• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    SITH: Jestli se ti čísla nezdají, není imho problém projít si prodejní čísla automobilek a udělat si taky grafy. Pokud bude nesrovnalost, rádi tu o ní uslyšíme.
    SITH
    SITH --- ---
    Mě u těhle grafů vždy zajímá ta logika výpočtů a zdrojů, ale chápu že dokud vede Tesla tak je to každýmu buřt
    DAN_F
    DAN_F --- ---
    JIMIQ: Jo, to nic neznamená. Na to, že zatím nemají skoro nic v nabídce, a to co tam mají je pořád prakticky beta verze s příslibem aktualizace, které to možná napraví, toho prodali dost. Každopádně, množství prodaných jednotek je jedna věc, otázka bude spíš, jak velké z toho dokážou mít zisky.
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    JIMIQ: Podivej se na dynamiku. Odhaduju pristi rok.
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    VAG 342k, ale to bude včetně PHEV
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    World Plugin Vehicle Sales (June 2021) : electricvehicles
    https://www.reddit.com/r/electricvehicles/comments/ovt0kt/world_plugin_vehicle_sales_june_2021/

    za první půlrok Tesla 386k, VW 153k, kdy že má VW předběhnout Teslu?
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DZODZO: Číňani nepoužívají WLTP, ale bůhvíco.
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    DZODZO: kdo ví podle jakého standardu to uváděj v číně, teď jsem to kopíroval z webu tesly :)
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    CRAZY_IVAN: tomu dojazdu moc neverim, tu pisu ze to ma 51kWh usable battery, to je pri spotrebe 15kWh/100 km nejakych 340 km

    Tesla Model 3 Standard Range Plus LFP price and specifications - EV Database
    https://ev-database.org/car/1320/Tesla-Model-3-Standard-Range-Plus-LFP
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    Jinak ten dodavatel baterek (CATL) by měl mít v roce 2023 dodávat sodium-ion baterky. ( https://www.teslarati.com/tesla-china-catl-sodium-ion-battery-cell/ )
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    BOBASH: Jj, LiFePo

    468 km Dojezd
    225km/h Top speed
    5.6 sec 0-100 kmh
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    j, tie cinske maju lfp
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    CRAZY_IVAN: To je s těma železnejma baterkama, ne?
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    Pro zajímavost. Tesla Model 3 SR+ stojí v číně od 785 000 czk (this is the starting price after subsidies).
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    SHEFIK: Jako toho e-tronu? Ten stojí peníze naprosto odpovídající tomu, co to je – v daný konfiguraci asi 3,65M Kč.

    Můžeš si koupit Porsche Taycan v základní verzi s jedním motorem a "jen" 400 koněma za 2,5M, což mi přijde za takový auto naprosto super cena.

    Nejlevnější auto se stejnou technologií nabíjení je Hyundai Ioniq 5, kterej má podporu HPC ve standardu a začíná na milionu, se 74 kWh baterkou na 1,25 milionu.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    COMODOR_FALKON: Čůrák je ten, kdo na silnici způsobuje nebezpečný situace. Třeba idioti co se ve 110 km/h vmotají do levýho pruhu a nečumí za sebe. Typicky se to stává řidičům starých Suzuki Swift a podobných mrdek.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    SEJDA: Platil bych 8 Kč/kWh za Ionity (takže tuším něco pod 300 Kč za tu půlku baterky) a 3,50 Kč/kWh za ČEZ z nuly do plna noc předtím (takže cca 3,50 x 84 = 294 Kč). Na tu Ionity jsem nutně nemusel a mohl jsem teoreticky nabít v Drážďanech u Audi zadarmo, ale chtěl jsem tuhle konkrétní vyzkoušet.

    Takže reálně spotřebovaná energie za cestu Praha - Drážďany - Praha byla zhruba 300 Kč. Kdybych jel dál, tak prvních 300 km bude stát 300 Kč, potom zhruba 2 Kč/km.

    Pořád se bavíme o jízdě konstantních 160 km/h, při 130 km/h by to "žralo" místo 28 třeba 20 kWh/100 km, což by odpovídajícím způsobem zlevnilo cestu.
    SEJDA
    SEJDA --- ---
    SHEFIK: zni to skvele az na to, ze nenapsal, kolik za jizdu platil, tj. za kolik tankoval. Tyhle reporty mi prijdou jak ze sveta jednorozcu a vil. Vsecko je zadarmo.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam