• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    Vitejte v boardu Elektromobily!

    Prosim dodrzujme stejna rules*, jako napriklad v obdobnych subreddits na Redditu.

    1) Zadne vulgarity.
    2) Toto je SFW board.
    3) Bez ICE prosim, na to jsou na Nyxu vhodnejsi boardy.
    4) Toto neni vhodny board pro napr. vase culture wars proti EV.
    5) Board je urceny primarne pro majitele EV a zajemce o nakup EV. Omladina "az mi bude 18+" tez vitana, fandim vam. Chapu nutkani napsat nam, ze si to nikdy nekoupite, nebo jeste nekoupite, ale prosim vyuzijte jine boards. Uvazujte, jak by to tu vypadalo, kdyby nam sem tohle napsal kazdy z uzivatelu Nyxu.
    6) Idealne drzme diskuzi v pratelskem duchu.
    7) Mit nazor na CN automobilky, Elona Muska, temnou minulost nekterych DE a IT automobilek, Henryho Forda I atd, muzete. Ale prosim snazte se neprekrocit bod #6, nebo dokonce bod #1. Pro tyto ucely prosim vyhledejte boardy vhodne pro ostrou socialni nebo politickou kritiku.

    Diky za pochopeni 🤦‍♂️ Pozor, druhé varování může být za 7 dnů RO i hůře.

    Prejeme prijemnou zabavu 🚗🔋 a hlavne bezpecne kilometry za volantem / s autopilotem.

    * Work in progress
    rozbalit záhlaví
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    COMODOR_FALKON: V čem je věc velikosti golfového vozíku konkurence pro Fabii, která je asi o tři třídy větší?

    Tohle je konkurence pro Aixam
    COMODOR_FALKON
    COMODOR_FALKON --- ---
    CHIX: Doufej, že se sem tohle: SHEFIK nedostane, nebo ne bez hromady zbytečných bazmeků, co to prodraží na desetinásobek...
    Protože tohle je přímá konkurence Tobě i základním přibližovadlům třídy Škoda Fobia...
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DAN_F: Je to skoro stejná věc, pokud teda I-Pace nemá úplně jiný kroutiče než Velar, o čemž bych dost pochyboval, vzhledem k tomu, že je to jedna značka a od pohledu to vypadá podobně (v I-Pace jsem neseděl, Velarem jsem jezdil).

    Ve Velaru (a tedy na 99% i I-Pace) je to kolečko přidělaný na dotykovým displeji, který jako "svůj displej" využívá tu část dotykáče, která je uvnitř. Oproti tý věci v Mustangu bude asi vychytanější v tom, že umí přepínat mezi ovládáním víc věcí, což je ale víceméně softwarová věc.
    SHEFIK
    SHEFIK --- ---
    amazon tu vasi debatu k FSD konecne rozlousk :)

    Amazon nasadil umělou inteligenci na kontrolu řidičů. Kdo nesouhlasí, končí | cdr.cz
    https://cdr.cz/clanek/amazon-nasadil-umelou-inteligenci-na-kontrolu-ridicu-kdo-nesouhlasi-konci
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    PETER_PAN: id3/id4
    PETER_PAN
    PETER_PAN --- ---
    BOBASH: Z jakeho je tohle auta?
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    TOMBRIDER: Však to taky je dobrý, možná i nejlepší.
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    Taková zajímavost, kolik mil najelo auto po 0 km range. Modře je kolik to dokázalo držet rychlost 65 mph.



    DAN_F
    DAN_F --- ---
    BOBASH: To právě vůbec není podobná věc. V Mustangu je to jednoúčelový pseudofyzický ovladač dedikovaný pro nastavování hlasitosti, což je zrovna jedna z funkcí, pro kterou tohle řešení fakt nepotřebuješ a ještě k tomu je doslova přilepený na hlavním displeji, kde zabírá místo a nesmyslně determinuje podobu UI. V I-Pace je to standalone ovladač s vlastním displejem, který není dedikovaný na ovládání hlasitosti. Nedělej, že nechápeš ten rozdíl, jen abys obhájil že jsi propadl supergimmicku v Mustangu :)

    Jinak jo, dedikované ovladače s vlastním displejem jsou skutečně relativně drahé. Nicméně, to základní, nekonečné kolečko hlasitosti, co máš v každém dvacet let starém autě, vyjde v důsledku o mnoho levněji, než řešení v Mustangu.

    Buttons are back!
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    typek splakal nad vydelkem, ze si kupil i8 miesto p100d :)

    "I drive a BMW i8 Roadster. Hybrid. Like you an Ex-Demo car with 1K miles on it .First Serviceat 10K miles on it (Basically Oil, filter & plugs changed.) The shocker was the rear tyres were shot. I checked them myself because I could not belive it. Now these are the rear tyres. They carry the bulk of the weight(engine & Transmission/axle.) However most of my journeys commuting only uses the battery(30 mile range.) Ehich poweres the front wheels through the electric motor. They also state 128MPG. I have yet to get 30MPG. I just didn’t have the Cojohns to go the Tesla route. I feel sadden & thourouhly sicken by this experience. Had I gone Telsa model S P100D I’d have been 45K$ (£25) better of and saved a small fortune going forward. "
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    JIMIQ: pssst, at ich nezobudis, sli spinkat hodne pozde :) dajte si ku kaficku radsej libive obrazky nejakeho prototypu zo startupu, o ktorom som dodnes nepocul

    Drako GTE on Snow
    https://www.youtube.com/watch?v=D_5hqFLXeXs
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    srsly, kdo z vás? :D

    What's the purpose of N in a BEV? : electricvehicles
    https://www.reddit.com/r/electricvehicles/comments/mdj9x5/whats_the_purpose_of_n_in_a_bev/
    PETER_PAN
    PETER_PAN --- ---
    +110 novejch od vcera od vecera ? tyvole
    TOMBRIDER
    TOMBRIDER --- ---
    BOBASH: Náhodou tohle mi přišlo moc dobrý. Bez nápovědy či zaškolení. Ihned na první dobrou člověk pochopí jak to funguje.
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    Ty vole kluci, dalsich 70+ o razeni?

    Radici paka is the new tlacitka. Get a room
    SHEFIK
    SHEFIK --- ---
    tohle vypada pekne, na leto na chatu s nakupni taskou :)

    Charged EVs | New Chinese Mini EV flying off the lots - Charged EVs
    https://chargedevs.com/newswire/new-chinese-mini-ev-flying-off-the-lots/
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    MINER: V tomhle mimochodem hraje dost roli nutnost zachovávat kontinuitu.

    Ono se třeba u převodovek DSG zkoušelo, že auto, když jsi ho zastavil, zůstalo stát – normální automat stát nezůstane a "plíží se" dopředu. Velmi rychle se zjistilo, že to je nahovno, protože se s tím nedalo pořádně parkovat (plyn není dost citlivej).

    A to je jen malej příklad.

    Je spousta situací, kdy chceš, aby spalovací auto stálo a běžel mu motor (rádio, topení klima etc.), navíc v rámci edge casů máš milion dalších, který můžou nastat v případě závady (třeba když víš, že máš skoro vybitou baterii, tak fakt nechceš aby se ti vypnul motor).

    Pak tu jsou třeba situace s věcma jako je pohyb v kopci. Znamená to, že jsem v tom kopci zastavil, to, že tam chci stát, nebo stojím v zácpě a chci, aby auto po uvolnění brzdy zase jelo dolů?

    etc. etc. etc.

    Uspořádání PRND, v tomhle pořadí na voliči nebo s P samostatně na tlačítku, je výsledkem víc než 80 let vývoje UX automatický převodovky, a kdykoliv někdo zkusil něco jinýho, tak se vždycky vrátí k tomuhle, protože to funguje nejlíp.

    Ta přednáška, co jsi postoval, jen klouzla po povrchu. Mých 15 let testování stovek aut a psaní o nich je taky jen klouzání po povrchu, byť mi to dává docela slušnej přehled o tom, co funguje a co ne – rozdíl je, že ti inženýři, co to vymýšlí, věcí nejen jestli to funguje, ale taky proč.

    Jakkoliv snížit počet prvků pod PRND (u elektromobilu samozřejmě i bez Start/Stop, protože nic nestartuješ) už nejde, pokud bys do toho nezačal tahat AI. A tady nám Tesla ukáže, proč to není dobrej nápad.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    MINER: Jo odpůrcům, já už neumím číst :)

    Ad šaltpáka – jde udělat líp, pokud nemusíš řešit to, aby šly zařídit situace:
    – auto je zabržděný a stojí, motor neběží
    – auto je zabržděný a stojí, motor běží
    – auto je jede, poháněno svým motorem
    – motor auta běží, ale nepohání auto, auto se dá tlačit nebo táhnout
    – nouzová brzda
    (a ještě možná něco na co jsem zapomněl)

    Prostě spalovací motor ti v tom dělá bordel a vytváří situace, který ty možná nejsi zvyklej řešit, protože jezdíš minimálně, ale spousta řidičů je řeší velmi běžně. Proto musíš mít oddělený ovládání toho, jestli motor běží/neběží a toho, jestli se auto hejbe/nehejbe.

    Tohle, zdá se i k tvýmu uspokojení, vyřešilo, když máš šaltpáku na PRND a ručka je automatická (ale má manuální override, protože tak se to u bezpečnostně kritických věcí prostě dělá).

    U elektromobilu se to podařilo zredukovat na RND (neutrál potřebuješ nejen kvůli tlačení, ale i proto, že musíš mít mezipozici mezi jízdou dopředu a dozadu) plus (P) (ruční brzda, která slouží i místo parkovacího režimu).

    Dál už to zjednodušit opravdu nejde, a u spalovacího auta to nejde ani zjednodušit za to, co jsem psal v předposledním odstavci, protože už vznikají situace, kdy auto nemusí reagovat tak, jak budeš chtít, protože to neví.
    MINER
    MINER --- ---
    Však jsem říkal, že se to odpůrcům tlačítek nebude líbit.
    Já jsem jinak tlačítkář, a už jsem to tu i obhajoval, jenom si myslím, že šaltpáka jde udělat líp. To je vše.

    Vyřešený edge-cases znamená, že nikdy nenastane situace, kterou někdo nadesignoval. Neznamená to, že na všechno musíš mít low-level ovladače spojené s přesnou funkcí techniky. To bychom nemohli mít ani automaty.

    Hele, to byla jediná moje message: místo low-level ovladačů přesně vázaných na funkci techniky, můžeme mít abstraktnější ovladače, které jsou více vázané na to, co chtějí lidi a může to dělat víc věcí samo.

    No, ale už se asi nepochopíme:)
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    MINER: ... a teď tam mluví o tom, jak jsou ty HW ovladače drahý, ale přesto dávaj na určitý věci smysl.

    (že tys to sem dal naschvál, abys mi dal za pravdu?)
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam