• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DAN_F: Není, protože ty 2% zahrnujou třeba naprostou většinu parkování, otáčení se a jinejch složitějších manévrů.

    To je jako bys řekl, že když osobnímu autu po 95% času stačí 30 kW, tak můžeme mít ve všem 30 kW motory.
    DAN_F
    DAN_F --- ---
    BOBASH: No a když říkáš, že autopilot je v pohodě 98 % času, není pak u těch zbývajících 2 % už trochu jedno, jestli to má plnohodnotný volant, nebo řidítka?
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DOMI982: Zrovna si jdu stahovat ŠKODA Powerpass, protože ve čtvrtek jedu Enyaqem do Chorvatska. Nabíječky po cestě to umí, dobu nabíjení by mělo taky.

    A když to umí auto (což Enyaq neumí, ale třeba e-tron GT nebo Kia EV6 ano), tak Ionity má rychlost nabíjení kolem 300 kW, zatímco Superchargery furt 150 kW.
    NIGHTHUNTER
    NIGHTHUNTER --- ---
    DOMI982: to, na jak dlouho a kde musíš zastavit ti řekne asi každá navigace v elektroautě, která neni úplně hloupá - viděl jsem to v hodně testech, narychlo třeba Škodovka to má v Enyaqu: https://youtu.be/-1w9vi0QCZs?t=574 (video od 9:32)

    A v čem že jsou ty Superchargery tak skvělé? Jestli kvůli těm starým modelům Tesel, ke kterým bylo doživotní nabíjení zdarma, tak OK.
    DOMI982
    DOMI982 --- ---
    BOBASH: Konkurence sice už umí dělat slušné elektromobily, ale jen Tesla má Superchargery, který na dlouhý cestě fakt oceníš. A o to víc, když Ti navigace sama řekne, kde musíš zastavit a na jak dlouho.

    Ani IONITY (zatím) nelze s Superchargery srovnávat. A ani nevím, zda někdy půjde, když vidím, jak k tomu automobilky přistupují (cenová politika a podobně).
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    JYRKA: Jo, můj úplně na začátku debaty :)
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    CRAZY_IVAN: Fakt si myslíš, že je šance najít v té haldě příspěvků tenhle? :)
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    JYRKA: dobré ráno :))
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    Tesla Yoke Driving Video Raises Questions About Form Over Function
    https://insideevs.com/news/514056/tesla-yoke-driving-video-impressions/amp/
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DAN_F: Kdyby to nemělo přes 800 stupňů mezi dorazama, a mělo to třeba variabilní převod, tak to mohlo bejt dobrý. Video jak tohle funguje mi úplně stačí - je to nahovno. Na manévrování potřebuješ prehmatavat a nemáš kam.

    Určitě si na to půjde zvyknout, Áe to jde na cukrovku taky…
    DAN_F
    DAN_F --- ---
    CRAZY_IVAN: To je právě vidět, že nejsi zkušený motoristický novinář, protože pak bys samozřejmě, pouze na základě videa poznal, že to je úplně nepoužitelné :D
    OMNIHASH
    OMNIHASH --- ---
    BOBASH: weird flex but OK
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    OMNIHASH: Ano.

    Z hlediska autonomie je oboje na stejný úrovni, level 2.

    Vyšší úroveň autonomie je, když můžeš pustit volant. Ještě vyšší, když nemusíš sledovat silnici.

    Tesla nic takovýho neumí, nemá žádnou autonomii, má jízdní asistenty, který lživě označuje za autonomii.

    Autopilot/FSD je velmi schopnej bezpečnostní a komfortní systém, umí fungovat jako takovej o hodně lepší tempomat a jako asistent co občas zachrání nějakej průser (nedobrždění a tak). Ale není schopnej v žádných podmínkách a na žádnou vzdálenost fungovat samostatně, dokonce není schopen ani fungovat tak, aby řidič nemusel sledovat cestu.
    OMNIHASH
    OMNIHASH --- ---
    BOBASH: vážně chceš srovnávat line assist s autopilotem, nebo co to tu rozjíždíš za haluze?
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    OMNIHASH: Obě dvě ty věci popisujou stejnou realitu.

    Octavia dokáže jet 90% času z Prahy do Pardubic proto, že těch 90% je dálnice.

    Tesla dokáže ne 90%, ale třeba 98% času jezdit "sama". Což je pokrok o několik řádů proti tý Octavii. Ale pořád je to o dalších několik řádů od chvíle, kdy bude moct jezdit opravdu sama.

    Protože nemáš jistotu, že bude umět projet křižovatku nebo si poradit se složitější situací. V tuhle chvíli je Tesla v městským provozu pořád na úrovni, kdy potřebuje několik zásahů za každou jízdu.

    A to z toho systému furt dělá asistenta.

    I až bude potřebovat lidskej zásah jednou za 10 jízd, furt to bude asistent, protože furt v tom autě musí sedět člověk a věnovat se řízení.

    Aby to nebyl asistent, tak bude potřeba, aby bylo několik tisíc jízd na jeden zásah člověka. A to taky může trvat 10 let.
    OMNIHASH
    OMNIHASH --- ---
    Oukej, tuhle paralelní realitu, kde je Tesla neschopná přeject křižovatku, zato oktávka dojede sama z Prahy do Pardubic, jsem ještě nenavštívil...
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    (a pozor, já si tim volantem nejsem jistej, ale nechci ho skálopedně odsuzovat, než si ho vyzkoušim)
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    CRAZY_IVAN: Tak to je samozřejmě potřeba, zvlášť u automobilky, která neumí používat HUD.
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    (víc důvodů mě nenapadá)
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    BOBASH: Tak když chceš jeden důvod... Líp vidíš na displej před sebou :))
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam