GOR: S dovolením jsem to aplikoval na tvůj. Jestli je moje úvaha úplná hovadina, klidně mě s tim pošlete všichni do prdele :)
Bilančně na teoretickou náhradu všech výkonů v naftě a benzinu potřebujeme:
2019 bylo na český trh uvedeno 1,6 mil. t benzinu a 5 mil. t nafty.
Benzin má výhřevnost 46,4 GJ/t, nafta 42 GJ/t.
Takže v benzinu máme 74,24 PJ, v naftě pak 210 PJ.
Benzínový motor bude mít měrnou spotřebu bratru 12,5 GJ/MWh, tj. 12,5 PJ/TWh, naftový 11 GJ/MWh=PJ/TWh
Takže v netto energii to máme 6 + 19 TWh =
25 TWh pro potřeby spalovacích motorů, ale protože je jejich účinnost udávaná 12 %-30 % (https://www.fueleconomy.gov/feg/evtech.shtml). I když jsme odpadiště aut z evropy, tak budu brát 30%.
25*0,3=7,5 TWh by mělo na stejný cesty stačit EV.
Účinnost řetězce přenos->distribuce-> nabít->vybít->pohon bude cca 0,97->0,95->0,9->0,9->0,97=0,72.
Takže na výlezu z blokovýho trafa potřebujeme cca
10,5 TWh.