• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DZODZO: Číňani nepoužívají WLTP, ale bůhvíco.
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    DZODZO: kdo ví podle jakého standardu to uváděj v číně, teď jsem to kopíroval z webu tesly :)
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    CRAZY_IVAN: tomu dojazdu moc neverim, tu pisu ze to ma 51kWh usable battery, to je pri spotrebe 15kWh/100 km nejakych 340 km

    Tesla Model 3 Standard Range Plus LFP price and specifications - EV Database
    https://ev-database.org/car/1320/Tesla-Model-3-Standard-Range-Plus-LFP
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    Jinak ten dodavatel baterek (CATL) by měl mít v roce 2023 dodávat sodium-ion baterky. ( https://www.teslarati.com/tesla-china-catl-sodium-ion-battery-cell/ )
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    BOBASH: Jj, LiFePo

    468 km Dojezd
    225km/h Top speed
    5.6 sec 0-100 kmh
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    j, tie cinske maju lfp
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    CRAZY_IVAN: To je s těma železnejma baterkama, ne?
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    Pro zajímavost. Tesla Model 3 SR+ stojí v číně od 785 000 czk (this is the starting price after subsidies).
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    SHEFIK: Jako toho e-tronu? Ten stojí peníze naprosto odpovídající tomu, co to je – v daný konfiguraci asi 3,65M Kč.

    Můžeš si koupit Porsche Taycan v základní verzi s jedním motorem a "jen" 400 koněma za 2,5M, což mi přijde za takový auto naprosto super cena.

    Nejlevnější auto se stejnou technologií nabíjení je Hyundai Ioniq 5, kterej má podporu HPC ve standardu a začíná na milionu, se 74 kWh baterkou na 1,25 milionu.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    COMODOR_FALKON: Čůrák je ten, kdo na silnici způsobuje nebezpečný situace. Třeba idioti co se ve 110 km/h vmotají do levýho pruhu a nečumí za sebe. Typicky se to stává řidičům starých Suzuki Swift a podobných mrdek.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    SEJDA: Platil bych 8 Kč/kWh za Ionity (takže tuším něco pod 300 Kč za tu půlku baterky) a 3,50 Kč/kWh za ČEZ z nuly do plna noc předtím (takže cca 3,50 x 84 = 294 Kč). Na tu Ionity jsem nutně nemusel a mohl jsem teoreticky nabít v Drážďanech u Audi zadarmo, ale chtěl jsem tuhle konkrétní vyzkoušet.

    Takže reálně spotřebovaná energie za cestu Praha - Drážďany - Praha byla zhruba 300 Kč. Kdybych jel dál, tak prvních 300 km bude stát 300 Kč, potom zhruba 2 Kč/km.

    Pořád se bavíme o jízdě konstantních 160 km/h, při 130 km/h by to "žralo" místo 28 třeba 20 kWh/100 km, což by odpovídajícím způsobem zlevnilo cestu.
    SEJDA
    SEJDA --- ---
    SHEFIK: zni to skvele az na to, ze nenapsal, kolik za jizdu platil, tj. za kolik tankoval. Tyhle reporty mi prijdou jak ze sveta jednorozcu a vil. Vsecko je zadarmo.
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    COMODOR_FALKON: jsem čůrák :(
    COMODOR_FALKON
    COMODOR_FALKON --- ---
    BOBASH: Na tomto místě je vhodné připomenout § 18 zákona č. 361/2000 Sb., o provozu na pozemních komunikacích a o změnách některých zákonů, ve znění pozdějších předpisů, který upravuje způsob, kterým vozidlo využívají řidiči, kteří nejsou čur*ci:

    "(3) Řidič motorového vozidla o maximální přípustné hmotnosti nepřevyšující 3 500 kg a autobusu smí jet mimo obec rychlostí nejvýše 90 km.h-1; na silnici pro motorová vozidla rychlostí nejvýše 110 km.h-1 a na dálnici rychlostí nejvýše 130 km.h-1. Řidič jiného motorového vozidla smí jet rychlostí nejvýše 80 km.h-1."
    SHEFIK
    SHEFIK --- ---
    BOBASH: zni to skvele. ted uz jen srazit cenu tehle vecicek na unosnou mez
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    Dneska pokus s rychlým cestováním elektromobilem na dálnici. Otočka do Drážďan, celá dálnice, pokud to šlo, tempomat na 160. Na začátku plná baterka (nabíjeno u nabíječky tady v ulici). Zpátky bych to dojel, ale jen s malou rezervou, tak jsem zastavil na Ionity v Lovosicích. Za 9 minut z původních asi 10% na 50%, za dalších 3 minuty na 60%, dojezd tuším z 60 na 220 (počítáno pro dálniční tempo a tedy spotřebu 28 kWh/100 km, ve 130 to žere 20 kWh/100 km a úměrně tomu vzroste dojezd. Realisticky z toho vychází, že při využívání Ionity nebo jinýho obdobnýho standardu je realistický jezdit po dálnici normálním tempem 140 - 160 km/h a nabíjet přibližně jednou za 300 kilometrů na těch 80%, což zabere cca 15-18 minut. S tím už klidně pojedu třeba do Španělska. A není to výsada drahých aut, stejnou rychlost nabíjení má Hyundai Ioniq 5, kterej začíná asi na milionu.




    COMODOR_FALKON
    COMODOR_FALKON --- ---
    PER2: To se ví už nějakou dobu, podezřelé to bylo od začátku...
    HERR_FLICK
    HERR_FLICK --- ---
    fakt se tesim, az na zavodnich kolbistich budou elektroauta smazavat z povrchu zemskyho veskerou konkurenci a chytrakum s plnou hubou kecu, jak je EV k nicemu vitr z plachet a tituly
    treba jako Pech st
    https://www.autosalon.tv/novinky/sport/nova-era-rallye-zacala-elektricka-skoda-fabia-soutezila-pri-rakouske-rallye-weiz
    SHEFIK
    SHEFIK --- ---
    Jeste neco hmatatelnyho k marketingu tesly X spokojenosti jejich zakazniku. Tak nakonec to nebude o tom marketingu, jak by si tu nekteri prali. Lide jsou s teslami opravdu spokojeni

    https://cleantechnica.com/2021/07/25/tesla-owners-are-most-satisfied-electric-car-owners-in-norway-chart/?amp
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam