• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DZODZO: A samozřejmě nemáš pravdu ani v tom zbytku. Nabíjení na Ionity má zhruba stejný ceny jako normální 50 kW nabíječky, tedy 8-9 Kč/kWh. Občas někdo pořád ještě nabízí 3-6 Kč/kWh, ale to je vzácný.

    Haló kolem cen Ionity bylo kvůli 21 Kč/kWh, který zaplatíš, když nemáš žádnej tarif a nabíjíš mobilem přes online appku bez registrace. Což nikdo normální nedělá.

    A pochopitelně nemáš pravdu ani s tím nabíjením. Především proto, že e-trony jsou v tuhle chvíli na trhu dva a na cestě třetí, a každý z toho je úplně jiný auto.

    Původní e-tron založenej na Audi Q8 nabíjí stejně rychle jako Tesla, tedy 150 kW.
    e-tron GT, což je ta placatá věc vycházející z Taycanu, nabíjí jako Taycan, takže asi 250 kW.
    Q4 e-tron, což je v podstatě Enyaq od Audi, bude patrně nabíjet stejných 125 kW jako všechny auta na první generaci platformy MEB.

    S příchodem nových baterek mají i MEB auta nabíjet rychlejc, i takhle jsou ale srovnatelný s Teslou.

    Jinak třeba Kia EV6 nabíjí stejně jako Taycan/e-tron GT a tudíž skoro dvakrát rychlejc než Tesla.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DZODZO: Jo, já koukal na těch 17 tisíc. Ale i ty dva tisíce jsou CELOSVĚTOVĚ. Ionity je jen evropský, musel bys k tomu přidat zhruba stejně starou a stejnejma automobilkama provozovanou Electrify America a nevím, jak je to v Číně.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    samozrejme ze si nepletiem lokace (stations), inak by tie cisla vysli este horsie, lebo ionity nestavia zatial ziadne velke nabijacky o 40 stojanoch ako tesla ... a 350kW charging ma samozrejme ine ceny ako 50kW

    inak paradoxne taka tesla sa tam nabije rychlejsie ako etron, snad tie nove modely od koncernu budu mat lepsie nabijacky ako taycan
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DZODZO: Supercharger má v Evropě 600 lokací, Ionity má teď něco kolem 400.

    Nepleť si lokace a nabíječky, a nepleť si svět a Evropu (Ionity je čistě evropská záležitost, třeba v USA se víceméně stejnej projekt jmenuje Electrify America).
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    BOBASH: hm tak to mas asi nejake interne statistiky tuto z verejnych som vycital ze ionity ich ma tak 400

    Build Development – IONITY CHARGERS
    https://www.ionitychargers.com/build-out-graph/

    tolko mala tesla niekedy pred 5 rokmi

    • Chart: The Growth Of Tesla's Supercharger Network | Statista
    https://www.statista.com/chart/22642/active-tesla-superchargers-worldwide/

    takze ionity musi zacat stavat exponencialne ak to planuju dohnat
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    JIMIQ: Já bych jen podotknul, že Tesla má v tuhle chvíli možná vysoký marže proti jinejm výrobcům elektromobilů, ne proti výrobcům spalovacích aut.
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    Výjimečně musím tady fakt souhlasit s BOBASHem. Pochopil bych kdyby Tesla byla nejhodnotnější automobilka (s přihmouřeným okem), ale ne že je hodnotnější než 10 dalších

    obvykle se firma hodnotí na zisk krát deset (let). Čili u Tesly dejme tomu 20 miliard, jelikož má vysoké marže, tak krát dva a jelikož má vysoký potenciál a zrychluje prodeje, tak ještě krát dva, ale to jsme furt na 80, což je krutě daleko od 600 :)

    Ale samozřejmě, jestli tomu někdo věří, tak ať si klidně akcie nakoupí, já lituju že jsem byl línej si zjistit jak nakoupit před rokem 2017 :)
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    KEB: Ano, plánuje. Třeba celá Volkswagen Group používá s tím, že se baterky budou recyklovat na úložiště, připravujou na to už i fabriky.

    U ostatních nevím, jak to mají moc naplánovaný, ale předpokládám, že s něčím takovým počítají všichni.
    KEB
    KEB --- ---
    BOBASH: až začne dělat každá automobilka power wally. Ti odpovím za sheffika :)

    To je dobrá otázka páč bys to mohl vědět. Plánuje nějaká automobilka, treba VW, prodávat exlý bareky z aut jako svoje "powerwally" ?

    Ale jednu věc má TESLA, co nemá jiná automobilka, zatraceně dobrého PR manažera, v tom je Elon naprostá jednička.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    SHEFIK: Až co začne dělat každá automobilka?

    Nabíječky už ostatní velký automobilky mají (a lepší než Tesla, než jich bude víc než má Tesla je jen otázka času). To zbylý je pro Teslu okrajová záležitost, negeneruje to obrat a v žádným z vedlejších oborů nemá Tesla žádný zajímavý postavení.

    Není to ani špičkovej výrobce solárních panelů (Solar Roof naráží na to, že je sice designová, ale úměrně tomu drahá) ani špičkovej výrobce úložišť. A ani to nevypadá, že by se to mělo změnit, mimo jiný proto, že bateriový úložiště ani solární panely neprodáš díky designu.
    SHEFIK
    SHEFIK --- ---
    BOBASH: tak az je zacne delat kazda automobilka, muzem zacit srovnavat velky jabka s malejma jabkama.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    SHEFIK: Žádná automobilka není jen automobilka. Skoro všechny jsou taky banky, velká část z nich vyrábí i něco jinýho než auta (třeba pro takovou Hondu je byznys s motorkama a sekačkama na trávu docela velkej), některý dodávají vojenský technologie (GM), jiný dělaj třeba párky (VW).

    Tesla má kromě výroby automobilů síť nabíječek, což mají ostatní automobilky taky, akorát jich se na ní složilo víc (a zatím je trochu menší než SC, ale to je otázka času).

    Kromě toho Tesla vyrábí předražený solární střechy, který tvoří nižší jednotky procent jejího obratu. A Powerwally. Dohromady tvoří "energetická" část Tesly 6% jejího obratu.

    ŠEST PROCENT.

    A velká část z toho je daná jen tím, že si to lidi koupí k těm autům, Tesla nemá žádnej produkt, kterej by nebyl navázanej na auta a kterej by dokázal uspět sám o sobě na energetickým trhu. Rozhodně ne střechu za 2 miliony nebo na kolik to vyjde.

    Navíc úložiště jako Powerwally bude za chvíli dělat taky každá automobilka.
    SHEFIK
    SHEFIK --- ---
    BOBASH: tak jeste jednou, tsla neni jen automobilka. Vyndej si tu hlavu z krabice

    Sorry, sem unavenej z prace. Nemam silu se rozepisovat
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DZODZO: Ionity má v tuhle chvíli asi 2/3 nabíjecích stanic co Tesla, což už stačí na cestování. Ionity začalo stavět nabíječky tuším 2 roky zpátky.

    Electrify America je na tom podobně.

    Jo a Ionity má nabíječky potenciálně až 3x rychlejší než Superchargery. Tesla bude muset časem síť celou obnovit, aby mohla konkurovat.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    BOBASH: jo, tesla nema nic okrem bezkonkurencne najvacsej siete nabijacich stanic, ktore ti umoznuju cestovat bez toho, aby si niekde trcal niekolko hodin na pomalej nabijacke :)

    How does the Porsche Taycan compare to the Tesla Model S? - Quora
    https://www.quora.com/How-does-the-Porsche-Taycan-compare-to-the-Tesla-Model-S
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    SHEFIK: Ale specifikum Tesly a dalších tech společností je, že ty očekávání jsou mimo kontakt nejen s realitou, ale i s tím, jaká by realita jednou mohla být.

    Kdyby měla Tesla největší tržní kapitalizaci ze všech automobilek s nějakým mírným náskokem, tak dejme tomu, to by možná mohlo dávat smysl, i když spíš bych jí viděl někde mezi Fordem ($23 bn) a Toyotou (kolem $220 bn.

    Jenomže ona má asi $630bn. To je tak absurdní, že se ani nedá vysvětlit, jak je to absurdní. Automobilka, která není v top 20 největších automobilek světa (čímž se dostává za automobilky jako Mazda nebo Subaru, za divize velkých automobilek jako je Škoda, a za jednotlivý modely jako je Ford F-150 nebo Škoda Octavia – i když tu už snad Tesla překonala), je hodnotnější, než celá první desítka.

    Zároveň třeba ten Ford už vyrábí Mustang Mach E, což je rovnocennej soupeř pro Model Y, a letos začne vyrábět F-150 Lightning, což bude na rozdíl od Cybertrucku pickup použitelnej jako pickup. A plánuje 10+ elektrickejch modelů.

    Volkswagen (market cap čtvrtina Tesly), pravděpodobně překoná Teslu v počtu vyrobených elektrických aut nejpozději ve 2022, do roku 2025 chystá asi 50 nových modelů.

    Což je třeba zajímavý srovnání, protože Tesla má ČTYŘI modely. Pak má další dva na obrázcích, co už měly být ve výrobě roky, a pak má Semi.

    Dále Tesla nemá vůbec žádný auto mimo luxusní segment a vzhledem k tomu, jak dlouho to Teslám trvá z obrázku na silnici, není realistický, aby ho před 2025 měla.

    I tržní valuace na úrovni Toyoty nebo Volkswagenu by byla šíleně odvážná, protože velký automobilky jsou strašně obrovský organizace, který mají obrovský množství věcí, který Tesla nemá. Tesla zatím hrdě dosáhla toho, že má zhruba stejně fabrik na auta jako má Škodovka, ale ještě se Škodovce nevyrovnala objemem výroby ani zdaleka... Nemá dealerskou a servisní síť, nemá fabriky, nemá logistiku, nemá nic.

    Nemá dokonce ani PR oddělení, protože počítá s tím, že bude prodávat Tesly jen fanatikům, co přesvědčovat nepotřebujou.

    Což znamená, že všichni, kdo budou chtít normální auto, jen ho budou chtít na elektriku (a nebudou chtít blbě smontovanou věc bez palubní desky a s tabletem na všechno) si prostě koupí elektrický auto od nějaký normální značky.
    SHEFIK
    SHEFIK --- ---
    BOBASH: nezlob se, ale ty proste neumis vylizt ze svy krabice.

    Jinak neni nic noveho, ze valuace je zalozena na ocekavanich, ne na realite. To neni specifikum tsla
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    BOBASH: povypravaj mi viac o tych velkych cislach z ktorych sa roste tazko :)))

    "The public road testing data covers Waymo’s self-driving operations in Phoenix from January 2019 through September 2020. The company has approximately 600 vehicles as part of its fleet. More than 300 vehicles operate in an approximately 100-square-mile service area that includes the towns of Chandler, Gilbert, Mesa, and Tempe — though its fully driverless cars are restricted to an area that is only half that size. (Waymo hasn’t disclosed how many of its vehicles operate without safety drivers.)"
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    SHEFIK: Ne, oni nemají odbyt proto, že zdražují výrobky.

    DZODZO: Protože z malejch čísel se snadno roste...

    SHEFIK: Myslíš, že průměrnej investor na Robinhoodu počítá nějaký marže?

    SHEFIK: Musí. Má v tuhle chvíli větší valuaci než asi 10 největších automobilek světa. Sama není ani v první desítce.

    A žádnej non-automotive byznys jí nedělá víc než jednotky procent obratu.

    Takže ta absurdní valuace je založená na nadějích a snech, ne na realitě.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    JYRKA: zaujimave ze tam nie je vobec spomenuta tesla, ale ta asi nie je ten pripad "vyvoj nejde dopredu, niekto nas odkupi"
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam