• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    OMNIHASH
    OMNIHASH --- ---
    Koukám , že bobešovi to zas najelo. Jinak powerwallů už se letos prodalo 200.000, víc než dvojnásobek loňska.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DZODZO: 6% obratu. To je víc než parky u VW, ale ne o moc.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    BOBASH: hl, ja som si to nevymyslel, pg&e si teslu vybralo, lebo malo proste technologicky najlepsi produkt, ak si myslis, ze ine firmy ti zazracne zacnu ponukat lacnejsie riesenia, tak je mozne, ze im bude nieco chybat (alebo napr. budu mat kobalt z konga a nie z kanady :)

    How Tesla Is Quietly Expanding Its Energy Storage Business
    https://www.youtube.com/watch?v=x3aqWJO4Rso
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    SEJDA: Nemluvím o ČR, ale o hlavních trzích Tesly, tedy typicky USA. I tam je solar roof totální fail a Powerwall naprosto okrajová záležitost.

    A co bude za 10 let nikdo neví, ale teď Tesla není energetická společnost ani k ní nesměřuje, protože prostě nemá žádnej významnej byznys mimo auta. Teda když nepočítám dotace.
    SEJDA
    SEJDA --- ---
    BOBASH: asi jako si nikdo nekupuje Apple ..
    Podle mne muze byt v CR dnes popularnejsi samobastlena baterie z baterek do kamionu, ale to vubec nic nerika o tom kolil bude instalaci ceho za 10 let.
    KEB
    KEB --- ---
    BOBASH: ale jo, na pocucani dotací dobrý, až to Elon pustí pro Evropu to bude pláče, že jsou dotace nízké.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DZODZO: Neporoste, protože Powerwall i Solar Roof jsou drahý. A zatímco drahou Teslu si koupíš protože je cool, drahou střechu si kvůli tomu, že cool vypadá, koupí málokdo (solar roof je navíc v reálu mnohem dražší než to vypadá na první pohled kvůli instalaci) a drahý bateriový úložiště si kvůli cool vzhledu nekoupí už skoro nikdo.
    PEPAZZ
    PEPAZZ --- ---
    zkrácena verze :
    Tesla Model S Plaid Release: 0-60mph in under 2 seconds
    https://www.youtube.com/watch?v=PNbusPm46Cw
    PEPAZZ
    PEPAZZ --- ---
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    no asi ze ten solarny biznis sa tam len rozbieha, powerwally sa drzali dost zpatky hlavne kvoli tomu, ze sypali vsetky baterky do TM3, az budu mat stabilny prisun z giga, tak to porastie viac
    GOR
    GOR --- ---
    DZODZO: Jak to spolu souvisi? Ja na tom chtel ilustrovat jen to, ze objem je srovnatelny s malickou fabrickou v Novem Jicine.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    GOR: 2010 to budu zrovna asi tym nestastnym solarnym tunelom dotovane instalacie alebo to bolo uz 2009? Jo vtedy sa to sypalo a mne zato dodnes kolegovia nadavaju, ze som solarny baron aj ked mna zadotovali norske strukturalne fondy
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    BOBASH: nevsimol som si ze by si koncern vyrabal vlastne baterky do aut, cital som ze planuju nejaku fabriku postavit, uvidime ci ju stihnu za rok nez zacne chrlit baterky nova giga, potom je tu otazka toho detskeho kobaltu, ktory vsetci adresuju tesle, ale ma ho z kanady a bohvie odkial ostatne automobilky
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    GOR: Přesně.

    A mimochodem, tradiční automobilky budou samozřejmě recyklovat baterie z EV na bateriová úložiště. Takže podle téhle logiky bude za pár let "energy company" i Škodovka.

    Ad kvalita Tesly – dost se to zlepšilo, ale pořád je to problém.

    Tesla zůstane automobilkou pro technonadšence a lidi co nemaj rádi auta a tak chtěj auto co vlastně není úplně auto. Ale nikdy nebude dominovat trhu, protože jí i v elektromobilitě doženou a předeženou tradiční automobilky.
    GOR
    GOR --- ---
    BOBASH: Naprostej souhlas :-)

    DZODZO: Jj, Tesla je zatím Energy Company jak stehno. Za rok 2020 nainstalovala 210 MW fotovoltaiky - řádově podobná čísla vykazovala v podstatě garážová fabrika FitCraft Production v Novém Jičíně v roce 2010.
    Do energetiky dodali celé 3 GWh kapacity v bateriích. To je prosím roční produkce energie 2,75 MW fotovoltaiky v podmínkách ČR, což ukazuje o jak titěrné jde číslo.

    Sečteno podtrženo tržby z oboru energetiky činí celých 6 % celkových tržeb.


    A třeba mě Bobash opraví, ale kdykoli jsem viděl recenzi ojeté Tesly (osobní zkušenost nemám), byla to tragedie. Co je platný principálně poměrně nesmrtelný pohon, když se zbytek auta sype po pár letech. Zatím se zdá, že největší problémy s životností elmobilů má zejména Tesla.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    SEJDA: Podle mě nezatočí, musí být stejná základní záruka, ale to, za jakých podmínek nabízí prodlouženou, si může každej importér nebo dokonce dealer řešit sám.
    SEJDA
    SEJDA --- ---
    SEJDA: Aha, tak se zarucni podminky lisi podle zeme na kupu, jine v SK, CR i Nemecku. To jsem zvedavy, kdy s timto EU zatoci.
    PEPAZZ
    PEPAZZ --- ---
    BOBASH: jo to bude asi rozumnej model
    SEJDA
    SEJDA --- ---
    BOBASH: U Proace je jenom 3 leta zaruka/100 tis. km, az u Proace Verso je moznost zaruku prodlouzit, pokud se auto dostavuje na pravidelne prohlidky, tj. prodlouzena zaruka "za poplatek". Ale jo, tak nejak se o prodlouzenych zarukach da premyslet vzdy. Nicmene, pak zaruku prodlouzi az na 10 let.
    Ze 10 let nabizi Toyota neni zadne prkvapeni, ze to dea u modelu Proace uz prekvapive je. ;)
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    PEPAZZ: Zastarávání technologií bude právě u EV menší problém než u ICE, protože nejvíc zastarává pohonný ústrojí.

    Elektronika jde snadno udělat tak, aby se mohla vyměnit.

    Ale viz níže – nejspíš to skončí tak, že se budou "recyklovat" mechanický části a baterky a kolem nich se každejch 10 let postaví nová kastle s hezčíma displejma (a tlačítkama).
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam