• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    DZODZO: Celá výroba modelu Y z berlína bude levnější, bude mít odlévanej zadek, předek i střed a nové baterie. Celkově výroba bude tedy jednodušší, levnější, přesnější. Mínus clo, dovoz. Ale myslim si, že jen tak nezlevní, dokud budou mít poptávku. By byli blbí :)
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    hm k tomu enyaqu by bolo zaujimave spravit nejake realne dopyty na nabidky a dodacie lhuty, vedla v mazdafore riesia uplne haluzove dodacie terminy u mazdy prosinec u bmw zari aj to iba v nejakej osekanej vybave, tak otazne ci ma skodovka nejake rezervy cipov, ked sli teraz vsetky do vakcin :) lebo cital som ze v skodovke maju nejake nutene dovolenky a pod, lebo nemaju z coho vyrabat
    KEB
    KEB --- ---
    DAN_F: superchargery jsou vysoká karta. Vyhazuju nemožnost civilizovaně servisovat.

    Ale teď už jenom prudim, odnesl jsem si poznání, že Tesla nemá nicmoc navíc a ještě je drahá. :-D

    Btw ty nabíječky, jestliže tomu správně rozumím, tak superchargery jsou jen pro Teslu, zatímco ionity jsou pro všechny a budují je automobilky na vlastní triko. Docela by mne zajímalo, jestli by nestálo za to, zkusit Muska po Trollit a zdražit teslam ionity třeba na dvojnásobek, ať nezabírají místo našim zákazníkům a jedou si na supercharger. Jestli by to mělo potenciál odradit potencionální kupce od Tesly a přihrát je třeba BMW nebo Audi.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DZODZO: clo je 10%, přeprava desítky tisíc.

    Jestli bude mít evropskej levnější baterky, tak už to bude zajímavější, za milion a půl už to bude zajímavá konkurence i pro levný elektromobily.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    CRAZY_IVAN: este mi napada, ked to bude vyrobene v europe, tak mozno sa da usetrit na nejakych dovoznych clach a preprave cosi
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    DZODZO: evropskej model už bude mít nové baterky, které jsou levnější na výrobu
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    CRAZY_IVAN: no ak by do europskej model y montovali lifepo miesto nca, tak tam by sa dalo cosi usetrit na baterke
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DAN_F: Otázka není, jestli za to Model Y stojí. Určitě stojí, stejně jako stojí BMW za peníze navíc oproti Škodovce – aspoň teda většinou.

    Otázka je, jestli něco, co je drahý jako BMW, může konkurovat tržnímu podílu Škodovky nebo Fordu. A to dost pravděpodobně nemůže, protože je to prostě drahý.

    JIMIQ: Rozdíl je, že Enyaqa si MŮŽEŠ koupit za 1,2 milionu a nepřijdeš o žádnou klíčovou funkčnost – nedostaneš Travel Assist 2.0 (28 500 Kč), lepší navigaci s head-up displejem (kterej Tesla stejně nemá, 44 000 Kč) a musíš si nutně připlatit 13 500 Kč za rychlý nabíjení a 30 500 Kč za tepelný čerpadlo.

    Zbytek už jsou větší kola, dražší inteiréry, panoramatická střecha, elektrický přední a vyhřívaný zadní sedačky a tak.

    Realisticky si tak můžeš koupit za 1,250 M v ceníkový ceně auto, který bude mít všechno nezbytný (rychlý nabíjení, tepelný čerpadlo) a za 1,3 M asistenty na úrovni blízký Autopilotu a head-up. Akorát to bude celý šeredný, protože bez příplatku je jen ohyzdná modrá Energy.

    To je rozdíl 400 k, což je pro spoustu zákazníků dost.

    A to tu máme ještě fakt, že TESLA NEMÁ SLEVY. V Americe je to hrozně cool, protože lidi nesnáší smlouvání, tak se značky jako Lexus a Tesla chlubí pevnýma cenama. Ale v praxi to znamená, že zatímco za 1,25M si můžu koupit Enyaqa coby nabušenou předváděčku, a zanedlouho nejspíš půjde dostat podobná sleva na auto zadaný do výroby, Tesla prostě bude stát 1,7 M ať děláš co děláš.

    Plus i ten blbej Enyaq má mnohem širší možnosti konfigurace.

    POINTA:

    Tesla je dobrý auto, stojí za 1,7M a bude úspěšná. Ale bude úspěšná stejným způsobem, jako je třeba BMW X3. Dobrý prodeje na prémiovku, prodejům Tiguanu, Enyaqu nebo Toyoty RAV4 nemůže konkurovat.
    DAN_F
    DAN_F --- ---
    KEB: Je to 250k za Superchargery, fungující palubní systém a aspoň trochu ověřený battery management :) Každopádně ano, různé značky jsou různé drahé a Duster nestojí stejně jako X1. Šokující.
    KEB
    KEB --- ---
    DZODZO: lepší zvuk je přesně to kvůli čemu si koupím auto :-D
    KEB
    KEB --- ---
    DAN_F: ok takže 250k, za 100 litrů kufru navíc. Zrychlení a podobný věci jsou tátovi od rodiny celkem k hovnu nebudu jezdit závody :-D

    Jo a škoda má servisů plnou republiku, kolik jich má Tesla?
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    DZODZO: on je model Y celkově větší - šířka, délka

    já jsem zvědavej na ceny, až ho budou vyrábět v berlíně, i když si myslim, že moc dolů nepůjdou, dokud bude vyšší poptávka
    DAN_F
    DAN_F --- ---
    KEB: Ono to ale nestojí o půl milionu víc. Když si nakonfiguruješ Enyaq, aby měl výbavu plus mínus odpovídající Y, vychází skoro na 1,5.
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    jo, už jsem našel kvalifikovaný odhad 25 cu ft, což je zhruba těch 700 litrů. To je fakt luxus. Enyaq má 585.

    Mně by teda Enyaq bohatě stačil. Klidně i Enyaq junior :D
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    JIMIQ: tuto to typek pomeral (dokonca v centimetroch!), v texte tam pisu 66 (cubic feet) = 1 868.91188 liters

    ked by sa to malo brat po zadne sedadla tak by to malo vyjst 69x94x109 cm = 706974 cm3 = 706.974 liters ale to je asi bez tej spodnej komory na nabijacie kable'n'shit

    Trunk space side by side compare with Model Y and Mach E | Ford Mustang Mach-E Forum - MachEforum.com
    https://www.macheforum.com/site/threads/trunk-space-side-by-side-compare-with-model-y-and-mach-e.1422/
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    DZODZO: máš někde info k tomu kufru? Nedaří se mi najít s nesklopenými sedadly
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    KEB: ma vacsi kufor, lepsi zvuk a celkovo entertainment, vyssiu maximalku a zrychlenie a trochu nizsiu spotrebu, ale to odpoveda iba na tu prvu polku otazky, to za tym aby je individualne
    AVATAREK
    AVATAREK --- ---
    Tak ještě než koupím svůj první elektromobil, mám otázku. Jak jsou na tom ojetiny u EV? Je třeba dávat Vácha na něco speciálního?
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    BOBASH: jsem zvědavej jestli se Tesla dokope k tomu aby ten opravdu "affordable" ($25k v USA) dostala na trh dřív než to samé předvede VW v roce 2026
    PEPAZZ
    PEPAZZ --- ---
    DZODZO: no co jsem slyšel tak jakmileje problem s baterkou tak prijiždí specialista z nemecka, jinak samo cz servisy zbytek zvladnou
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam