• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    Vitejte v boardu Elektromobily!

    Prosim dodrzujme stejna rules*, jako napriklad v obdobnych subreddits na Redditu.

    1) Zadne vulgarity.
    2) Toto je SFW board.
    3) Bez ICE prosim, na to jsou na Nyxu vhodnejsi boardy.
    4) Toto neni vhodny board pro napr. vase culture wars proti EV.
    5) Board je urceny primarne pro majitele EV a zajemce o nakup EV. Omladina "az mi bude 18+" tez vitana, fandim vam. Chapu nutkani napsat nam, ze si to nikdy nekoupite, nebo jeste nekoupite, ale prosim vyuzijte jine boards. Uvazujte, jak by to tu vypadalo, kdyby nam sem tohle napsal kazdy z uzivatelu Nyxu.
    6) Idealne drzme diskuzi v pratelskem duchu.
    7) Mit nazor na CN automobilky, Elona Muska, temnou minulost nekterych DE a IT automobilek, Henryho Forda I atd, muzete. Ale prosim snazte se neprekrocit bod #6, nebo dokonce bod #1. Pro tyto ucely prosim vyhledejte boardy vhodne pro ostrou socialni nebo politickou kritiku.

    Diky za pochopeni 🤦‍♂️ Pozor, druhé varování může být za 7 dnů RO i hůře.

    Prejeme prijemnou zabavu 🚗🔋 a hlavne bezpecne kilometry za volantem / s autopilotem.

    * Work in progress
    rozbalit záhlaví
    COMODOR_FALKON
    COMODOR_FALKON --- ---
    BLOWUP: Jak už CRAZY_IVAN uvedl, jde o YT kanál zaměřený na nákup levných (a zpravidla téměř nepojízdných) aut.
    Tesla řeší problémy s bateriemi jednoduše, ale dost idiotsky: výměnou celé baterie, nicméně často baterii není vůbec nic, jen se třeba někde povolil šroubek nebo zbláznilo čidlo...
    Své o tom ví Gem8mingen, který má se svojí teslou najeto skoro 1,4 milionu km, přičemž je na 4 baterii a první 2 byly po 200k vyměněny kvůli SW. Další vydržela skoro 700k (pak umřelo pár článků) a ta aktuální má přes 350k...
    BLOWUP: Však to stále platí... Jestliže Gem8mingen ujel na 1 baterii skoro 700000 km, tak to mi staçčí i na víc než 30 let...
    KEB: Používá se jako palivo do RC modelů a asi tam i zůstane..
    CRAZY_IVAN: i3 se ale prý teď přestane vyrábět...
    DOBYTEK: Vývoj baterek jde překotně dopředu a dá se očekávat, že s nimi přijdou i "utility EV" - pravděpodobně z Číny. Ten Wulling Mini EV mne zajímá taky, ale krom party hipstrů, co do něj dali lepší baterky + přejmenovali na Nicrob (za 10.000€) o ničem nevím...

    CERBERUS: Ber to takhle: Tesla je technologicky asi tak 10 let před konkurencí, která teprve tápe, jak vyrobit baterky co mají nějaký výkon a moc nehoří + jejich HW počítá s budoucími funkcemi...

    ALE, u Tesly počítej s tím, že může mít křivé spáry mezi panely (možná ještě horší, než novinářské ID.3 - ale u Tesly Tě na to hlavně všichni upozorní) a nemá čudlíky, obzvláště ne ty, na které se sahá poprvé a naposledy při koupi vozu (ale pro Bobashe jsou životně důležité)...
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    BLOWUP: Protože ty baterie dneska nikdo neumí nezávisle na Tesle opravovat a Tesla sama je opravovat nechce.

    Třeba VW už má normálně servisní techniky schopný rozebrat a opravit baterii.

    A to jsme pořád na začátku, protože se teprve začínají objevovat aftermarket servisy, který to nejspíš budou umět levnějc, viz níže Rich Rebuilds.

    Nicméně je to pro mě další důvod, proč bych si nekoupil Teslu, právě kvůli jejich servisní politice. Když se mi rozbije baterka ve Škodovce nebo Fordu, tak si s ní dojedu tady za roh k prodejci a oni s tím něco udělaj, a v době, kdy začne být opravdu pravděpodobný, že ta baterka zdechne, tak už Lojza Vomáčka na vesnici za Prahou bude mít dílnu kde bude z článků skládat nový repasovaný baterky do Enyaqů a prodávat je za kilo.

    Je to úplně stejný, jako turba, common-rail vstřiky, common-rail čerpadla, DPF a další věci, díky kterejm dnešní diesely jezděj tak super a ujedou těch tisíc kilometrů, stály v době, kdy byly ty auta čerstvý, dohromady klidně víc než dneska ta baterka.

    Dneska se turba repasujou za desítku, čerpadla taky, vstřiky jsou za dvojku a DPF se čistí.
    DAN_F
    DAN_F --- ---
    CRAZY_IVAN: Jo, sorry. Citoval jsem BLOWUP a nedal to do uvozovek. Tato citace nerespektuje moje názory a stanoviska, já to akorát neviděl a nepochopil jsem, proč o tom BLOWUP v kontextu naší předchozí komunikace píše :D
    DAN_F
    DAN_F --- ---
    BLOWUP: Video od chudáka, co si koupil osmiletou Teslu jsem neviděl a po pravdě ani nevím, proč mi o něm píšeš. Mně osobně je Tesla dost jedno. Vzhledem k mému MO, kdy vůbec nedojíždím do práce, ale zároveň kvůli práci absolvuji relativně často dlouhé cesty na otočku a často taky vozím docela rozměrné vybavení, pro mě v tuhle chvíli žádný současný elektromobil nedává smysl a ještě dlouho nejspíš ani nebude. Ale chápu, že jsou lidi, pro které to smysl dává a narozdíl od tebe nemám pocit, že by mě to nějak ohrožovalo :)

    BLOWUP: Myslíš ty etablované automobilky, jako třeba Ford, který vyráběl 7 let model auta, o němž věděli, že má konstrukční problém, jehož řešení by stálo ~10 USD na jednom vozidle a když si nechali zpracovat analýzu, jestli se vyplatí to řešit, nebo vyplácet odškodné, vyšlo jim finančně líp vyplácet odškodné, v důsledku čehož to auto zabilo 900 lidí. Nebo spíš myslíš etablované automobilky jako Toyota, která odmítla svolat svoje modely s poruchovým plynovým pedálem, způsobujícím náhodné a neovladatelné zrychlování, což stihlo zabít asi 13 lidí, než dostali pokutu 1,2 miliardy USD (třetina jejich tehdejšího profitu) a museli ten recall stejně udělat. Nebo GM, vědomě vyrábějící 9 let auto s vadným zapalováním, které způsobovalo náhodné vypnutí motoru za jízdy a bylo zapotřebí 90 mrtvých a žaloba za 10 miliard dolarů, aby to začali řešit? Nebo Volvo, BMW, Hondu a v podstatě asi každou druhou automobilku, které v posledních 10 letech dostaly pokuty za odklady a ignorování nařízených recallů? :)

    Nebuď naivní. Žádná automobilka nechce dělat recally a dokud se to jen trochu vyplatí, snaží se jim vyhnout za každou cenu a to i za cenu toho, že to může někoho zabít. Recally se dělají ve chvíli, kdy je nařídí regulační úřad l, kdy pokuty za jejich neprovedení vyjdou dráž, než samotný recall, nebo když je to fakt velký průšvih, který by potenciálně mohl příliš poškodit image značky, nebo by jeho důsledky vyšly dráž, než samotné řešení.
    BLOWUP
    BLOWUP --- ---
    DZODZO: nevim presne co se snazis rict nebo o cem mluvis, ale pokud jde o to video kde s tou teslou tri mesice po ubehnuti zaruky neujede na plny nabiti vic nez padesat km, tak on tam rika ze ten problem googlil a vyskytuje se to casto, jediny reseni je vymena baterie za cenu pulky novyho auta, tak nejak jak jsem to tu Falconovi psal uz pred lety ;) A jinak je to jak pises, nikdo to v novinach nikde nerozmazava, rozdil je snad jenom v tom ze etablovany automobilky pri podobnym problemu udelaj recall a opravej ti auto zdarma, zatimco tesla zareaguje jako tesla a vysere se na tebe ;)
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    Jo az tych chudakov budu tisice, potom to bude valid point, zatial je to iba clickbait senzacia ako horiace elektromobily... mne z mazdy uz druhykrat poslali recall na nejaky airbag malfunction, takze az budem mat nehodu tak sa moze ale tiez nemusi otvorit a nikto z toho nerobi clanok v novinach a tych aut jazdi po cestach viac nez elektromobilov
    BLOWUP
    BLOWUP --- ---
    DAN_F: jj, ty samozrejme vis nejlip co ja kdy reknu, to je vlastnost kterou clovek nejcasteji najde ve zdejsich slepicich klubech :) klidne si my posty najdi, mozna se budes divit :)

    Ja jezdil leta benzinakama a to ze ujedou min nez diesel mi zasadne nevadilo, proc taky kdyz natankovano mam u statisice benzinovejch pump otevrenejch 24/7 behem par minut. Stejne jako u toho metanolu, kterej mimochodem ujede na jedno tankovani sice o trochu min nez ten diesel, ale o dost vic nez vetsina benzinaku. Za me top. Navic nepotrebuje tlakovy nadrze jako na vodik a ten metanol se da vyprodukovat za naprosto konkurencni ceny z bioodpadu.

    To video od toho chudaka kterej si koupil osmiletou Teslu a muze ty baterie nabit maximalne na dojezd 50km znas? Musel jsem si nechtene vzpomenout na tohle:

    [COMODOR_FALKON @ Elektromobily]
    DAN_F
    DAN_F --- ---
    BLOWUP: Teď to sice chválíš, ale pak stejně řekneš, že tvůj diesel dojede na jednu nádrž 1 000+ km a je levnější, tudíž nechápeš proč by sis to měl pořizovat, so what's the point? :)
    BLOWUP
    BLOWUP --- ---
    COMODOR_FALKON: to je benzin a ty svinstva co jsou potreba na baterie taky, v tom zadnou pointu nevidim. Ja tu pointu vidim v tom ze to je na rozdil od tech autodromovejch nesmyslu na baterky neco co jak se zda fakt funguje a navic to Gretku a vsechny kdo veri na clovekem zpusobene oteplovani ucini stastnymi.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    KEB: Ale to je musíš inhalovat pod ručníkem, ne?
    AXTHEB
    AXTHEB --- ---
    KEB: Jsou, jako špatná vodka
    KEB
    KEB --- ---
    BOBASH: jestli si dobře pamatuju teorii tak metanolovy pary tě můžou oslepit. Btw jsou vůbec cítit?
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    COMODOR_FALKON: Stačí ho nechlastat. Ono když budeš lemtat benzín nebo naftu, tak ti taky nebude úplně dobře po těle.

    O olizování kontaktů vysokonapěťový baterky nemluvě :)
    COMODOR_FALKON
    COMODOR_FALKON --- ---
    BLOWUP: Metanol... S tím jsme tu v ne až tak dávné minulosti měli rozsáhlou kauzu...

    Pointou je, že je to vysoce jedovaté palivo...
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    JIMIQ: Hlavně je to další opakování stokrát vyvrácenejch nesmyslů...
    BLOWUP
    BLOWUP --- ---
    Hmm.. to je elektroauto ktery by me oslovilo. 3 minuty tankovat a 800km dojezd, bez kabelu a priblblejch zasuvek. Palivovej clanek na metanol, genialni.

    Neues E-Auto? 3 Minuten tanken, 800 Kilometer fahren, ohne Ladekabel | Die Story | Kontrovers | BR24
    https://youtu.be/G3iKJ4IMick
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    Celkem ok clanek pro rok 2010, absolutni jesmysl v roce 2021
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    KEB: to je dobre pokrytectvo :D "Konžský chlapec vytahuje z nebezpečné štoly tvrdý namodralý kov samozřejmě i pro vaše smartphony a notebooky, ale těm alespoň stačí jen pár gramů."
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    COMODOR_FALKON
    COMODOR_FALKON --- ---
    Občas trochu overkill, ale líbí se mi jeho zpsob uvažování...
    TEST - Tesla Model 3 - PRAVDA JAK JI CHCETE. BEZ OBALU! KEPL, NEBO KONKURENT? CZ/SK
    https://youtu.be/rlAIV_ewCfg
    TEAPACK
    TEAPACK --- ---
    DZODZO: nevím, jestli tě už někdy oslepilo auto s LED, ale je to ještě horší, než garážový xenony svítící přímo do ksichtu, protože fyzicky neudržíš otevřený oči pokud ti to do nich svítí. Takže sledovat krajnici je fajn nápad, ale nejdřív si to zkus, já musel odvrátit hlavu na druhou stranu.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam