• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    PEPAZZ
    PEPAZZ --- ---
    nerd stuff
    Volkswagen ID.4: Electric Motor Teardown and Analysis
    https://www.youtube.com/watch?v=3Bab6CttkEY
    DOMI982
    DOMI982 --- ---
    BOBASH: Proace City ma "jen" 5 let, nebo 250 000 km. ;-)
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    OMNIHASH: Sto tisíc powerwallů za rok, to je skvělý, to by z Tesly nejspíš udělalo největší energetickou firmu v Čechách... Nebo spíš ani to ne.
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    OMNIHASH: ale tak za rok udělat to, co předtim udělali za pět let, je taky pěkný
    OMNIHASH
    OMNIHASH --- ---
    CRAZY_IVAN: eh, hodně zvláštní způsob počtů.Mea culpa.
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    OMNIHASH: těch 200 000 je kumulativně, navíc už je neprodávají samostatně, ale jen k solar roof

    Mezníku 100 000 instalovaných Powerwallů Tesla dosáhla v dubnu 2020, pět let poté, co produkt představila. Přesně o rok později už to byl dvojnásobek. V Česku zatím oficiálně dostupné nejsou.
    OMNIHASH
    OMNIHASH --- ---
    Koukám , že bobešovi to zas najelo. Jinak powerwallů už se letos prodalo 200.000, víc než dvojnásobek loňska.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DZODZO: 6% obratu. To je víc než parky u VW, ale ne o moc.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    BOBASH: hl, ja som si to nevymyslel, pg&e si teslu vybralo, lebo malo proste technologicky najlepsi produkt, ak si myslis, ze ine firmy ti zazracne zacnu ponukat lacnejsie riesenia, tak je mozne, ze im bude nieco chybat (alebo napr. budu mat kobalt z konga a nie z kanady :)

    How Tesla Is Quietly Expanding Its Energy Storage Business
    https://www.youtube.com/watch?v=x3aqWJO4Rso
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    SEJDA: Nemluvím o ČR, ale o hlavních trzích Tesly, tedy typicky USA. I tam je solar roof totální fail a Powerwall naprosto okrajová záležitost.

    A co bude za 10 let nikdo neví, ale teď Tesla není energetická společnost ani k ní nesměřuje, protože prostě nemá žádnej významnej byznys mimo auta. Teda když nepočítám dotace.
    SEJDA
    SEJDA --- ---
    BOBASH: asi jako si nikdo nekupuje Apple ..
    Podle mne muze byt v CR dnes popularnejsi samobastlena baterie z baterek do kamionu, ale to vubec nic nerika o tom kolil bude instalaci ceho za 10 let.
    KEB
    KEB --- ---
    BOBASH: ale jo, na pocucani dotací dobrý, až to Elon pustí pro Evropu to bude pláče, že jsou dotace nízké.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DZODZO: Neporoste, protože Powerwall i Solar Roof jsou drahý. A zatímco drahou Teslu si koupíš protože je cool, drahou střechu si kvůli tomu, že cool vypadá, koupí málokdo (solar roof je navíc v reálu mnohem dražší než to vypadá na první pohled kvůli instalaci) a drahý bateriový úložiště si kvůli cool vzhledu nekoupí už skoro nikdo.
    PEPAZZ
    PEPAZZ --- ---
    zkrácena verze :
    Tesla Model S Plaid Release: 0-60mph in under 2 seconds
    https://www.youtube.com/watch?v=PNbusPm46Cw
    PEPAZZ
    PEPAZZ --- ---
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    no asi ze ten solarny biznis sa tam len rozbieha, powerwally sa drzali dost zpatky hlavne kvoli tomu, ze sypali vsetky baterky do TM3, az budu mat stabilny prisun z giga, tak to porastie viac
    GOR
    GOR --- ---
    DZODZO: Jak to spolu souvisi? Ja na tom chtel ilustrovat jen to, ze objem je srovnatelny s malickou fabrickou v Novem Jicine.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    GOR: 2010 to budu zrovna asi tym nestastnym solarnym tunelom dotovane instalacie alebo to bolo uz 2009? Jo vtedy sa to sypalo a mne zato dodnes kolegovia nadavaju, ze som solarny baron aj ked mna zadotovali norske strukturalne fondy
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    BOBASH: nevsimol som si ze by si koncern vyrabal vlastne baterky do aut, cital som ze planuju nejaku fabriku postavit, uvidime ci ju stihnu za rok nez zacne chrlit baterky nova giga, potom je tu otazka toho detskeho kobaltu, ktory vsetci adresuju tesle, ale ma ho z kanady a bohvie odkial ostatne automobilky
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    GOR: Přesně.

    A mimochodem, tradiční automobilky budou samozřejmě recyklovat baterie z EV na bateriová úložiště. Takže podle téhle logiky bude za pár let "energy company" i Škodovka.

    Ad kvalita Tesly – dost se to zlepšilo, ale pořád je to problém.

    Tesla zůstane automobilkou pro technonadšence a lidi co nemaj rádi auta a tak chtěj auto co vlastně není úplně auto. Ale nikdy nebude dominovat trhu, protože jí i v elektromobilitě doženou a předeženou tradiční automobilky.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam