GOR: Škoda standard. Měnil jsem to za Octavii RS (vracel jsem RS a rovnou překládal věci na dovolenou do Enyaqa), což je asi nejlíp udělaná Škodovka, a přijde mi to plus mínus stejný. V kvalitě zpracování takovejch těch věcí co nejsou na první pohled vidět je to asi mírnej downgrade od Octavie II (a III, ta je mezi), ale je to vidět MNOHEM míň než u ostatních značek koncernu.
Třeba ten volant s chromovanejma válečkama na hlasitost a ovládání menu a s perforovanou kůží (stejnej v Enyaqu a ORS) vypadá o třídu dražší než v Q7, kterou jsem měl v ruce ten samej tejden co Octavii. V Cupře Formentor (takový top sportovní SUV od Seatu za mega a půl) je tam, co mají Škodovky chrom, takovej fórovej rádoby měděnej plast, kterej se viklá.
Jinak mimo zpracování jako takovýho má Enyaq mnohem logičtější infotainment než VW a Seat/Cupra. Někoho inteligentního napadlo dát navigaci mezi hlavníma sekcema (vozidlo/navigace/média/ještěněcocosinepamatuju) trvale na spodní okraj infotainmentu, mezi ovládání teploty, takže se dá krásně přepínat – zvlášť u elektromobilu kde člověk chce často sledovat spotřebu (reálně spíš protože ho to zajímá kvůli testu) a zároveň koukat na navigaci, takže přepíná, je to skvělý.
Míň skvělý je mít ovládání teploty uvnitř na dotykovým displeji, zvlášť když tam máš MIB4 a on se zrovna kousne. Což se jednou kousnul a třeba hodinu jsme nemohli nastavit nic (všechno, co mělo fyzickej ovladač, fungovalo).
Každopádně je to první (nebo druhej, po Mach E, ale tím jsem jel jen chvilku) elektromobil, co jsem měl v ruce, co dává smysl jako alternativa pro člověka, kterej zkrátka chce dobrý auto v daný kategorii za daný peníze, nechce technický výstřelky jen aby to bylo jiný (ano, mluvím o Tesle) a není elektronadšenec nebo zavilej ekolog.
Tohle je, minimálně pro lidi co můžou nabíjet doma a jejich typická trasa není 400+ kilometrů, naprosto logická a praktická volba, lepší než Kodiaq v naftě za stejný prachy.