• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    Vitejte v boardu Elektromobily!

    Prosim dodrzujme stejna rules*, jako napriklad v obdobnych subreddits na Redditu.

    1) Zadne vulgarity.
    2) Toto je SFW board.
    3) Bez ICE prosim, na to jsou na Nyxu vhodnejsi boardy.
    4) Toto neni vhodny board pro napr. vase culture wars proti EV.
    5) Board je urceny primarne pro majitele EV a zajemce o nakup EV. Omladina "az mi bude 18+" tez vitana, fandim vam.
    6) Idealne drzme diskuzi v pratelskem duchu.
    7) Mit nazor na CN automobilky, Elona Muska, temnou minulost nekterych DE a IT automobilek, Henryho Forda I atd, muzete. Ale prosim snazte se neprekrocit bod 6, nebo dokonce bod 1. Pro tyto ucely prosim vyhledejte boardy vhodne pro ostrou socialni nebo politickou kritiku.

    Diky za pochopeni 🤦‍♂️ Pozor, druhé varování může být za 7 dnů RO i hůře.

    Prejeme prijemnou zabavu 🚗🔋 a hlavne bezpecne kilometry za volantem / s autopilotem.

    * Work in progress
    rozbalit záhlaví
    KEB
    KEB --- ---
    BOBASH: A Dacia má pídí auto spring což je taky kousek trhu, kde Tesla nic.
    SEJDA
    SEJDA --- ---
    BOBASH: tesla uz Van oznamila, vlastne stejne jako jej oznamil VW .. a mi porad cekame .. CyberTruck nikde, T7 nikde, T Van ..
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DAN_F: Přesně, Volkswagen má aktuálně dva modely, Škoda jeden, Seat/Cupra jeden a Audi tři, z toho jeden je příšernej krám (e-tron) a druhej je šíleně drahý gétéčko (e-tron GT).

    Takže těch reálně smysluplných aut pro relativně masovej trh má teď koncern VW zhruba pět (Enyaq, ID.3, ID.4, Q4 e-tron, Cupra Born), přičemž tři z toho (ID.4, Enyaq a Q4 e-tron) jsou v podstatě verze stejnýho auta.

    Ale ve 2022 a 2023 má přijít dalších asi 20 modelů sahajících od dodávky/mikrobusu (což je třeba kategorie na kterou Tesla nemá odpověď) přes normální kombíky až po teoreticky snad nějakou buggynu. Nevím jestli předběhnou Teslu příští rok, ale přespříští si myslím že jo.
    SITH
    SITH --- ---
    CRAZY_IVAN: co čtu ten reddit tak to tam dost lidí krásně rozporuje a nachází nedostatky.
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    SITH: Jestli se ti čísla nezdají, není imho problém projít si prodejní čísla automobilek a udělat si taky grafy. Pokud bude nesrovnalost, rádi tu o ní uslyšíme.
    SITH
    SITH --- ---
    Mě u těhle grafů vždy zajímá ta logika výpočtů a zdrojů, ale chápu že dokud vede Tesla tak je to každýmu buřt
    DAN_F
    DAN_F --- ---
    JIMIQ: Jo, to nic neznamená. Na to, že zatím nemají skoro nic v nabídce, a to co tam mají je pořád prakticky beta verze s příslibem aktualizace, které to možná napraví, toho prodali dost. Každopádně, množství prodaných jednotek je jedna věc, otázka bude spíš, jak velké z toho dokážou mít zisky.
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    JIMIQ: Podivej se na dynamiku. Odhaduju pristi rok.
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    VAG 342k, ale to bude včetně PHEV
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    World Plugin Vehicle Sales (June 2021) : electricvehicles
    https://www.reddit.com/r/electricvehicles/comments/ovt0kt/world_plugin_vehicle_sales_june_2021/

    za první půlrok Tesla 386k, VW 153k, kdy že má VW předběhnout Teslu?
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DZODZO: Číňani nepoužívají WLTP, ale bůhvíco.
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    DZODZO: kdo ví podle jakého standardu to uváděj v číně, teď jsem to kopíroval z webu tesly :)
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    CRAZY_IVAN: tomu dojazdu moc neverim, tu pisu ze to ma 51kWh usable battery, to je pri spotrebe 15kWh/100 km nejakych 340 km

    Tesla Model 3 Standard Range Plus LFP price and specifications - EV Database
    https://ev-database.org/car/1320/Tesla-Model-3-Standard-Range-Plus-LFP
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    Jinak ten dodavatel baterek (CATL) by měl mít v roce 2023 dodávat sodium-ion baterky. ( https://www.teslarati.com/tesla-china-catl-sodium-ion-battery-cell/ )
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    BOBASH: Jj, LiFePo

    468 km Dojezd
    225km/h Top speed
    5.6 sec 0-100 kmh
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    j, tie cinske maju lfp
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    CRAZY_IVAN: To je s těma železnejma baterkama, ne?
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    Pro zajímavost. Tesla Model 3 SR+ stojí v číně od 785 000 czk (this is the starting price after subsidies).
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    SHEFIK: Jako toho e-tronu? Ten stojí peníze naprosto odpovídající tomu, co to je – v daný konfiguraci asi 3,65M Kč.

    Můžeš si koupit Porsche Taycan v základní verzi s jedním motorem a "jen" 400 koněma za 2,5M, což mi přijde za takový auto naprosto super cena.

    Nejlevnější auto se stejnou technologií nabíjení je Hyundai Ioniq 5, kterej má podporu HPC ve standardu a začíná na milionu, se 74 kWh baterkou na 1,25 milionu.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    COMODOR_FALKON: Čůrák je ten, kdo na silnici způsobuje nebezpečný situace. Třeba idioti co se ve 110 km/h vmotají do levýho pruhu a nečumí za sebe. Typicky se to stává řidičům starých Suzuki Swift a podobných mrdek.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam