• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    DOBYTEK
    DOBYTEK --- ---
    Výhledově zvažuji koupi auta a líbila by se mi varianta hybridu, který bude jezdit převážně na elektřinu, ale bude mít spalovací motor pro případný nouzový dojezd. Poraďte mi jako člověku neznalému elektromobilů, je to realistický požadavek, nebo tam ještě nejsme? V ČR, s omezenou možností nabíjení a zároveň menší možností dojezdu, se mi elektromobil zdá nepraktický. Po jakých značkách se mám případně koukat?
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    BLOWUP: u tech prvních baterii tu snad nikdo netvrdil, že jsou na milion kilometrů ;)
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    SEJDA: Právě. A ostatní elektromobily půjdou stejnou cestou.
    SEJDA
    SEJDA --- ---
    BOBASH: tak zlodeji a rozebiraci baterii z Priusu jsou uz dnes ostrileni, neb Priusy brazdi cestu uz hezkych 20 let.
    Repasovani baterii Toyoty uz je celkem bezne.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    BLOWUP: Protože ty baterie dneska nikdo neumí nezávisle na Tesle opravovat a Tesla sama je opravovat nechce.

    Třeba VW už má normálně servisní techniky schopný rozebrat a opravit baterii.

    A to jsme pořád na začátku, protože se teprve začínají objevovat aftermarket servisy, který to nejspíš budou umět levnějc, viz níže Rich Rebuilds.

    Nicméně je to pro mě další důvod, proč bych si nekoupil Teslu, právě kvůli jejich servisní politice. Když se mi rozbije baterka ve Škodovce nebo Fordu, tak si s ní dojedu tady za roh k prodejci a oni s tím něco udělaj, a v době, kdy začne být opravdu pravděpodobný, že ta baterka zdechne, tak už Lojza Vomáčka na vesnici za Prahou bude mít dílnu kde bude z článků skládat nový repasovaný baterky do Enyaqů a prodávat je za kilo.

    Je to úplně stejný, jako turba, common-rail vstřiky, common-rail čerpadla, DPF a další věci, díky kterejm dnešní diesely jezděj tak super a ujedou těch tisíc kilometrů, stály v době, kdy byly ty auta čerstvý, dohromady klidně víc než dneska ta baterka.

    Dneska se turba repasujou za desítku, čerpadla taky, vstřiky jsou za dvojku a DPF se čistí.
    BLOWUP
    BLOWUP --- ---
    DAN_F: tak pro me je podstatna ta informace, ze presne jak jsem to cekal po osmi letech tu baterku v elektroaute jejiz cena tvori podstatnou cast ceny auta muze leda tak vykourit ve fajfce - ty diskuse kdy tu Falkon kazal „miliony kilometru a tricetiletou zivotnosti servisuprostych elegantnich elektromobilu“ se daj dohledat ;)

    A nejlepsi na tom je ta cast, jak tam vypravi ze kdyz to auto koupil tak vlastne bylo vsechno ok, ale pak (po uplynuti zaruky na baterii) si tesla stahla nejakej update a najednou byly baterky na vyhozeni :)

    Je to legrace a bude ji vic :)
    DAN_F
    DAN_F --- ---
    CRAZY_IVAN: Jo, sorry. Citoval jsem BLOWUP a nedal to do uvozovek. Tato citace nerespektuje moje názory a stanoviska, já to akorát neviděl a nepochopil jsem, proč o tom BLOWUP v kontextu naší předchozí komunikace píše :D
    KEB
    KEB --- ---
    BOBASH: netuším jaké jsou potřeba koncentrace a není to ani důležité. Zatím to nevypadá, že by se metyl co by palivo měl rozšířit.
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    DAN_F: Zas pozor, Hoovie neni chudák, mě jeho kanál baví a sleduju ho už dlouhou dobu :) to video je dobrý, prostě poukazuje na možné problémy a aktuální problém s politikou baterek, to zase objektivně jo. Ukazuje to na potřebu lidí jako je Rich Rebuilds.
    DAN_F
    DAN_F --- ---
    BLOWUP: Video od chudáka, co si koupil osmiletou Teslu jsem neviděl a po pravdě ani nevím, proč mi o něm píšeš. Mně osobně je Tesla dost jedno. Vzhledem k mému MO, kdy vůbec nedojíždím do práce, ale zároveň kvůli práci absolvuji relativně často dlouhé cesty na otočku a často taky vozím docela rozměrné vybavení, pro mě v tuhle chvíli žádný současný elektromobil nedává smysl a ještě dlouho nejspíš ani nebude. Ale chápu, že jsou lidi, pro které to smysl dává a narozdíl od tebe nemám pocit, že by mě to nějak ohrožovalo :)

    BLOWUP: Myslíš ty etablované automobilky, jako třeba Ford, který vyráběl 7 let model auta, o němž věděli, že má konstrukční problém, jehož řešení by stálo ~10 USD na jednom vozidle a když si nechali zpracovat analýzu, jestli se vyplatí to řešit, nebo vyplácet odškodné, vyšlo jim finančně líp vyplácet odškodné, v důsledku čehož to auto zabilo 900 lidí. Nebo spíš myslíš etablované automobilky jako Toyota, která odmítla svolat svoje modely s poruchovým plynovým pedálem, způsobujícím náhodné a neovladatelné zrychlování, což stihlo zabít asi 13 lidí, než dostali pokutu 1,2 miliardy USD (třetina jejich tehdejšího profitu) a museli ten recall stejně udělat. Nebo GM, vědomě vyrábějící 9 let auto s vadným zapalováním, které způsobovalo náhodné vypnutí motoru za jízdy a bylo zapotřebí 90 mrtvých a žaloba za 10 miliard dolarů, aby to začali řešit? Nebo Volvo, BMW, Hondu a v podstatě asi každou druhou automobilku, které v posledních 10 letech dostaly pokuty za odklady a ignorování nařízených recallů? :)

    Nebuď naivní. Žádná automobilka nechce dělat recally a dokud se to jen trochu vyplatí, snaží se jim vyhnout za každou cenu a to i za cenu toho, že to může někoho zabít. Recally se dělají ve chvíli, kdy je nařídí regulační úřad l, kdy pokuty za jejich neprovedení vyjdou dráž, než samotný recall, nebo když je to fakt velký průšvih, který by potenciálně mohl příliš poškodit image značky, nebo by jeho důsledky vyšly dráž, než samotné řešení.
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    BLOWUP: bylo to 48 miles, ne 48 km (každej kilometr dobrej :D). Tyler si na youtubu postavil kanál na tom, že kupuje nejlevnější pojízdné modely a pak se diví, co dá za opravy, ale to nechme stranou. Líbí se mi jak všichni, co to video viděli, zapomínaj zmínit, že Tesla to sice nacenila jako komplet výměnu baterie (něco jako když se ti v BMW vysere převodovka, tak ti jí chtěj vyměnit celou), ale Rich Rebuilds a jeho electrified garage mu to nacenili, že to bude oprava za 1000 usd i s dopravou.

    Na tohle se už tvoří trh - v UK vyměňujou v nissan leafech staré baterie za novější, takže majitelům zvyšují dojezd. V Americe taky rostou garáže specializované na elektriky. Takže servisy rostou. Samozřejmě se to nestane přes noc, nejdřív musí být dost aut na opravu :)
    GOR
    GOR --- ---
    RSZ: Ano, problemy s rozvody byly megapruser, ale at to bylo jak chtelo, rozvod nestal polovinu ceny novyho auta. Analogie - VW netvrdil, ze retez, kladky a napinak jsou samostatne neprodejne a prodava se jen cely motor i s prevodovkou.

    Nemluve o tom, ze existuje znackova druhovyroba a milion nezavislych servisu.

    Ale IMO tohle casem vznikne pro elmobily, jak jich bude jezdit dostatecne mnozstvi.
    RSZ
    RSZ --- ---
    DZODZO: tak u vw to je vyzkoušené s rozvodovým řetězem, moc ochotně to nebylo a nemálo lidí zaplakalo nad účtem že servisu
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    Jj uvidime ako bude koncern alebo mercedes po uplynuti zaruky ochotne zdarma vymienat baterky
    BLOWUP
    BLOWUP --- ---
    DZODZO: nevim presne co se snazis rict nebo o cem mluvis, ale pokud jde o to video kde s tou teslou tri mesice po ubehnuti zaruky neujede na plny nabiti vic nez padesat km, tak on tam rika ze ten problem googlil a vyskytuje se to casto, jediny reseni je vymena baterie za cenu pulky novyho auta, tak nejak jak jsem to tu Falconovi psal uz pred lety ;) A jinak je to jak pises, nikdo to v novinach nikde nerozmazava, rozdil je snad jenom v tom ze etablovany automobilky pri podobnym problemu udelaj recall a opravej ti auto zdarma, zatimco tesla zareaguje jako tesla a vysere se na tebe ;)
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    Jo az tych chudakov budu tisice, potom to bude valid point, zatial je to iba clickbait senzacia ako horiace elektromobily... mne z mazdy uz druhykrat poslali recall na nejaky airbag malfunction, takze az budem mat nehodu tak sa moze ale tiez nemusi otvorit a nikto z toho nerobi clanok v novinach a tych aut jazdi po cestach viac nez elektromobilov
    BLOWUP
    BLOWUP --- ---
    DAN_F: jj, ty samozrejme vis nejlip co ja kdy reknu, to je vlastnost kterou clovek nejcasteji najde ve zdejsich slepicich klubech :) klidne si my posty najdi, mozna se budes divit :)

    Ja jezdil leta benzinakama a to ze ujedou min nez diesel mi zasadne nevadilo, proc taky kdyz natankovano mam u statisice benzinovejch pump otevrenejch 24/7 behem par minut. Stejne jako u toho metanolu, kterej mimochodem ujede na jedno tankovani sice o trochu min nez ten diesel, ale o dost vic nez vetsina benzinaku. Za me top. Navic nepotrebuje tlakovy nadrze jako na vodik a ten metanol se da vyprodukovat za naprosto konkurencni ceny z bioodpadu.

    To video od toho chudaka kterej si koupil osmiletou Teslu a muze ty baterie nabit maximalne na dojezd 50km znas? Musel jsem si nechtene vzpomenout na tohle:

    [COMODOR_FALKON @ Elektromobily]
    DAN_F
    DAN_F --- ---
    BLOWUP: Teď to sice chválíš, ale pak stejně řekneš, že tvůj diesel dojede na jednu nádrž 1 000+ km a je levnější, tudíž nechápeš proč by sis to měl pořizovat, so what's the point? :)
    BLOWUP
    BLOWUP --- ---
    COMODOR_FALKON: to je benzin a ty svinstva co jsou potreba na baterie taky, v tom zadnou pointu nevidim. Ja tu pointu vidim v tom ze to je na rozdil od tech autodromovejch nesmyslu na baterky neco co jak se zda fakt funguje a navic to Gretku a vsechny kdo veri na clovekem zpusobene oteplovani ucini stastnymi.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    KEB: Ale to je musíš inhalovat pod ručníkem, ne?
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam