• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    PEPAZZ
    PEPAZZ --- ---
    zkrácena verze :
    Tesla Model S Plaid Release: 0-60mph in under 2 seconds
    https://www.youtube.com/watch?v=PNbusPm46Cw
    PEPAZZ
    PEPAZZ --- ---
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    no asi ze ten solarny biznis sa tam len rozbieha, powerwally sa drzali dost zpatky hlavne kvoli tomu, ze sypali vsetky baterky do TM3, az budu mat stabilny prisun z giga, tak to porastie viac
    GOR
    GOR --- ---
    DZODZO: Jak to spolu souvisi? Ja na tom chtel ilustrovat jen to, ze objem je srovnatelny s malickou fabrickou v Novem Jicine.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    GOR: 2010 to budu zrovna asi tym nestastnym solarnym tunelom dotovane instalacie alebo to bolo uz 2009? Jo vtedy sa to sypalo a mne zato dodnes kolegovia nadavaju, ze som solarny baron aj ked mna zadotovali norske strukturalne fondy
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    BOBASH: nevsimol som si ze by si koncern vyrabal vlastne baterky do aut, cital som ze planuju nejaku fabriku postavit, uvidime ci ju stihnu za rok nez zacne chrlit baterky nova giga, potom je tu otazka toho detskeho kobaltu, ktory vsetci adresuju tesle, ale ma ho z kanady a bohvie odkial ostatne automobilky
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    GOR: Přesně.

    A mimochodem, tradiční automobilky budou samozřejmě recyklovat baterie z EV na bateriová úložiště. Takže podle téhle logiky bude za pár let "energy company" i Škodovka.

    Ad kvalita Tesly – dost se to zlepšilo, ale pořád je to problém.

    Tesla zůstane automobilkou pro technonadšence a lidi co nemaj rádi auta a tak chtěj auto co vlastně není úplně auto. Ale nikdy nebude dominovat trhu, protože jí i v elektromobilitě doženou a předeženou tradiční automobilky.
    GOR
    GOR --- ---
    BOBASH: Naprostej souhlas :-)

    DZODZO: Jj, Tesla je zatím Energy Company jak stehno. Za rok 2020 nainstalovala 210 MW fotovoltaiky - řádově podobná čísla vykazovala v podstatě garážová fabrika FitCraft Production v Novém Jičíně v roce 2010.
    Do energetiky dodali celé 3 GWh kapacity v bateriích. To je prosím roční produkce energie 2,75 MW fotovoltaiky v podmínkách ČR, což ukazuje o jak titěrné jde číslo.

    Sečteno podtrženo tržby z oboru energetiky činí celých 6 % celkových tržeb.


    A třeba mě Bobash opraví, ale kdykoli jsem viděl recenzi ojeté Tesly (osobní zkušenost nemám), byla to tragedie. Co je platný principálně poměrně nesmrtelný pohon, když se zbytek auta sype po pár letech. Zatím se zdá, že největší problémy s životností elmobilů má zejména Tesla.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    SEJDA: Podle mě nezatočí, musí být stejná základní záruka, ale to, za jakých podmínek nabízí prodlouženou, si může každej importér nebo dokonce dealer řešit sám.
    SEJDA
    SEJDA --- ---
    SEJDA: Aha, tak se zarucni podminky lisi podle zeme na kupu, jine v SK, CR i Nemecku. To jsem zvedavy, kdy s timto EU zatoci.
    PEPAZZ
    PEPAZZ --- ---
    BOBASH: jo to bude asi rozumnej model
    SEJDA
    SEJDA --- ---
    BOBASH: U Proace je jenom 3 leta zaruka/100 tis. km, az u Proace Verso je moznost zaruku prodlouzit, pokud se auto dostavuje na pravidelne prohlidky, tj. prodlouzena zaruka "za poplatek". Ale jo, tak nejak se o prodlouzenych zarukach da premyslet vzdy. Nicmene, pak zaruku prodlouzi az na 10 let.
    Ze 10 let nabizi Toyota neni zadne prkvapeni, ze to dea u modelu Proace uz prekvapive je. ;)
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    PEPAZZ: Zastarávání technologií bude právě u EV menší problém než u ICE, protože nejvíc zastarává pohonný ústrojí.

    Elektronika jde snadno udělat tak, aby se mohla vyměnit.

    Ale viz níže – nejspíš to skončí tak, že se budou "recyklovat" mechanický části a baterky a kolem nich se každejch 10 let postaví nová kastle s hezčíma displejma (a tlačítkama).
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DZODZO: Tesla není energetická společnost, ale, pokud bychom měli hledat něco, na čem reálně vydělává a nejsou to auta, je to dotační společnost a ještě možná investiční společnost na krypto.

    A "přizpůsobit se trhu" tím, že si snížím obrat na zlomek původního, je ekonomická sebevražda.

    Automobilky si s dlouhou životností aut poradí nějak jinak. Třeba budou víc tlačit operativní leasingy a po jejich skončení zrepasujou "placku", hodí na to novou kastli a bude to zase "nový auto".
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    BOBASH: ale coby nemohli delat nic jineho, mozu sa prisposobovat trhu a novym podmienkam, tak ako niektori stale nechapu ze tesla je energy company a nie automobilka a vw predava parky v rohliku :)

    bud k tomu dojdu sami, lebo budu chytri a urcovat trendy alebo sa povlecu za legislativnymi zmenami, na ktore nebudu stihat pruzne reagovat a zajdu na ubyte, svet sa kvoli tomu tocit neprestane
    PEPAZZ
    PEPAZZ --- ---
    holt se s EV dostaneme do faze kdy se nebude resit pohoná jednotka po par stovkach tisic km ale bude se řešit zastaraní technologií a koroze na karoserii :)
    LOPIK
    LOPIK --- ---
    BOBASH: Na tom něco bude - já měl taky dvacet let starýho déčkovýho Kaďoura a to byla paštika, kde se propadala sedačka podlahou, teď mám asi patnáct let starou Astru H a to je auto je pořád vlastně bez vady..
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    GOR: Jinak to chtění lepšího/většího/hezčího je částečně daný právě plánovaným zastaráváním, který zahrnuje třeba výraznej design udělanej tak, aby nejdřív ohromil a pak zestárnul. Tohle Američani dovedli k vrcholu v 50. a 60. letech, kdy měnili komplet design každýho modelu co dva roky a částečně každej rok.

    Ale s elektromobilama odpadne "morální zastarávání", protože nebudeš moct mít v každým dalším modelu větší a silnější motor a lepší převodovku a tak.

    A samozřejmě to nebude tak, že by lidi měli na celej život jedno auto, i když by to to auto vydrželo. Lidi budou auta furt měnit, jen se nejspíš zvýší procento lidí, co budou kupovat ojetý, protože auta dýl vydržej.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    GOR: Mě je 37 a potvrzuju, ještě osmdesátkový auta začínaly bejt po 10 letech prostě "starý", šedesátkový auta byly v osmdesátejch letech už prostě starý paštiky, pokud nebyly náhodou super udržovaný, dtto sedmdesátkový auta v 90. letech, kdy jsem si toho začal všímat opravdu intenzivně a s rodičema jsem třeba výběr auta aktivně řešil.

    Otcovo první auto byl Opel Kadett D z roku tuším 1983, kupovanej někdy cca 1992. Furt se to rozbíjelo ("jednoduchá technika s karburátorem, to jezdí furt, jak je v tom elektronika, tak se to rozbije" – samozřejmě je to přesně naopak), rezlo to a vůbec to byl pocitově starej krám. Přitom to nebylo ani 10 let starý a když jsme to prodávali, tak to bylo starý asi 15 let.
    GOR
    GOR --- ---
    BOBASH: Tak ruku na srdce, většina lidí si nepořizuje auto, protože by to původní bylo na konci životnosti, ale protože chce lepší/větší/rychlejší/v hezčí barvě, dle vkusu každého soudruha.

    Ona taky trvanlivost v kilometrech je mnohdy zavádějící, hodně věcí stárne s časem a ne s nájezdem. Takže 20 let a 300 - 500 Mm je poměrně běžná věc. Samozřejmě, najdou se prostě modely, který maj nějakou zásadní vadu a toho věku se nedožívaj.

    BTW, já nevím jak jste staří, ale já si ze svého dětství (90s) pamatuju, že auta 10+ let byly většinou notně vrakózní (nejen kusy původem z RVHP), což dneska IMO ani zdaleka neplatí, člověk potká mraky jedničkovejch Fobií, čtyřkovejch Golfů, Citroenů Xsara... který nevypadaj nijak vrakózně už od pohledu.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam