• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    Vitejte v boardu Elektromobily!

    Prosim dodrzujme stejna rules*, jako napriklad v obdobnych subreddits na Redditu.

    1) Zadne vulgarity.
    2) Toto je SFW board.
    3) Bez ICE prosim, na to jsou na Nyxu vhodnejsi boardy.
    4) Toto neni vhodny board pro napr. vase culture wars proti EV.
    5) Board je urceny primarne pro majitele EV a zajemce o nakup EV. Omladina "az mi bude 18+" tez vitana, fandim vam. Chapu nutkani napsat nam, ze si to nikdy nekoupite, nebo jeste nekoupite, ale prosim vyuzijte jine boards. Uvazujte, jak by to tu vypadalo, kdyby nam sem tohle napsal kazdy z uzivatelu Nyxu.
    6) Idealne drzme diskuzi v pratelskem duchu.
    7) Mit nazor na CN automobilky, Elona Muska, temnou minulost nekterych DE a IT automobilek, Henryho Forda I atd, muzete. Ale prosim snazte se neprekrocit bod #6, nebo dokonce bod #1. Pro tyto ucely prosim vyhledejte boardy vhodne pro ostrou socialni nebo politickou kritiku.

    Diky za pochopeni 🤦‍♂️ Pozor, druhé varování může být za 7 dnů RO i hůře.

    Prejeme prijemnou zabavu 🚗🔋 a hlavne bezpecne kilometry za volantem / s autopilotem.

    * Work in progress
    rozbalit záhlaví
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    KEB: ionity nemaju automobilky na svoje triko, to ide aj z eurofondov na rozvoj infrastruktury

    2017-DE-TM-0064-W | Innovation and Networks Executive Agency
    https://ec.europa.eu/inea/en/connecting-europe-facility/cef-transport/2017-de-tm-0064-w

    neviem ci tesla na superchargery nieco dostava, ostatni ich nechcu pouzivat kvoli nejasnemu patentovemu lingo ale mozno na SuC budu budovat aj ine nabijacky

    Tesla confirms plan to open Supercharger network to other automakers next year - Electrek
    https://electrek.co/2021/06/24/tesla-confirms-plan-open-supercharger-network-other-automakers-next-year/
    KEB
    KEB --- ---
    DAN_F: superchargery jsou vysoká karta. Vyhazuju nemožnost civilizovaně servisovat.

    Ale teď už jenom prudim, odnesl jsem si poznání, že Tesla nemá nicmoc navíc a ještě je drahá. :-D

    Btw ty nabíječky, jestliže tomu správně rozumím, tak superchargery jsou jen pro Teslu, zatímco ionity jsou pro všechny a budují je automobilky na vlastní triko. Docela by mne zajímalo, jestli by nestálo za to, zkusit Muska po Trollit a zdražit teslam ionity třeba na dvojnásobek, ať nezabírají místo našim zákazníkům a jedou si na supercharger. Jestli by to mělo potenciál odradit potencionální kupce od Tesly a přihrát je třeba BMW nebo Audi.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DZODZO: clo je 10%, přeprava desítky tisíc.

    Jestli bude mít evropskej levnější baterky, tak už to bude zajímavější, za milion a půl už to bude zajímavá konkurence i pro levný elektromobily.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    CRAZY_IVAN: este mi napada, ked to bude vyrobene v europe, tak mozno sa da usetrit na nejakych dovoznych clach a preprave cosi
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    DZODZO: evropskej model už bude mít nové baterky, které jsou levnější na výrobu
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    CRAZY_IVAN: no ak by do europskej model y montovali lifepo miesto nca, tak tam by sa dalo cosi usetrit na baterke
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DAN_F: Otázka není, jestli za to Model Y stojí. Určitě stojí, stejně jako stojí BMW za peníze navíc oproti Škodovce – aspoň teda většinou.

    Otázka je, jestli něco, co je drahý jako BMW, může konkurovat tržnímu podílu Škodovky nebo Fordu. A to dost pravděpodobně nemůže, protože je to prostě drahý.

    JIMIQ: Rozdíl je, že Enyaqa si MŮŽEŠ koupit za 1,2 milionu a nepřijdeš o žádnou klíčovou funkčnost – nedostaneš Travel Assist 2.0 (28 500 Kč), lepší navigaci s head-up displejem (kterej Tesla stejně nemá, 44 000 Kč) a musíš si nutně připlatit 13 500 Kč za rychlý nabíjení a 30 500 Kč za tepelný čerpadlo.

    Zbytek už jsou větší kola, dražší inteiréry, panoramatická střecha, elektrický přední a vyhřívaný zadní sedačky a tak.

    Realisticky si tak můžeš koupit za 1,250 M v ceníkový ceně auto, který bude mít všechno nezbytný (rychlý nabíjení, tepelný čerpadlo) a za 1,3 M asistenty na úrovni blízký Autopilotu a head-up. Akorát to bude celý šeredný, protože bez příplatku je jen ohyzdná modrá Energy.

    To je rozdíl 400 k, což je pro spoustu zákazníků dost.

    A to tu máme ještě fakt, že TESLA NEMÁ SLEVY. V Americe je to hrozně cool, protože lidi nesnáší smlouvání, tak se značky jako Lexus a Tesla chlubí pevnýma cenama. Ale v praxi to znamená, že zatímco za 1,25M si můžu koupit Enyaqa coby nabušenou předváděčku, a zanedlouho nejspíš půjde dostat podobná sleva na auto zadaný do výroby, Tesla prostě bude stát 1,7 M ať děláš co děláš.

    Plus i ten blbej Enyaq má mnohem širší možnosti konfigurace.

    POINTA:

    Tesla je dobrý auto, stojí za 1,7M a bude úspěšná. Ale bude úspěšná stejným způsobem, jako je třeba BMW X3. Dobrý prodeje na prémiovku, prodejům Tiguanu, Enyaqu nebo Toyoty RAV4 nemůže konkurovat.
    DAN_F
    DAN_F --- ---
    KEB: Je to 250k za Superchargery, fungující palubní systém a aspoň trochu ověřený battery management :) Každopádně ano, různé značky jsou různé drahé a Duster nestojí stejně jako X1. Šokující.
    KEB
    KEB --- ---
    DZODZO: lepší zvuk je přesně to kvůli čemu si koupím auto :-D
    KEB
    KEB --- ---
    DAN_F: ok takže 250k, za 100 litrů kufru navíc. Zrychlení a podobný věci jsou tátovi od rodiny celkem k hovnu nebudu jezdit závody :-D

    Jo a škoda má servisů plnou republiku, kolik jich má Tesla?
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    DZODZO: on je model Y celkově větší - šířka, délka

    já jsem zvědavej na ceny, až ho budou vyrábět v berlíně, i když si myslim, že moc dolů nepůjdou, dokud bude vyšší poptávka
    DAN_F
    DAN_F --- ---
    KEB: Ono to ale nestojí o půl milionu víc. Když si nakonfiguruješ Enyaq, aby měl výbavu plus mínus odpovídající Y, vychází skoro na 1,5.
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    jo, už jsem našel kvalifikovaný odhad 25 cu ft, což je zhruba těch 700 litrů. To je fakt luxus. Enyaq má 585.

    Mně by teda Enyaq bohatě stačil. Klidně i Enyaq junior :D
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    JIMIQ: tuto to typek pomeral (dokonca v centimetroch!), v texte tam pisu 66 (cubic feet) = 1 868.91188 liters

    ked by sa to malo brat po zadne sedadla tak by to malo vyjst 69x94x109 cm = 706974 cm3 = 706.974 liters ale to je asi bez tej spodnej komory na nabijacie kable'n'shit

    Trunk space side by side compare with Model Y and Mach E | Ford Mustang Mach-E Forum - MachEforum.com
    https://www.macheforum.com/site/threads/trunk-space-side-by-side-compare-with-model-y-and-mach-e.1422/
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    DZODZO: máš někde info k tomu kufru? Nedaří se mi najít s nesklopenými sedadly
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    KEB: ma vacsi kufor, lepsi zvuk a celkovo entertainment, vyssiu maximalku a zrychlenie a trochu nizsiu spotrebu, ale to odpoveda iba na tu prvu polku otazky, to za tym aby je individualne
    AVATAREK
    AVATAREK --- ---
    Tak ještě než koupím svůj první elektromobil, mám otázku. Jak jsou na tom ojetiny u EV? Je třeba dávat Vácha na něco speciálního?
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    BOBASH: jsem zvědavej jestli se Tesla dokope k tomu aby ten opravdu "affordable" ($25k v USA) dostala na trh dřív než to samé předvede VW v roce 2026
    PEPAZZ
    PEPAZZ --- ---
    DZODZO: no co jsem slyšel tak jakmileje problem s baterkou tak prijiždí specialista z nemecka, jinak samo cz servisy zbytek zvladnou
    KEB
    KEB --- ---
    BOBASH: v čem je Tesla y lepší než enyaq aby to stálo za půl milionu korun navíc?
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DZODZO: To taky. Ale ušetřenýho půl milionu se taky počítá.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam