MINER: Jo odpůrcům, já už neumím číst :)
Ad šaltpáka – jde udělat líp, pokud nemusíš řešit to, aby šly zařídit situace:
– auto je zabržděný a stojí, motor neběží
– auto je zabržděný a stojí, motor běží
– auto je jede, poháněno svým motorem
– motor auta běží, ale nepohání auto, auto se dá tlačit nebo táhnout
– nouzová brzda
(a ještě možná něco na co jsem zapomněl)
Prostě spalovací motor ti v tom dělá bordel a vytváří situace, který ty možná nejsi zvyklej řešit, protože jezdíš minimálně, ale spousta řidičů je řeší velmi běžně. Proto musíš mít oddělený ovládání toho, jestli motor běží/neběží a toho, jestli se auto hejbe/nehejbe.
Tohle, zdá se i k tvýmu uspokojení, vyřešilo, když máš šaltpáku na PRND a ručka je automatická (ale má manuální override, protože tak se to u bezpečnostně kritických věcí prostě dělá).
U elektromobilu se to podařilo zredukovat na RND (neutrál potřebuješ nejen kvůli tlačení, ale i proto, že musíš mít mezipozici mezi jízdou dopředu a dozadu) plus (P) (ruční brzda, která slouží i místo parkovacího režimu).
Dál už to zjednodušit opravdu nejde, a u spalovacího auta to nejde ani zjednodušit za to, co jsem psal v předposledním odstavci, protože už vznikají situace, kdy auto nemusí reagovat tak, jak budeš chtít, protože to neví.