• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    Vitejte v boardu Elektromobily!

    Prosim dodrzujme stejna rules*, jako napriklad v obdobnych subreddits na Redditu.

    1) Zadne vulgarity.
    2) Toto je SFW board.
    3) Bez ICE prosim, na to jsou na Nyxu vhodnejsi boardy.
    4) Toto neni vhodny board pro napr. vase culture wars proti EV.
    5) Board je urceny primarne pro majitele EV a zajemce o nakup EV. Omladina "az mi bude 18+" tez vitana, fandim vam. Chapu nutkani napsat nam, ze si to nikdy nekoupite, nebo jeste nekoupite, ale prosim vyuzijte jine boards. Uvazujte, jak by to tu vypadalo, kdyby nam sem tohle napsal kazdy z uzivatelu Nyxu.
    6) Idealne drzme diskuzi v pratelskem duchu.
    7) Mit nazor na CN automobilky, Elona Muska, temnou minulost nekterych DE a IT automobilek, Henryho Forda I atd, muzete. Ale prosim snazte se neprekrocit bod #6, nebo dokonce bod #1. Pro tyto ucely prosim vyhledejte boardy vhodne pro ostrou socialni nebo politickou kritiku.

    Diky za pochopeni 🤦‍♂️ Pozor, druhé varování může být za 7 dnů RO i hůře.

    Prejeme prijemnou zabavu 🚗🔋 a hlavne bezpecne kilometry za volantem / s autopilotem.

    * Work in progress
    rozbalit záhlaví
    DAN_F
    DAN_F --- ---
    BOBASH: To právě vůbec není podobná věc. V Mustangu je to jednoúčelový pseudofyzický ovladač dedikovaný pro nastavování hlasitosti, což je zrovna jedna z funkcí, pro kterou tohle řešení fakt nepotřebuješ a ještě k tomu je doslova přilepený na hlavním displeji, kde zabírá místo a nesmyslně determinuje podobu UI. V I-Pace je to standalone ovladač s vlastním displejem, který není dedikovaný na ovládání hlasitosti. Nedělej, že nechápeš ten rozdíl, jen abys obhájil že jsi propadl supergimmicku v Mustangu :)

    Jinak jo, dedikované ovladače s vlastním displejem jsou skutečně relativně drahé. Nicméně, to základní, nekonečné kolečko hlasitosti, co máš v každém dvacet let starém autě, vyjde v důsledku o mnoho levněji, než řešení v Mustangu.

    Buttons are back!
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    MINER: A hned potom tam jako příklad ukazuje FYZICKÝ OVLADAČE NA DISPLEJI v Jaguaru I-Pace. Vlastně dost podobnou věc jako ta v tom Mustangu Mach E, která tady přednedávnem rozpoutala shitstorm...
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    MINER: 22:30 mluví o tom, v čem je problém touchscreen...
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    MINER: Jinak teď tam třeba zrovna mluví (kolem 18. minuty) o tom, jak musí být definovaný všechny edge cases, a to se baví jen o zobrazování informací na displeji – nemůže nastat situace, která není vyřešená.

    Což je přesně to, co se vám tady snažím vysvětlit jak u autonomního řízení, tak třeba u tý ruční brzdy, parkovacího režimu a startovacího tlačítka. Ty v autě nemůžeš mít něco, co v 99% případů funguje, ty musíš hledat řešení pro 100% případů.

    Ostatně přímo tam i mluví o tom, že na navrhování HMI v autech nemůžeš používat mentalitu vývojáře appky.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    MINER: Zatím nemám čas na to koukat celý, ale trošičku mě znejistělo, když jsem při proklikávání narazil na to, že mluví o "Audi XC90" (je to Volvo XC90).
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    MINER: Já v tom začínám mít emoce ve chvíli, kdy po 50 příspěvcích napíšeš, že by bylo super, kdyby to při zařazení P samo zatáhlo ručku...

    ... což jsem ti ve třetím z těch padesáti psal, že všechny ty auta dělaj. Pak mám pocit, že mluvím s dementem.
    MINER
    MINER --- ---
    BOBASH: tak tady k tomu máš matroš od někoho, kdo to designuje https://www.youtube.com/watch?v=SLv64OPwSdw
    Spoiler: odpůrcům tlačítek se to nebude líbit:)
    Tak já s nim někdy nadhodim téma redesignu šaltpáky:)

    Je zajímavý, kolik v tom máš emocí, a kolik soudů a odsouzení děláš o lidech, o nichž nic nevíš…
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    MINER: Spíš brzo napíšu článek o tom, proč je osobní auto zdaleka nejsložitější kus spotřebitelský techniky v současným světě a proč je absolutně nesrovnatelný s věcma jako jsou telefony a počítače, a proč jsou lidi, kteří si na základě zkušeností se software myslej, že zvládnou i auta, obvykle idioti.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    MINER: Na něm není nic moc zajímavýho, ty řešení jsou víceméně stejný u aut který mají spalovací motor, a jiný to má akorát ID.4, protože je elektrická a tudíž některý věci může mít jinak.
    MINER
    MINER --- ---
    BOBASH: můžeš napsat článek o roli elektroniky, automatizace a kontinuity v autech. Třeba jenom porovnání řešení z těch tří fotek tady může být zajímavý:)
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    MINER: U některých aut funguje při dostatečně dlouhým podržení jako nouzová brzda.
    MINER
    MINER --- ---
    BOBASH: elektronika už teď nezatáhne ručku za jízdy, ani když se o to pokusíš
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    TOMBRIDER: "Já jsem debil, co neumí používat auto, přiznává, že ho vlastně ani moc používat nechce, ale já vím líp než konstruktéři, který se tím zabývají celej život, jak má vypadat ovládání auta"

    Jo, z toho pramení moje řeči o autistických arogantních ajťáckých idiotech.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    MINER: U elektrickýho auta se to dá zjednodušit, protože tam nemáš nic jako běh motoru na volnoběh a tím pádem vlastně ani startování. Takže můžeš mít tohle:



    Startovací tlačítko není, protože nestartuješ, péčko není, protože není převodovka, je jen ručka. Neutrál musí bejt vždycky.

    Jednodušší už to fakt nejde.
    TOMBRIDER
    TOMBRIDER --- ---
    Mazec. Víc jájínkovství jsem dneska na nyxu ještě nečetl...
    Každou větu začal slůvkem Já
    Každou větu končil slůvkem -já Jenom já.
    Jenom jáJá, já, já, jenom já, jenom já
    Já, já, já, jenom já, jenom já
    Já, já, já, jenom já
    Já stačím si sám
    Sry už mám pátek..
    (A JÁ, teda Nko používám relativně často, když potřebuju zašíbrovat s autem. Bez startování motoru. Nebo když potřebuji otočit kolem, když je auto na zvedáku)
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    MINER: Ručka je z bezpečnostních důvodů, musíš mít možnost jí zatáhnout nebo povolit i bez toho, kdy ti tak usoudí elektronika. Tvoje máma může zapomenout, že tam je.

    A N tam musí bejt jednak třeba kvůli tý myčce, druhak proto, že potřebuješ (opět z bezpečnostních důvodů) polohu voliče mezi R a D.

    A všechno to musí mít nějakou kontinuitu, takže to nemůže bejt najednou úplně jinak, než to bylo, protože opět bezpečnost.
    MINER
    MINER --- ---
    BOBASH: přebývá ručka, protože se stejně zatáhne při P, a přebývá N, protože není potřeba na nic než na tahání (a to ještě po omezenou dobu, což třeba moje máma neví:), takže to může být v pátém levelu menu, někde tam kde maj bavoráky blinkry:)
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    MINER: BTW, ty jsi podle stylu argumentace nějakej UX designér, nebo něco?
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    MINER: No tak to pak nechápu, kde je problém. Na povel STŮJ je tam P.

    Na povel "vypni motor" (často nastane, že chceš aby auto stálo, ale nevypnulo motor) je tam Start/Stop.

    Ručku nemusíš používat, protože je u moderních aut automatická (a i u starejch, kde je manuální není nutná mimo stání v prudkým kupci).

    Co je na tom složitýho?
    MINER
    MINER --- ---
    BOBASH: no na chci tu jednu volbu STŮJ! A je mi jedno, že když otvírám vrata, tak si auto zařadí P a zároveň ručku. Pro mě je důležitý, že stojí, a nepotřebuji na to tři tlačítka. Teď na to samozřejmě používám P.

    Po Praze jezdim na elektrokole, páč je to nejrychlejší a člověk se protáhne a neřeší parkování. Autem jen když to fakt nejde jinak.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    MINER: A nikdy třeba někde nestojíš a nečekáš na někoho? Když třeba vjíždíš někam, kde jsou vrata a ty je musíš otevřít nebo potřebuješ někomu něco vyndat z kufru, tak pokaždý vypneš motor?

    Poslední dotaz – ty opravdu normálně běžně jezdíš autem? Jakože máš svoje vlastní, používáš ho víc než třeba jednou za 14 dní na chalupu?
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam