• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    KEB: Výbornej článek!
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    US: BEV Market Nearly Doubled Through April 2021
    https://insideevs.com/news/515422/us-bev-sales-april-2021/

    BEV registrations in the U.S. - January-April 2021

    Tesla Model Y - 53,102 (up from 2,260 in 2020)
    Tesla Model 3 - 35,468 (down 12% year-over-year from about 40,300)
    Chevrolet Bolt EV - 13,611
    Ford Mustang Mach-E - 6,104 (including 1,675 in California and 604 in Michigan)
    Nissan LEAF - 5,023
    Audi e-tron - 4,321
    Porsche Taycan - 3,002
    Hyundai Kona Electric - 2,192
    Tesla Model X - 1,730 (down 75%)
    Tesla Model S - 1,633 (down 63%)
    other - 7,323
    Total - 133,509
    KEB
    KEB --- ---
    » Nešťastná historie bateriových elektroaut » NotebookBlog / Postřehy a zkušenosti ze světa mobilní techniky
    http://notebookblog.cz/ostatni/auta/nestastna-historie-bateriovych-elektroaut/

    Jen si to tu odložim
    TOMBRIDER
    TOMBRIDER --- ---
    Může se stát že to nedostane EU homologaci?
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    Se fakt zblaznili
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    No Yoke, the 2021.5 Tesla Model S Is a Yoke-Only Affair
    https://www.motortrend.com/news/tesla-model-s-steering-wheel-yoke-only/
    LOL @bobash
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    GOR: Škoda standard. Měnil jsem to za Octavii RS (vracel jsem RS a rovnou překládal věci na dovolenou do Enyaqa), což je asi nejlíp udělaná Škodovka, a přijde mi to plus mínus stejný. V kvalitě zpracování takovejch těch věcí co nejsou na první pohled vidět je to asi mírnej downgrade od Octavie II (a III, ta je mezi), ale je to vidět MNOHEM míň než u ostatních značek koncernu.

    Třeba ten volant s chromovanejma válečkama na hlasitost a ovládání menu a s perforovanou kůží (stejnej v Enyaqu a ORS) vypadá o třídu dražší než v Q7, kterou jsem měl v ruce ten samej tejden co Octavii. V Cupře Formentor (takový top sportovní SUV od Seatu za mega a půl) je tam, co mají Škodovky chrom, takovej fórovej rádoby měděnej plast, kterej se viklá.

    Jinak mimo zpracování jako takovýho má Enyaq mnohem logičtější infotainment než VW a Seat/Cupra. Někoho inteligentního napadlo dát navigaci mezi hlavníma sekcema (vozidlo/navigace/média/ještěněcocosinepamatuju) trvale na spodní okraj infotainmentu, mezi ovládání teploty, takže se dá krásně přepínat – zvlášť u elektromobilu kde člověk chce často sledovat spotřebu (reálně spíš protože ho to zajímá kvůli testu) a zároveň koukat na navigaci, takže přepíná, je to skvělý.

    Míň skvělý je mít ovládání teploty uvnitř na dotykovým displeji, zvlášť když tam máš MIB4 a on se zrovna kousne. Což se jednou kousnul a třeba hodinu jsme nemohli nastavit nic (všechno, co mělo fyzickej ovladač, fungovalo).

    Každopádně je to první (nebo druhej, po Mach E, ale tím jsem jel jen chvilku) elektromobil, co jsem měl v ruce, co dává smysl jako alternativa pro člověka, kterej zkrátka chce dobrý auto v daný kategorii za daný peníze, nechce technický výstřelky jen aby to bylo jiný (ano, mluvím o Tesle) a není elektronadšenec nebo zavilej ekolog.

    Tohle je, minimálně pro lidi co můžou nabíjet doma a jejich typická trasa není 400+ kilometrů, naprosto logická a praktická volba, lepší než Kodiaq v naftě za stejný prachy.

    KEB
    KEB --- ---
    MINER: tak to ve státě, kde je slovy jedna plnící stanice a to ještě kdoví jestli, nebude dávat smysl asi nikdy :-D
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    MINER: no ale casom kazda ta technologia zlevni natolko ze tieto otazky budu bezpredmetne, tak ako ma dnes pomaly kazdy african telefon, aj ked nema co jest, bude to potom uz len otazka zivotnych priorit
    MINER
    MINER --- ---
    KEB: bavíme se o vodíku. Do domácí fabriky na elektrolýzu asi investovat chtít nebudeš.
    KEB
    KEB --- ---
    MINER: pokud máš na střeše fotovoltaiku, tak ta bilance vycházet líp, ale to tady řešíme pořád dokola.
    MINER
    MINER --- ---
    DZODZO: s rostoucí spotřebou se nedá čekat, že by energie zlevňovala. Patit za auto řadově mega místo půl, a zároveň za 1000 km litr místo pětikila Kč nebude finanční smysl dávat nikdy.
    NTR23
    NTR23 --- ---
    GOR: mi vadil ten středový tunel, na pravou nohu mám pocit, že mi zavazí. a pak mě překvapila výplň dveří. jak do toho zatlačíš prsty, tak se to prohne. jako nějaký papundekl.
    GOR
    GOR --- ---
    BOBASH: BTW jak je na tom Enyaq co do zpracovani? Je to Skoda standard nebo je znat velke setreni?
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    MINER: az bude tych obnovitelnych zdrojov urcite mnozstvo, tak financny smysl nebude ziadna prekazka, lebo uz to bude proste tak levne, ze aj ten vodik z toho bude levny, nieco ako kedysi boli plasty draha novelty a dnes je to v podstate najlacnejsi obalovy material, ktory je tak levny, ze ludi ani nenapadne pouzivat pytliky na pecivo viackrat, ale vzdy si utrhnu novy
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    super video

    If Gas Cars Are Banned, Can The Grid Handle Electric Cars?
    https://www.youtube.com/watch?v=7dfyG6FXsUU
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    OMNIHASH: Ještě ke Škoda vs. Tesla – teď jsem testoval Travel Assist v Enyaqu. Normálně to řídí samo, jen máš ruku na volantu. Rozdíl proti Tesle je, že to neumí projíždět křižovatky (což ale, jak jsem viděl ve videích, Tesla občas taky moc ne – tohle zase nedělá chyby, je to očividně naladěný víc konzervativně).

    Takže Enyaq jede sám třeba 95% času (zbytek jsou ty křižovatky nebo takový věci), Tesla třeba 97% času. Což je furt obrovskej rozdíl, Tesla toho umí mnohem víc a je o řád dál (i když mám furt podezření, že hlavně kvůli tomu, že se nebojí pustit mezi lidi nedodělanou věc), ale rozdíl mezi Teslou a Škodovkou je mnohem, mnohem menší než mezi Teslou a autonomním autem.

    Z pohledu reálný autonomie je pořád Tesla na úplně stejný úrovni jako Škodovka, protože obě ty auta většinu času jedou samy, ale ty musíš POŘÁD ŘÍDIT. Ve výsledku je jedno, jestli potřebuješ zásah do řízení každou křižovatku nebo jednou za půl hodiny, pořád nemůžeš to auto nechat bez dozoru, takže je to furt stejnej level 2.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    BLOWUP: Já občas nějakou svoji myšlenku vzešlou ze zdejších debat odložím. Typicky sem:

    Články autora: Vojtěch Dobeš | Finmag.cz
    https://finmag.penize.cz/clanky/autor/70062631-vojtech-dobes
    BLOWUP
    BLOWUP --- ---
    Mam pocit ze leccos z tohoto auditka by melo smysl nekam odkladat :) Pokud si to myslite taky, tak hlasujte pro.

    [BLOWUP @ nyx :: zadosti o zalozeni klubu - vsechny pohromade]
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    SHEFIK: Neříkal jsem, že je to jediná nevýhoda.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam