeš auto ničit špatným používáním.
Volba stůj nebo vypnutí motoru zafixuje auto všemi dostupnými prostředky.
Odejdeš od auta s vypnutým motorem => auto stojí a najdeš ho tam, kdes ho nechal
Čekáš na někoho? => auto stojí
Dovádí ti na autě hejno negrů s letlampou => auto stojí
Nefunguje brzda? => auto stojí, protože dalo samo i Péčko
Selže Péčko => auto stojí, protože dalo samo i brzdu
Zapomeneš dát STŮJ? => auto stojí, protože si ho dá samo, když vypneš motor
Prostě jakmile opouštíš auto, máš jistotu, že stojí, ne že na něco zapomeneš. Navíc nemůžeš auto ničit špatným používáním.
Pokud chceš něco jinýho, máš po zastavení na displeji viditelný volby: a) Nechat se tahat b) Nebrzdit ručkou, aby nezamrzla, jen motorem. Dejte plnej rejd proti obrubníku, kdyby selhalo Péčko!
V lepším případě b) nahradit vytápěním brzd, což by asi neprošlo přes rozpočtáře:)
Jyrko, řekni to prosím takhle ve škodovce, aby to věděli. Bylo by škoda, kdybys odešel, a nedozvěděli se o tom:D