BLOWUP: Video od chudáka, co si koupil osmiletou Teslu jsem neviděl a po pravdě ani nevím, proč mi o něm píšeš. Mně osobně je Tesla dost jedno. Vzhledem k mému MO, kdy vůbec nedojíždím do práce, ale zároveň kvůli práci absolvuji relativně často dlouhé cesty na otočku a často taky vozím docela rozměrné vybavení, pro mě v tuhle chvíli žádný současný elektromobil nedává smysl a ještě dlouho nejspíš ani nebude. Ale chápu, že jsou lidi, pro které to smysl dává a narozdíl od tebe nemám pocit, že by mě to nějak ohrožovalo :)
BLOWUP: Myslíš ty etablované automobilky, jako třeba Ford, který vyráběl 7 let model auta, o němž věděli, že má konstrukční problém, jehož řešení by stálo ~10 USD na jednom vozidle a když si nechali zpracovat analýzu, jestli se vyplatí to řešit, nebo vyplácet odškodné, vyšlo jim finančně líp vyplácet odškodné, v důsledku čehož to auto zabilo 900 lidí. Nebo spíš myslíš etablované automobilky jako Toyota, která odmítla svolat svoje modely s poruchovým plynovým pedálem, způsobujícím náhodné a neovladatelné zrychlování, což stihlo zabít asi 13 lidí, než dostali pokutu 1,2 miliardy USD (třetina jejich tehdejšího profitu) a museli ten recall stejně udělat. Nebo GM, vědomě vyrábějící 9 let auto s vadným zapalováním, které způsobovalo náhodné vypnutí motoru za jízdy a bylo zapotřebí 90 mrtvých a žaloba za 10 miliard dolarů, aby to začali řešit? Nebo Volvo, BMW, Hondu a v podstatě asi každou druhou automobilku, které v posledních 10 letech dostaly pokuty za odklady a ignorování nařízených recallů? :)
Nebuď naivní. Žádná automobilka nechce dělat recally a dokud se to jen trochu vyplatí, snaží se jim vyhnout za každou cenu a to i za cenu toho, že to může někoho zabít. Recally se dělají ve chvíli, kdy je nařídí regulační úřad l, kdy pokuty za jejich neprovedení vyjdou dráž, než samotný recall, nebo když je to fakt velký průšvih, který by potenciálně mohl příliš poškodit image značky, nebo by jeho důsledky vyšly dráž, než samotné řešení.