• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    TOMBRIDER
    TOMBRIDER --- ---
    TEAPACK: řekl bych že pokud tam bude nějaký problém. Padnou světla do nouze. A budou svítit jen pár metrů před auto... Jako u xenonu.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    Staci sledovat krajnicu, ak ta protiiduce auto oslepuje
    TEAPACK
    TEAPACK --- ---
    Když už se tu řeší ty světla... jak je zajištěné, aby LED matrix v případě posrání řídicí jednotky nezůstal svítit do ksichtu všem?

    Nedávno jsem dával přednost autu nespíš s LED matrix, já stál na vedlejší a nemohl jsem koukat ani trochu jeho směrem dokud nebyl těsně předemnou. Jakmile vyjel na rovinku a proti se objevilo auto, většina levé strany vozovky zmizela ve tmě, ale nedovedu si představit, co by se dělo, kdyby to nezhaslo a ten protijedoucí řidič jel stále proti stěně světla výrazně silnější než dálkovky od H4...
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    toto je dobra kuriozita, ten fen nema chybu :D

    The Electrek Uncar is a Goofy Electric Car Built Entirely in Colorado
    https://www.youtube.com/watch?v=FyZd4_2unFM
    SHEFIK
    SHEFIK --- ---
    Study dispels myth that electric cars pollute as much as gas-powered cars due to 'dirty' grid - Electrek
    https://electrek.co/2021/07/21/study-dispels-myth-electric-cars-pollute-gas-powered-cars/amp/
    SEJDA
    SEJDA --- ---
    DZODZO: kdyz jedu autem, tak asi fakt nejcasteji se sklomenymi sedackami .. nechapu, ze to tento smoula nepredvedl a hlavne nezmeril. Vzdy mne zajima, jestli se mi do auta vejde rozebrana postel ..
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DOMI982: Cca 350-400.
    DOMI982
    DOMI982 --- ---
    Ma tu nekdo, prosim, dlouhodobejsi zkusenost kolik ujede Enyaq 80 na dalnici (rychlost 130 km/h)?
    COMODOR_FALKON
    COMODOR_FALKON --- ---
    Jen si sem odložím:
    How clean are electric cars? | Transport & Environment
    https://www.transportenvironment.org/what-we-do/electric-cars/how-clean-are-electric-cars
    KEB
    KEB --- ---
    BOBASH: taky jsem se nad tím pozastavil, páč nevím o jiném bev od Dácie...
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    KEB: To je dost divný, ještě nebyla ani novinářská prezentace, která by hádám byla hned jak se přiveze první kus.
    KEB
    KEB --- ---
    http://www.hybrid.cz/mezi-alternativami-vedou-v-cesku-plug-hybridy-elektromobily-prodalo-se-jich-pres-3500

    Tady píšou že Dacia má kromě x plynaku i 3 bev, to už jsou asi ty springy :-)
    KEB
    KEB --- ---
    HERR_FLICK: to že vedou svoje instituce je v pořádku doktor profesor Macek ví o spalovacích motorech asi vše.

    Zíma je asi taky skvělý biochemik atd. Problém je že tihle lidé mají prostor krafat do oborů o kterých ví úplné hovno.
    HERR_FLICK
    HERR_FLICK --- ---
    CRAZY_IVAN: tenhle pan je notoricky znamej hlasanim uplne scestnejch picovin
    to je jako kdyz rektor Zima (doktor mediciny a biochemik) hlasa narodu, ze covid je medialni virus
    zarazi me, ze tyhle dementi muzou vest vedecke instituce, ale tak sme v cr no
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    CRAZY_IVAN: no on podla mna zije v minulosti

    Prof. Ing. Jan Macek, DrSc.
    Vedle své pedagogické funkce na fakultě strojní ČVUT vede 30 let Ústav automobilů, spalovacích motorů a kolejových vozidel.
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    Kam kráčíš, elektromobilito? | ČVUT Fakulta strojní
    https://www.fs.cvut.cz/verejnost/pr-media/pribehy-z-ustavu/kam-kracis-elektromobilito/

    Tak podle pana Macka má v ČR elektromobil vyšší emise až do 250 00 km než spalovák. Ale já nevim jestli těm číslům pana Macka věřit, když ten člověk prohlásil v jednom videu, že spalovák vlastně taky z kopce rekuperuje.

    " Řidič musí zaplatit nejen energii, která se uloží do baterie, ale i ztrátové teplo, které se bez užitku vyfouká do okolí. Je to podobné, jako kdybychom tankovali benzin děravou hadicí a část benzinu místo do nádrže vytekla na zem. "
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    SHEFIK: Když to jde, možná používá sériovky, ale jinak je právě Tesla typická tím, že si inhouse vyvíjí spoustu věcí, který normální automobilky outsourcujou, a snaží se o co největší vertikální integraci. Což má spoustu výhod hlavně na poli úspory nákladů (díky tomu můžou vydělávat i při maličkých prodejích), ale taky spoustu nevýhod.

    Třeba v tom, že je pak pro ně problém nabízet stejnou šíři možností jako zavedený automobilky.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam