• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    KEB
    KEB --- ---
    DOBYTEK: za mě by ti mohl vyhovovat plugin hybrid. Elektrický dojezd kolem 40-50km doba nabíjení relativně krátká takže u obchoďáku asi v poho.

    No a když ti dojde elektrika jedeš na benzín
    DOBYTEK
    DOBYTEK --- ---
    DZODZO: diky, to je presne to info, co me zajimalo. Benzin nechci, takze se zamerim na ty elektromobily, pomalu prochazim diskusi, ale co jsou takove cenove prijatelne znacky? Nepotrebuju BMW, ale Skodovku taky nechci (no offence vuci skodovkarum). Skrine v rom stehovat neminim, takze nepotrebuju ani SUV.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    DOBYTEK: pokial jazdis dlhe trasy a mas range anxiety pripadne nemoznost dobijat, tak si este nechaj fosila, taky hybrid co by dal 150 km na baterku neexistuje, lebo to ma vacsinou smiesne male baterky, kedze do toho auta musia nacpat jak motor tak baterku, uspora paliva tiez nie je bohvieaka slavna, jedine ze by si cielil na EL znacky, aby si mohol (zatial) parkovat na modrych zdarma :)
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    Dobijeci hybrid je uz i Octavia a Superb :) El dojezd kolem 50km
    DOBYTEK
    DOBYTEK --- ---
    DZODZO: no a doporucil bys ciste elektromobil? Ja to primarne nechci na cukani po Praze, spis na cesty mimo Prahu, zpravidla do 150km jednim smerem. Trochu se bojim, ze s tim zustanu viset nekde u Melnika a nedoplatim se na odtahovce :)
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    DOBYTEK: chvilu sa myslim predaval i3 s REXom, ale bol to marketigovy flop, bud pouzivas jedno alebo druhe, hybrid bude vzdy kockopes, ktory nie je dobry v oboch pripadoch

    Ojeté BMW i3 REX láká na jistotu dojezdu, ale zatajuje drahé opravy
    https://www.garaz.cz/clanek/test-ojetiny-bmw-i3-rex-21004483
    DOBYTEK
    DOBYTEK --- ---
    KEB: dobra otazka, moje predstava je, ze se hybrid castecne dobiji brzdenim, zbytek v obchodaku pres ulici, tam jsou zasuvky dve.
    KEB
    KEB --- ---
    DOBYTEK: máš kde nabíjet? To je asi první otázka, která by měla padnout.
    DOBYTEK
    DOBYTEK --- ---
    Výhledově zvažuji koupi auta a líbila by se mi varianta hybridu, který bude jezdit převážně na elektřinu, ale bude mít spalovací motor pro případný nouzový dojezd. Poraďte mi jako člověku neznalému elektromobilů, je to realistický požadavek, nebo tam ještě nejsme? V ČR, s omezenou možností nabíjení a zároveň menší možností dojezdu, se mi elektromobil zdá nepraktický. Po jakých značkách se mám případně koukat?
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    BLOWUP: u tech prvních baterii tu snad nikdo netvrdil, že jsou na milion kilometrů ;)
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    SEJDA: Právě. A ostatní elektromobily půjdou stejnou cestou.
    SEJDA
    SEJDA --- ---
    BOBASH: tak zlodeji a rozebiraci baterii z Priusu jsou uz dnes ostrileni, neb Priusy brazdi cestu uz hezkych 20 let.
    Repasovani baterii Toyoty uz je celkem bezne.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    BLOWUP: Protože ty baterie dneska nikdo neumí nezávisle na Tesle opravovat a Tesla sama je opravovat nechce.

    Třeba VW už má normálně servisní techniky schopný rozebrat a opravit baterii.

    A to jsme pořád na začátku, protože se teprve začínají objevovat aftermarket servisy, který to nejspíš budou umět levnějc, viz níže Rich Rebuilds.

    Nicméně je to pro mě další důvod, proč bych si nekoupil Teslu, právě kvůli jejich servisní politice. Když se mi rozbije baterka ve Škodovce nebo Fordu, tak si s ní dojedu tady za roh k prodejci a oni s tím něco udělaj, a v době, kdy začne být opravdu pravděpodobný, že ta baterka zdechne, tak už Lojza Vomáčka na vesnici za Prahou bude mít dílnu kde bude z článků skládat nový repasovaný baterky do Enyaqů a prodávat je za kilo.

    Je to úplně stejný, jako turba, common-rail vstřiky, common-rail čerpadla, DPF a další věci, díky kterejm dnešní diesely jezděj tak super a ujedou těch tisíc kilometrů, stály v době, kdy byly ty auta čerstvý, dohromady klidně víc než dneska ta baterka.

    Dneska se turba repasujou za desítku, čerpadla taky, vstřiky jsou za dvojku a DPF se čistí.
    BLOWUP
    BLOWUP --- ---
    DAN_F: tak pro me je podstatna ta informace, ze presne jak jsem to cekal po osmi letech tu baterku v elektroaute jejiz cena tvori podstatnou cast ceny auta muze leda tak vykourit ve fajfce - ty diskuse kdy tu Falkon kazal „miliony kilometru a tricetiletou zivotnosti servisuprostych elegantnich elektromobilu“ se daj dohledat ;)

    A nejlepsi na tom je ta cast, jak tam vypravi ze kdyz to auto koupil tak vlastne bylo vsechno ok, ale pak (po uplynuti zaruky na baterii) si tesla stahla nejakej update a najednou byly baterky na vyhozeni :)

    Je to legrace a bude ji vic :)
    DAN_F
    DAN_F --- ---
    CRAZY_IVAN: Jo, sorry. Citoval jsem BLOWUP a nedal to do uvozovek. Tato citace nerespektuje moje názory a stanoviska, já to akorát neviděl a nepochopil jsem, proč o tom BLOWUP v kontextu naší předchozí komunikace píše :D
    KEB
    KEB --- ---
    BOBASH: netuším jaké jsou potřeba koncentrace a není to ani důležité. Zatím to nevypadá, že by se metyl co by palivo měl rozšířit.
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    DAN_F: Zas pozor, Hoovie neni chudák, mě jeho kanál baví a sleduju ho už dlouhou dobu :) to video je dobrý, prostě poukazuje na možné problémy a aktuální problém s politikou baterek, to zase objektivně jo. Ukazuje to na potřebu lidí jako je Rich Rebuilds.
    DAN_F
    DAN_F --- ---
    BLOWUP: Video od chudáka, co si koupil osmiletou Teslu jsem neviděl a po pravdě ani nevím, proč mi o něm píšeš. Mně osobně je Tesla dost jedno. Vzhledem k mému MO, kdy vůbec nedojíždím do práce, ale zároveň kvůli práci absolvuji relativně často dlouhé cesty na otočku a často taky vozím docela rozměrné vybavení, pro mě v tuhle chvíli žádný současný elektromobil nedává smysl a ještě dlouho nejspíš ani nebude. Ale chápu, že jsou lidi, pro které to smysl dává a narozdíl od tebe nemám pocit, že by mě to nějak ohrožovalo :)

    BLOWUP: Myslíš ty etablované automobilky, jako třeba Ford, který vyráběl 7 let model auta, o němž věděli, že má konstrukční problém, jehož řešení by stálo ~10 USD na jednom vozidle a když si nechali zpracovat analýzu, jestli se vyplatí to řešit, nebo vyplácet odškodné, vyšlo jim finančně líp vyplácet odškodné, v důsledku čehož to auto zabilo 900 lidí. Nebo spíš myslíš etablované automobilky jako Toyota, která odmítla svolat svoje modely s poruchovým plynovým pedálem, způsobujícím náhodné a neovladatelné zrychlování, což stihlo zabít asi 13 lidí, než dostali pokutu 1,2 miliardy USD (třetina jejich tehdejšího profitu) a museli ten recall stejně udělat. Nebo GM, vědomě vyrábějící 9 let auto s vadným zapalováním, které způsobovalo náhodné vypnutí motoru za jízdy a bylo zapotřebí 90 mrtvých a žaloba za 10 miliard dolarů, aby to začali řešit? Nebo Volvo, BMW, Hondu a v podstatě asi každou druhou automobilku, které v posledních 10 letech dostaly pokuty za odklady a ignorování nařízených recallů? :)

    Nebuď naivní. Žádná automobilka nechce dělat recally a dokud se to jen trochu vyplatí, snaží se jim vyhnout za každou cenu a to i za cenu toho, že to může někoho zabít. Recally se dělají ve chvíli, kdy je nařídí regulační úřad l, kdy pokuty za jejich neprovedení vyjdou dráž, než samotný recall, nebo když je to fakt velký průšvih, který by potenciálně mohl příliš poškodit image značky, nebo by jeho důsledky vyšly dráž, než samotné řešení.
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    BLOWUP: bylo to 48 miles, ne 48 km (každej kilometr dobrej :D). Tyler si na youtubu postavil kanál na tom, že kupuje nejlevnější pojízdné modely a pak se diví, co dá za opravy, ale to nechme stranou. Líbí se mi jak všichni, co to video viděli, zapomínaj zmínit, že Tesla to sice nacenila jako komplet výměnu baterie (něco jako když se ti v BMW vysere převodovka, tak ti jí chtěj vyměnit celou), ale Rich Rebuilds a jeho electrified garage mu to nacenili, že to bude oprava za 1000 usd i s dopravou.

    Na tohle se už tvoří trh - v UK vyměňujou v nissan leafech staré baterie za novější, takže majitelům zvyšují dojezd. V Americe taky rostou garáže specializované na elektriky. Takže servisy rostou. Samozřejmě se to nestane přes noc, nejdřív musí být dost aut na opravu :)
    GOR
    GOR --- ---
    RSZ: Ano, problemy s rozvody byly megapruser, ale at to bylo jak chtelo, rozvod nestal polovinu ceny novyho auta. Analogie - VW netvrdil, ze retez, kladky a napinak jsou samostatne neprodejne a prodava se jen cely motor i s prevodovkou.

    Nemluve o tom, ze existuje znackova druhovyroba a milion nezavislych servisu.

    Ale IMO tohle casem vznikne pro elmobily, jak jich bude jezdit dostatecne mnozstvi.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam