• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    ELIJEN
    ELIJEN --- ---
    BOBASH: Dotykáče jsou na hovno. Ten, kdo je cpe do aut je idiot. A neni to ani nějaká subjektivní preference. Při řízení prostě nemůžeš někde šmudlat prstem a koukat na obrazovku abys našel tlačítko. Klasickej HW button se dá zmáčknout poslepu (ty lepší tam maj i hrbolky ala braillovo písmo). Viz rozhovor se saniťákem v DVTV, kterýmu do sanitky nacpali tablet místo tlačítek :D

    Starší Tesla S byla asi nejlepší (i když bych preferoval horizontální display), Model 3 ještě jde (alespoň má páčky na to hlavní a na rychlost vpravo se dá zvyknout). Novej Model S je uplná blbost a s tim volantem se fakt Musk po...

    BOBASH: Tak pro Tesla fanboys je každej, kdo zmíní jakýkoliv nedostatek, hater. Ona jich spousta taky vlastní akcie a tim jsou z nich ještě horší fanatici (viz. Radovan Vávra).
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    FEDAJKIN: A kromě toho, když teda chceš srovnávat vlajkový lodě, tak Porsche Taycan se letos prodalo víc, než minulej rok Tesly Model S. A to je prosím srpen.

    Zároveň ale VW víceméně stejný auto prodává taky jako Audi e-tron GT, u kterýho jsou zatím jen první čísla, protože se začalo prodávat později, ale je to pořád třeba polovina toho co Taycan.

    Jo a ID.3 v Evropě taky překonává Model 3. A to je pro VW zatím jeden z asi pěti modelů v týhle kategorii, za tři roky bude mít VW v týhle kategorii asi dvacet modelů, kdežto Tesla bude mít furt dva. Možná tři, jestli přidají to bájný auto za 25 tisíc dolarů.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    FEDAJKIN: Žádná elektrická vlajková loď VW na trhu ještě není, jsou na trhu dva mid-level Volkswageny, jedna Škodovka, jedna Cupra a za chvíli se začne prodávat jedno Audi. To za prvé.

    Za druhý, Tesla cílí na nadšence do technologií, kterým se tohle pochopitelně líbí a nikdy jsem nepopíral, že se jim to určitě líbit bude. S tímhle cílením má potenciál k dalšímu růstu, může se jednou stát relativně velkou automobilkou, ale zároveň bude mít velkej problém oslovit nejen autonadšence, ale především běžný konzervativní řidiče.

    To teď není problém, protože ty neoslovuje žádný elektrický auto a myšlence elektrickejch aut se smějou.

    Až se za 10 let stanou EV mainstreamem a budou si je kupovat ti lidi, co si dneska kupujou VW Passaty a Škody Superb, tak se můžeme pobavit o tom, jakej u těch lidí bude Tesla hit.

    Zatím je to pořád pidiautomobilka s naprosto mizivýma prodejema.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    JIMIQ: Jinak ad appka – co umí appka k Tesle tak převratnýho, že to neumí appka ke Škodovce nebo BMW?

    Ad tablet – ano, gigantickým tabletem na výšku byla Tesla první, nicméně trend stále větších dotykových displejů už v tý době trval víc než 10 let.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    JIMIQ: VW nevydal dvě auta bez dodělanýho SW, ale asi 25. Infotainmenty/HW architektury MIB3 (spalovací auta) a MIB4 (EV), který sdílí stejný základ, se vyvinuly s chybama, o kterých se příliš pozdě zjistilo, že jsou příliš hluboko v SW (ne-li dokonce už v HW) aby se to dalo rychle opravit.

    Zároveň si VW nemohl dovolit udělat to, co Tesla, tedy odložit uvedení na trh postupně o tři roky, protože je na to navázanejch milion dalších věcí a když máš vyvinutý auto a připravenou jeho výrobu, včetně miliardy subdodavatelů (novej Golf, nová Octavia), který už je vyvinutý s tím novým infotainmentem, tak ho nemůžeš nepustit do výroby. Takže udělali jedinou možnou věc, nějak to poflikovali a zároveň začali vyvíjet celej SW znovu.

    Tohle je mimochodem naopak důsledek toho, že se VW pokusil otočit priority směrem k SW, ale napoprvé se jim to nepovedlo.
    FEDAJKIN
    FEDAJKIN --- ---
    BOBASH: No vidíš, tak ten prisernej M3 drti na největším světovém EV trhu vlajkové lodě od VW. Možná je načase si říct že tvé úsudky a preference úplně nekorespondují s trhem.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    FEDAJKIN: Ne, to fakt nejsem. A nevadí mi a priori dotykový displeje, jen musí být rozumně použitý a nehodí se na úplně všechno.

    Ještě třeba Model S mi přišel docela dobrej, interface palubky byl výbornej, ty věci, co fakt nutně potřebuješ ovládat rukama, byly na páčkách pod volantem a na volantu, velkej infotainment uprostřed byl docela fajn.

    Model 3 je příšernost, mít rychloměr v rohu obří televize mimo zorný pole je kreténský, celej ten obří displej je nepřehlednej, protože jsou tam věci namrdaný tak, aby se vešly do obdélníku, ne aby to fungovalo.

    Chceš interiér plnej dotykáčů, kterej reálně funguje jako v autě? Tohle:



    Je tam dokonce displejů víc než v Tesle. Ale možná je to o tom, že se to Porsche nesnaží člověka přesvědčit, že není auto, ale počítač.
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    a Tesla byla první co měla obří tablet a teď to dělají skoro všichni - trend setter
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    taky myslím že jde o to na co firma dává důraz a co se propaguje v marketingu (samozřejmě tesla nevede klasický marketing, takže tam opět zasahují ti uživatelé). A jelikož VW vydal dvě auta bez dodělaného SW tak je jasné, že SW, t.j. "počítač" není jejich priorita

    naproti tomu mám pocit že Tesla má ten počítačový frontend vymakanej do detailu včetně snad appky do mobilu a podobně
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    JIMIQ: To chápu už dlouho. Ale čekal jsem, že tady se budeme bavit na trochu vyšší úrovni než "jé hele, ono to má displej místo tlačítek, to je jak můj iPad, to není auto, to je počítač!"

    V závislosti na úhlu pohledu byl "počítač na kolech" už moje BMW 523i z roku 1998, nebo "počítač na kolech" není ani Model 3.
    FEDAJKIN
    FEDAJKIN --- ---
    BOBASH: Ty ses přesně ten typ co by v roce 2010 obhajoval tlačítkové Nokie s tím, že většině vic sedne klávesnice, dotykovy displej je jen pro ITaky co ví hovno o pořádných telefonech a že tlačítkové Nokie mají všechny technologie co iPhone včetně rychlejšího procesoru, bluetooth, lepšího foťáku a lidi jsou s nimi spokojení.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    SHEFIK: Ty zase překrucuješ, co říkám. Na Tesle je spousta novýho. A je logický, že se pořád prodává z EV nejvíc, protože do loňsky byly Tesly jediný použitelný EV.

    Ale je toho na nich novýho a převratnýho mnohem míň, než si fanboyové myslí, a rozhodně to není tak, že přišel Bůh Elon a překope celý automobilový průmysl. Ano, Tesla je nejúspěšnější zbrusu nová automobilka za asi 50 let a je to mega úspěch.

    Ale taky je to furt pidiautomobilka s naprosto srandovním podílem na trhu, o který si jen fanbois myslí, že bude dominovat světu aut.
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    Bobash začíná chápat že 80% lidí jsou idioti :D
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    JIMIQ: A co dělá z Tesly ten "víc počítač na kolech"? To, že má větší displej (až na to, že ta Octavia má teda víc displejů) a všechno se ovládá na něm, zatímco Octavia má občas něco přes tlačítka?

    Pokud se bavíme o někom, kdo vidí rozdíl "displej = počítač, tlačítko = analog", tak se bavíme o idiotech.

    I tlačítko na centrální zamykání nebo stahování oken už dneska vysílá jen povel do počítače, resp. sítě počítačů, která tvoří celý to auto. A je to tak třeba 20 let.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    FEDAJKIN: Mě zase přijde ve spoustě směrů naprosto hroznej celej interface Tesly.

    Ohledně MBUX už jsem říkal, měl jsem to v ruce chvíli a k srdci mi to nepřirostlo, ale uživatelé to jinak prej dost chválej. Mě nejvíc sedí UX v nových BMW, na druhým místě asi Audi.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    ELIJEN: Přesně tohle jsem o Tesle tvrdil taky. Ale když jsem teď začal mluvit o tom, že spousta dalších značek už taky dělá elektrický auta, který jsou dobrý, tak jsem najednou za Tesla hejtra.

    Tesla fanboys mají totiž pocit, že doteď všichni dělali auta úplně blbě a až Musk jim ukázal, jak je to dobře.

    Tesla ukázala cestu ve spoustě věcí, nejdůležitější z nich bylo to, že se dá udělat elektrický auto, který je drahý a lidi ho kupujou proto, že ho chtěj. Další byly baterky, některý technický řešení atd.

    Ale spoustu věcí taky Tesla dělá blbě, nebo tak, že běžným řidičům nevyhovujou.
    FEDAJKIN
    FEDAJKIN --- ---
    BOBASH: hele to je slovní balast který se z toho snaží udělat bramboracku. Mbux používám víc jak rok. Není to o tom sednout si, je to o tom, tě to je shit sw. "Učí se hlas majitele" jako sorry ale to nemyslíš vážně, tady nejsi na tiskovce kde se tyhle pr kecy žerou.

    Podle mě tu úplně přesně reprezentujes postoj tradičních automobilek. "Máme technologie i super sw, tak co si pořád stezujete". Oni nechápou jak sto let za opicema jsou. A pokud VW okamžitě něco neudělá s konektivitou svých aut, bude mít v Číně ohromný problém, už teď pochybuji že těch cílových 80-100k do konce roku dají. A až Čína dorazí do Evropy, tak bude teprve veselo, když se ukáže jak technologicky nerelevantni EU automobilky jsou.

    Ad id.3
    There is no Park Assist on any ID3 model. Whether it's something they could enable with the current hardware, who knows.
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    Nechci prudit, ale když jsme řešili infotainment do indické Škody Kushaq, tak se do tendru přihlásily čínské firmy a to, co nám ukazovaly, tak jsme jen valili oči. Nakonec je indové nevybrali, ale můj pocit je, že z politických důvodů. Navíc ta data z rádia putovala do Číny a to nebylo moc průchozí.
    Ale v mnoha věcech jsou daleko před námi - počínaje integrací platebních metod do auta přes hlasovou asistentku a personalizaci.
    ELIJEN
    ELIJEN --- ---
    SHEFIK: Hateri Tesly jsou stejne paka jako jeji fanboys. Tesla jeste pred par mesicema bylo jedine EV, ktere davalo smysl koupit jako jedine/hlavni auto. Vetsina konkurencnich modelu jsou novinky az letosniho roku.
    SHEFIK
    SHEFIK --- ---
    Zapomnel sem na tlacitka ...oOo... bohuzek, v tech se moc nevyznam, jen ze jejich vyvoj je extremne drahej a tesla je smeli
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam