BLOWUP: Protože ty baterie dneska nikdo neumí nezávisle na Tesle opravovat a Tesla sama je opravovat nechce.
Třeba VW už má normálně servisní techniky schopný rozebrat a opravit baterii.
A to jsme pořád na začátku, protože se teprve začínají objevovat aftermarket servisy, který to nejspíš budou umět levnějc, viz níže Rich Rebuilds.
Nicméně je to pro mě další důvod, proč bych si nekoupil Teslu, právě kvůli jejich servisní politice. Když se mi rozbije baterka ve Škodovce nebo Fordu, tak si s ní dojedu tady za roh k prodejci a oni s tím něco udělaj, a v době, kdy začne být opravdu pravděpodobný, že ta baterka zdechne, tak už Lojza Vomáčka na vesnici za Prahou bude mít dílnu kde bude z článků skládat nový repasovaný baterky do Enyaqů a prodávat je za kilo.
Je to úplně stejný, jako turba, common-rail vstřiky, common-rail čerpadla, DPF a další věci, díky kterejm dnešní diesely jezděj tak super a ujedou těch tisíc kilometrů, stály v době, kdy byly ty auta čerstvý, dohromady klidně víc než dneska ta baterka.
Dneska se turba repasujou za desítku, čerpadla taky, vstřiky jsou za dvojku a DPF se čistí.