• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    DAN_F
    DAN_F --- ---
    BOBASH: To právě vůbec není podobná věc. V Mustangu je to jednoúčelový pseudofyzický ovladač dedikovaný pro nastavování hlasitosti, což je zrovna jedna z funkcí, pro kterou tohle řešení fakt nepotřebuješ a ještě k tomu je doslova přilepený na hlavním displeji, kde zabírá místo a nesmyslně determinuje podobu UI. V I-Pace je to standalone ovladač s vlastním displejem, který není dedikovaný na ovládání hlasitosti. Nedělej, že nechápeš ten rozdíl, jen abys obhájil že jsi propadl supergimmicku v Mustangu :)

    Jinak jo, dedikované ovladače s vlastním displejem jsou skutečně relativně drahé. Nicméně, to základní, nekonečné kolečko hlasitosti, co máš v každém dvacet let starém autě, vyjde v důsledku o mnoho levněji, než řešení v Mustangu.

    Buttons are back!
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    typek splakal nad vydelkem, ze si kupil i8 miesto p100d :)

    "I drive a BMW i8 Roadster. Hybrid. Like you an Ex-Demo car with 1K miles on it .First Serviceat 10K miles on it (Basically Oil, filter & plugs changed.) The shocker was the rear tyres were shot. I checked them myself because I could not belive it. Now these are the rear tyres. They carry the bulk of the weight(engine & Transmission/axle.) However most of my journeys commuting only uses the battery(30 mile range.) Ehich poweres the front wheels through the electric motor. They also state 128MPG. I have yet to get 30MPG. I just didn’t have the Cojohns to go the Tesla route. I feel sadden & thourouhly sicken by this experience. Had I gone Telsa model S P100D I’d have been 45K$ (£25) better of and saved a small fortune going forward. "
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    JIMIQ: pssst, at ich nezobudis, sli spinkat hodne pozde :) dajte si ku kaficku radsej libive obrazky nejakeho prototypu zo startupu, o ktorom som dodnes nepocul

    Drako GTE on Snow
    https://www.youtube.com/watch?v=D_5hqFLXeXs
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    srsly, kdo z vás? :D

    What's the purpose of N in a BEV? : electricvehicles
    https://www.reddit.com/r/electricvehicles/comments/mdj9x5/whats_the_purpose_of_n_in_a_bev/
    PETER_PAN
    PETER_PAN --- ---
    +110 novejch od vcera od vecera ? tyvole
    TOMBRIDER
    TOMBRIDER --- ---
    BOBASH: Náhodou tohle mi přišlo moc dobrý. Bez nápovědy či zaškolení. Ihned na první dobrou člověk pochopí jak to funguje.
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    Ty vole kluci, dalsich 70+ o razeni?

    Radici paka is the new tlacitka. Get a room
    SHEFIK
    SHEFIK --- ---
    tohle vypada pekne, na leto na chatu s nakupni taskou :)

    Charged EVs | New Chinese Mini EV flying off the lots - Charged EVs
    https://chargedevs.com/newswire/new-chinese-mini-ev-flying-off-the-lots/
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    MINER: V tomhle mimochodem hraje dost roli nutnost zachovávat kontinuitu.

    Ono se třeba u převodovek DSG zkoušelo, že auto, když jsi ho zastavil, zůstalo stát – normální automat stát nezůstane a "plíží se" dopředu. Velmi rychle se zjistilo, že to je nahovno, protože se s tím nedalo pořádně parkovat (plyn není dost citlivej).

    A to je jen malej příklad.

    Je spousta situací, kdy chceš, aby spalovací auto stálo a běžel mu motor (rádio, topení klima etc.), navíc v rámci edge casů máš milion dalších, který můžou nastat v případě závady (třeba když víš, že máš skoro vybitou baterii, tak fakt nechceš aby se ti vypnul motor).

    Pak tu jsou třeba situace s věcma jako je pohyb v kopci. Znamená to, že jsem v tom kopci zastavil, to, že tam chci stát, nebo stojím v zácpě a chci, aby auto po uvolnění brzdy zase jelo dolů?

    etc. etc. etc.

    Uspořádání PRND, v tomhle pořadí na voliči nebo s P samostatně na tlačítku, je výsledkem víc než 80 let vývoje UX automatický převodovky, a kdykoliv někdo zkusil něco jinýho, tak se vždycky vrátí k tomuhle, protože to funguje nejlíp.

    Ta přednáška, co jsi postoval, jen klouzla po povrchu. Mých 15 let testování stovek aut a psaní o nich je taky jen klouzání po povrchu, byť mi to dává docela slušnej přehled o tom, co funguje a co ne – rozdíl je, že ti inženýři, co to vymýšlí, věcí nejen jestli to funguje, ale taky proč.

    Jakkoliv snížit počet prvků pod PRND (u elektromobilu samozřejmě i bez Start/Stop, protože nic nestartuješ) už nejde, pokud bys do toho nezačal tahat AI. A tady nám Tesla ukáže, proč to není dobrej nápad.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    MINER: Jo odpůrcům, já už neumím číst :)

    Ad šaltpáka – jde udělat líp, pokud nemusíš řešit to, aby šly zařídit situace:
    – auto je zabržděný a stojí, motor neběží
    – auto je zabržděný a stojí, motor běží
    – auto je jede, poháněno svým motorem
    – motor auta běží, ale nepohání auto, auto se dá tlačit nebo táhnout
    – nouzová brzda
    (a ještě možná něco na co jsem zapomněl)

    Prostě spalovací motor ti v tom dělá bordel a vytváří situace, který ty možná nejsi zvyklej řešit, protože jezdíš minimálně, ale spousta řidičů je řeší velmi běžně. Proto musíš mít oddělený ovládání toho, jestli motor běží/neběží a toho, jestli se auto hejbe/nehejbe.

    Tohle, zdá se i k tvýmu uspokojení, vyřešilo, když máš šaltpáku na PRND a ručka je automatická (ale má manuální override, protože tak se to u bezpečnostně kritických věcí prostě dělá).

    U elektromobilu se to podařilo zredukovat na RND (neutrál potřebuješ nejen kvůli tlačení, ale i proto, že musíš mít mezipozici mezi jízdou dopředu a dozadu) plus (P) (ruční brzda, která slouží i místo parkovacího režimu).

    Dál už to zjednodušit opravdu nejde, a u spalovacího auta to nejde ani zjednodušit za to, co jsem psal v předposledním odstavci, protože už vznikají situace, kdy auto nemusí reagovat tak, jak budeš chtít, protože to neví.
    MINER
    MINER --- ---
    Však jsem říkal, že se to odpůrcům tlačítek nebude líbit.
    Já jsem jinak tlačítkář, a už jsem to tu i obhajoval, jenom si myslím, že šaltpáka jde udělat líp. To je vše.

    Vyřešený edge-cases znamená, že nikdy nenastane situace, kterou někdo nadesignoval. Neznamená to, že na všechno musíš mít low-level ovladače spojené s přesnou funkcí techniky. To bychom nemohli mít ani automaty.

    Hele, to byla jediná moje message: místo low-level ovladačů přesně vázaných na funkci techniky, můžeme mít abstraktnější ovladače, které jsou více vázané na to, co chtějí lidi a může to dělat víc věcí samo.

    No, ale už se asi nepochopíme:)
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    MINER: ... a teď tam mluví o tom, jak jsou ty HW ovladače drahý, ale přesto dávaj na určitý věci smysl.

    (že tys to sem dal naschvál, abys mi dal za pravdu?)
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    MINER: A hned potom tam jako příklad ukazuje FYZICKÝ OVLADAČE NA DISPLEJI v Jaguaru I-Pace. Vlastně dost podobnou věc jako ta v tom Mustangu Mach E, která tady přednedávnem rozpoutala shitstorm...
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    MINER: 22:30 mluví o tom, v čem je problém touchscreen...
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    MINER: Jinak teď tam třeba zrovna mluví (kolem 18. minuty) o tom, jak musí být definovaný všechny edge cases, a to se baví jen o zobrazování informací na displeji – nemůže nastat situace, která není vyřešená.

    Což je přesně to, co se vám tady snažím vysvětlit jak u autonomního řízení, tak třeba u tý ruční brzdy, parkovacího režimu a startovacího tlačítka. Ty v autě nemůžeš mít něco, co v 99% případů funguje, ty musíš hledat řešení pro 100% případů.

    Ostatně přímo tam i mluví o tom, že na navrhování HMI v autech nemůžeš používat mentalitu vývojáře appky.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    MINER: Zatím nemám čas na to koukat celý, ale trošičku mě znejistělo, když jsem při proklikávání narazil na to, že mluví o "Audi XC90" (je to Volvo XC90).
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    MINER: Já v tom začínám mít emoce ve chvíli, kdy po 50 příspěvcích napíšeš, že by bylo super, kdyby to při zařazení P samo zatáhlo ručku...

    ... což jsem ti ve třetím z těch padesáti psal, že všechny ty auta dělaj. Pak mám pocit, že mluvím s dementem.
    MINER
    MINER --- ---
    BOBASH: tak tady k tomu máš matroš od někoho, kdo to designuje https://www.youtube.com/watch?v=SLv64OPwSdw
    Spoiler: odpůrcům tlačítek se to nebude líbit:)
    Tak já s nim někdy nadhodim téma redesignu šaltpáky:)

    Je zajímavý, kolik v tom máš emocí, a kolik soudů a odsouzení děláš o lidech, o nichž nic nevíš…
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    MINER: Spíš brzo napíšu článek o tom, proč je osobní auto zdaleka nejsložitější kus spotřebitelský techniky v současným světě a proč je absolutně nesrovnatelný s věcma jako jsou telefony a počítače, a proč jsou lidi, kteří si na základě zkušeností se software myslej, že zvládnou i auta, obvykle idioti.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam