BLOWUP:
Resilo se to tady nekolikrat.
Ty jsi take fotograf pokud se vim. Ber to proste tak ze elektroauta jsou ted na urovni digitalnich fotaku nekdy po roce 2000. Ty nejlepsi z produkce uz se zacinali pomalu srovnavat s moznostmi kinofilmove technologie urovne ktera je vice nez dostatecna pro vetsinu. Je to sice drahe, porad to muzes schazovat a najdes argumenty proc to jeste neni tak dobre jako stejne drahej analog. Ale to ze permanentne kazdy 2-3 roky prichazi velky technologicky skok, to ze to jednoznacne zvitezi, to ze je to dalsi etapa fotografie ktera zmeni vsechno, to zaprit nemuzes.
A v tehle fazi ted jsme, resp. patrne uz dal. Za 1.5M mas porad spalovaci auto s lepsim dojezdem, srovnatelnou vybavou, ale uz horsima jizdmia vlastnostma nez elektricky. Pred 3 rokama to tak nebylo. Za 3-4 roky uz v teto kategorii bude elektricke auto vzdycky lepsi i vc. dojezdu na 1 nabiti.
Kdyz jsem v dobe kdy nyx zacinal (a v 90. let na mageo.cz) polemizoval ze digitalni zrcadlovky se ustali nekde mezi 30-35 Mpix tak se mi lidi smali jakoze je to nerealne, nepotrebne, nesmysl, analog vzdycky bude lepsi co se citlivosti a rozliseni tyce (full-frame kinofilm ma u ISO 200 prepocet na zrno neco kolem 30 Mpix, nevim uz presne, kdyztak oprav). Ted je to naprosta realita.
Stejne tak ma ted uz nejlepsi mercedes dojezd skoro 800km, dalsi 800+km auta prijdou. Muj odhad je ze ty lepsi auta budou mit mezi roky 2030 az 2035 dojezd hodne pres 3000km na 1 nabiti.