• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DAN_F: Ale furt je musíš vyvinout pro konkrétní auto (nebo nechat vyvinout) a musíš na ně postavit výrobní linku. Což je strašně drahý.

    To je jako tady tak oblíbený tlačítka, nebo i "hloupý" světla. Proč myslíš, že měl McLaren F1 zadní světla z autobusu a Lotus Esprit z Toyoty Corolla? Pro malou automobilku (a Tesla je pořád miniautomobilka) jsou takovýhle věci šílenej náklad.

    Ad ten Mercedes. Nepsal jsem, že to Tesla neumí. Psal jsem, že to Tesla neumí nabídnout u výrazně dražší konkurence Škody Enyaq, která to má (třízónovou klimu dokonce v základu). Ivánek na to odpověděl, že v Modelu S to maj – ale ten už je o třídu jinde a cenově odpovídá Mercedesu S.
    AXTHEB
    AXTHEB --- ---
    BLOWUP: Se podívej na co odpovídá
    BLOWUP
    BLOWUP --- ---
    CRAZY_IVAN: to snad umi kazdy auto stredni tridy, nebo ne?
    DAN_F
    DAN_F --- ---
    BOBASH: Jak jako vyvíjet věci jako LED Matrix světla? Světla objednáš u OEM, který dělá vývoj, homologaci a výrobu, stejně jako většina ostatních automobilek :)

    BOBASH: Nechápu, proč do toho taháš Mercedes. Tys psal, že to Tesla neumí, CRAZY_IVAN to akorát uvedl na pravou míru blbost, cos tu napsal.
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    BOBASH: já taky kriticky neobdivuju, ale jak vidíš, tak dnešní debata byla... plná kravin, což mi nedá nereagovat a pak vypadám jako fanatickej fanboiii :)
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    CRAZY_IVAN: Ale obecně nehejtuju Teslu, jen se stavím proti jejímu nekritickýmu obdivování a stavění do pozice "jedinýho výrobce elektromobilů, co to všechno zachrání", nebo nějaký budoucí dominantní značky na trhu s autama obecně.

    Tesla má realisticky na to být úspěšnou prémiovou značkou pro technogeeky, kterým bude imponovat její podivnost – a u toho buďto zůstane, nebo se "zmainstreamuje" až z jejího vedení odejde Elon Musk, a začne dělat auta víc jako ostatní.

    Pokud bude dělat auta jako teď, tak jsou 2 miliony prodaných kusů (+- autobus) ročně strop a akcie nadhodnocený tak šestkrát.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    CRAZY_IVAN: Hele četl jsem teď na motortrendu test speciálně zaměřenej na ten volant, kde se týpek očividně snažil tomu dát šanci, a je to přesně tak hrozný, jak jsem čekal. Prej na dálnici je to super a fajn a všechno, ale podélný parkování nebo nedejbože otáčení se je hell, protože nemáš vršek volantu.

    A hlavní důvod, proč mě to sere, je, že je to úplně zbytečný. Nepřináší to jedinou výhodu, neřeší to žádnej problém, jen to problémy vytváří. A je to tam jen kvůli tomu, že to Muskovi připadalo cool.

    Jinak abych tě uklidnil, serou mě i hranatý volanty na jinejch autech, třeba v tom e-tronu Q4 nebo v novejch Peugeotech. Ale furt mě serou míň, protože mají vršek.

    Prostě debilní móda, která přišla a zase odejde, jako už párkrát trochu přišla a pak vždycky zase rychle odešla.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    CRAZY_IVAN: Když už, tak počítej evropskou cenu proti evropský ceně.

    Takže ok, nebudu zaokrouhlovat, auto za dva a půl mega.
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    BOBASH: já vim, jako třeba kulatej volant a páčky na blinkry :))) ty ti nedaj spát
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    CRAZY_IVAN: Mercedesy mají zase jiný věci. Pointa byla, že Tesla má sice spoustu věcí strašně high tech a potom další spoustu geekovskejch píčovin, ale pak jí často chybí věci, který normální auta maj.
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    BOBASH: jinak samozřejmě, nafoukni cenu Modelu S, protože bereš jenom plaid. Tyhle věci dostaneš i u long range, kterej si amíci koupí za 1,8 mega.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    COMODOR_FALKON: Jasně, já nemám ponětí, co se děje mimo Prahu, protože jsem nikdy nikde jinde nebyl. Teda až na těch 34 let, kdy jsem v tý Praze ani nebydlel.

    Kromě toho jsem za 16 let kariéry motoristickýho novináře radil s výběrem auta několika desítkám lidí a poslouchal jejich potřeby a představy – a samozřejmě to byli z velký části lidi, kteří si šli nechat poradit proto, že autům nerozumí, neb nejsou motorističtí novináři a dokonce ani nadšenci.

    Dokonce spousta z těch lidí byla z vesnic.

    Jedinej, kdo je tady ohledně toho, co lidi od aut chtěj, naprosto mimo, jsi ty.

    Moje představa toho, co chtěj lidi, nevychází z toho, co chci já (opravdu nemám pocit, že by lidi běžně chtěli dvacetiletý Jaguary ani jiný píčoviny co si kupuju já), ale z toho, co mi lidi říkají že chtějí, a pak z toho, co si lidi kupujou.

    Pokud jde o koncept, tak pokud myslíš elektrickej 2024 Charger, tak se to bude prodávat úplně ze stejnýho důvodu, proč se prodávaj Hellcaty. Protože to prostě lidi chtěj.

    A taky se díky tomu prodá mnohem víc obyčejnejch elektromobilů, protože spousta lidí začne uznávat elektromobily teprve až začnou existovat cool elektromobily.

    Znovu opakuju, dojdi si popovídat s nějakejma normálníma lidma, co si kupujou auta, a představ jim svoje názory (třeba že by vesničanovi stačilo čangli). Zkusil bych to v nějaký hospodě kam choděj chlapi koukat na fotbal.

    Pivo ti klidně zaplatím, když se budu moct koukat, ale budu u toho pít pivo, takže se zlomeným nosem do nemocnice tě nepovezu.
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    BOBASH: jestli si správně pamatuju, tak mercedesy nemaj vyhřívané čelní sklo... což maj některý passaty. To je skvělý co? Vojto, prosimtě ... :)
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    CRAZY_IVAN: To je skvělý, u auta za tři miliony. Asi se půjdu podívat, co má Mercedes S, co nemá Tesla S.
    COMODOR_FALKON
    COMODOR_FALKON --- ---
    JYRKA: 2000 lumenů odpovídá cca 130W žárovce...
    Překvapuje mne, že by něco takového mohlo být vůbec legální samo o sobě...
    COMODOR_FALKON
    COMODOR_FALKON --- ---
    BOBASH: Píše někdo, kdo se tu rozplýval nad konceptem EV od výrobce Frustrát-kchárů, kterými si loseři s tatínkovo zlatou kreditkou boostují ego...

    Což je zároveň ten problém:
    Tvoje názory reprezentujou těch cca 0,0000001% řidičů z kategorie "frustrát/motožurnalista" a naopak nemáš ani to nejmenší ponětí, co zajímá normální řidiče mimo bublinu hipsterů z Prahy, co mají auto místo motokár...
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    CRAZY_IVAN: Zajímavý. Co vím, tak limit je 2000 lumenů, nad to musí být ostřikovače. Ale evidentně se pletu.
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    Novej S class LED světlomety... Nevidim kam schovali ostřikovače

    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    JYRKA: CRAZY_IVAN: tady je krásně vidět, že to neni jenom LED žárovka, ale jednotlivé diody, což samo o sobě ukazuje na matrix LED, což je prostě jinými slovy matice LED, který můžeš zhasínat.

    A navíc, pokud mě paměť neklame, tak mercedes k LED světlům taky nedává stříkání
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam