• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    casy stravene na superchargeroch pri ceste z madridu do norska na polarny kruh, viac ako polhodinove zastavky som napocital 3

    SHEFIK
    SHEFIK --- ---
    Dotace 200 tisíc na elektromobil. Svaz dovozců chce po vládě, aby podpořila eko auta - Aktuálně.cz
    https://zpravy.aktualne.cz/ekonomika/auto/dotace-200-tisic-na-elektromobil-svaz-dovozcu-chce-po-vlade/r~e8249baac44611eb9106ac1f6b220ee8/
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    MINER: To se časem může klidně stát, řekl bych.
    MINER
    MINER --- ---
    BOBASH: to by ale museli zákázat fosilní benzín/naftu, aby to za tu cenu někdo kupoval
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    MINER: Syntetický paliva budou dobrý pro lidi, co budou chtít zachovat ICE auta jako veterány, nebo si možná koupit nově vyrobený "na hraní". Jako masovka je asi jasný, že je to nesmysl.

    Ale když to vyvíjí Porsche, tak to dává smysl.
    MINER
    MINER --- ---
    CRAZY_IVAN: To je super, když to někdo takhle rozpadne na základní principy. Takže syntetická paliva se kvůli neefektivitě výroby prostě nemůžou vyplatit stejně jako vodík a dokonce jsou ještě mnohem horší/dražší.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    CRAZY_IVAN: V červenci vyzkoušíme.
    KEB
    KEB --- ---
    Škoda Auto uvádí na trh nový akumulátor, který využívá použité baterie z elektromobilů — Solární Novinky
    https://www.solarninovinky.cz/skoda-auto-uvadi-na-trh-novy-akumulator-ktery-vyuziva-pouzite-baterie-z-elektromobilu/
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DZODZO: Tak to cením správný přístup :)

    Každopádně právě kvůli tomu mě vadí jezdit pomalu, už od těch cca 140 se většinou dá držet tempomatová rychlost beze změn.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    BOBASH: ked obieham kamion, tak najprv sa pozriem do spatneho zrcatka a ak nic v dohlade nejde tak zrychlim na tych 160, aby som sa v lavom neplandal zbytocne dlho a hned sa zasa zaradim doprava, to je jedna z mala vyhod tych 5 stupnov, ze tych 110 som niekde na 3000 otacok, takze nie je problem s vykonom
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    CRAZY_IVAN: to je normální e-tron... audi e-tron gt to má
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    BOBASH: podle googelu to vypadá, že ne "Transmission Single speed with fixed ratio"
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    CRAZY_IVAN: e-tron GT má to samý, ne?
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    BOBASH: na vyšší rychlosti je prej dobrej taycan, protože má dvoustupňovou převodovku, takže je na dálnici překvapivě docela úspornej
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DZODZO: Ano, s elektromobilem nedává zatím moc smyslu jezdit na delší trasy víc než 130... i když už jsem taky s eNirem jel celou D11 160 na tempomat, protože jsem někam spěchal a věděl jsem, že mi elektrika vystačí.

    Obecně to ale může způsobit zpomalení, a zvlášť třeba při cestách přes Německo to bude dost opruz.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    OMNIHASH: 110 mě sere především proto, že je to mnohem náročnější na pozornost a ve výsledku víc stresující a nebezpečný než 160. 110 je přesně ta rychlost, kdy jsi moc rychlej na kamiony, takže je musíš předjíždět (mají omezovač na 90) a zároveň jsi strašně pomalej proti všemu v levýmu pruhu, takže budeš buďto brzdit a neuvěřitelně srát všechny za sebou (což bude hádám případ DZODZO: , kterýho hádám přesně na toho co předjíždí kamion a nezrychlí z těch 110), nebo budeš furt brzdit za kamionama/zrychlovat do levýho, což znamená neustále sledovat zrcátka, provoz před sebou, odhadovat co stihneš a co nestihneš, a nakonec ti to stejně bude žrát kvůli tomu zrychlování.

    Na prázdný dálnici je to vcelku v pohodě, na D11 ve všední den odpoledne je to peklo.

    Jet 160 je reálně snazší, bezpečnější a míň stresující, protože můžeš být víceméně furt v levým a stačí sledovat provoz před sebou a brzdit.

    Jinak většinou jezdím spíš 140, ale občas taky 200+, i když to si nechávám spíš do Německa, tady to je pořád z nějakýho záhadnýho důvodu ilegální, i když právě německý dálnice dokazujou, že rychlost na dálnici není nebezpečná.
    KEB
    KEB --- ---
    Biomasakr: Jak dopadne závod mezi BMW na řepkovou bionaftu a elektrickou Teslou? - Ekolist.cz
    https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/zpravy/biomasakr-jak-dopadne-zavod-mezi-bmw-na-repkovou-bionaftu-a-elektrickou-teslou

    Jen pro zajímavost
    KEB
    KEB --- ---
    DZODZO: To bude ovšem naprostá katastrofa... :-D
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    Takze elektromobily nam prinesu aj celkove spomalenie provozu? Asi nikto moc nebude chciet palit 30kwh/100 aby kazdu chvilu nabijal lebo tak strati viac casu nez pomalsou jazdou
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam