• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    BOBASH: Ano, to je mozne. Ale to neznamena, ze vzadu je to stejne.
    Pri trose snahy na backend napojis libovolne radio s Linuxem, Androidem nebo cimkoliv jinym.
    Pokud na to mas prava, samozrejme :)
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    JYRKA: Jasně, ale úplně stejnej typ bugů, jako vídám v Octavii, vídám v Enyaqu. Typicky přestane fungovat zvuk, přestane fungovat dotyková vrstva, očividně si vždycky něco přestane používat s něčím.

    A co jsem slyšel od lidí co dělali testovací jezdce, tak předsériový auta to měly ještě mnohem horší a i tam byl stejnej typ problémů i MIB3 i MIB4.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    FEDAJKIN: Co si představuješ ty? Že Tesla navýší prodeje na desetinásobek a všechno bude hrozně bambůča a lidi, co dneska kupujou Octavie, poběží nadšeně pro Teslu? :))
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DZODZO: Jinými slovy Tesla prodává auto za tři miliony, který je tak málo výjimečný oproti jejich autu za milion a půl, že jí to levnější auto kanibalizuje prodeje toho dražšího.

    Kromě toho uvádí nový modely tempem jeden za tři roky, svůj původní, 9 let starej model pořád prodává v téměř nezměněný podobě (byť technicky mnohem pokročilejší) a nevypadá to, že by se to mělo změnit.

    Takhle může udržet nějakej růst, ale brzo přijde hranice, kde už bude nasycenej trh "Tesla geeků" (můj odhad je někde mezi 1-2 miliony aut ročně) a "tradiční řidiči" jsou mnohem hůř přesvědčitelný koupit auto s podivnýma řešeníma a mimo jiné naprosto příšerným zákaznickým servisem.

    Tam se růst zpomalí a nakonec zastaví. Nebo bude muset vypadnout Musk, místo něj přijde klasickej automotive manažer, kterej natlačí Teslu o kus blíž mainstreamu, zavede v oboru běžný věci jako třeba zahuštění nabídky řadou dalších modelů (placatější trojka, delší Y, stylovější esko, kratší hatchbacková trojka... whatever) a pak se možná Tesla dohrabe někam na velikost BMW.

    (jo a v tu chvíli taky nastane propad akcií, konečně)
    FEDAJKIN
    FEDAJKIN --- ---
    BOBASH: Lol. Ukládám si.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    FEDAJKIN: Jo, to bude možná tím, že prodeje EV jsou celkově zanedbatelný. A tradiční automobilky vesměs přišly se svýma prvníma použitelnýma EV na trh letos, maximálně vloni. Teď mají většinou na trhu nějakou první vlaštovku, třeba 1 z plánovaných 10 modelů.

    Pokud mají mít EV nějaký reálný význam, musí se jejich dnešní naprosto zanedbatelný prodeje zvýšit o minimálně řád.

    A udržet si pozici nejprodávanějšího výrobce EV bude v tu chvíli pro Teslu nemožný, protože pro Teslu by to znamenalo zvýšit o řád celou produkci, kdežto pro tradiční automobilky bude to samý znamenat přesunout třeba třetinu výroby do EV.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    BOBASH: model S sa predava uz od roku 2012, taycan je proti nemu dost novinka a hlavne u tesly model s kanibalizuju predaje model 3 to same co model x vs model y
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    BOBASH: Proste tak.
    A samozrejme: ty vidis radio, to muze byt podobne nebo stejne. Ale za nim je velikansky šelmostroj.
    Abys rozhoukal auto z mobilu, zak postupne aktivujes 7 systemu. A to je jednoduchej task
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    BOBASH: tie dotykove displeje ale stale nemali tak rychlu odozvu, v mnohych autach to nie je ani dnes samozrejmost a odozva displeja je pomala a animacie trhane
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    ELIJEN: Dotykáč je v pořádku, pokud je použitej s rozumem. Na věci, který potřebuješ dělat za jízdy, je potřeba mít ovládací prvky, který se dají řešit poslepu.

    Třeba ten e-tron GT, kterým jsem teď jezdil, to má vyřešený skvěle. Ale taky má... nechci to říkat... tlačítka :)
    FEDAJKIN
    FEDAJKIN --- ---
    BOBASH: Ok, tak si povíme na konci roku jak se tam ID.4 prodává ;)
    FEDAJKIN
    FEDAJKIN --- ---
    BOBASH: ta pidi automobilla svými prodeji EV překonáva jakoukoliv jinou tradicni automobilku.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    JYRKA: To je zvláštní, jak se teda povedlo, že to má oboje stejný bugy?
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    FEDAJKIN: V USA nedává ID.3 smysl, je na tamní trh moc malá. Tam bude fungovat ID.4, ale ta je moc čerstvá. Nebo Q4 e-tron, ale ta se tam ještě neprodává.

    Nebo Mustang Mach E, kterýmu teprve najíždí výroba.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    FEDAJKIN: Prostě jsi napsal krávovinu. V relevantních kategoriích, kde už existuje pro Tesly konkurence (tedy třeba Model S vs. Taycan a e-tron GT) Tesla prodejema svoji konkurenci nepřekonává.

    V těch ostatních kategoriích zatím vede, ale často jen díky tomu, že má málo modelů, takže samozřejmě prodejní čísla danýho modelu budou u Tesly mnohem větší než u jiný značky, kde jsou rozdělený mezi X modelů.

    A taky opakuju, že TESLA JE PIDIAUTOMOBILKA. Je to nejmenší automobilka na světě, která se dá považovat za "velkosériovou". Větší jsou i obskurní značky jako Subaru nebo Mazda, nebo sub-značky koncernů, jako Škoda.
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    BOBASH: MIB3 a 4 nemaji stejny backend. Jsou o generaci jinde, pro 4 se pouziva drive svedsky WirelessCar, 3 ma backend Audi
    FEDAJKIN
    FEDAJKIN --- ---
    BOBASH: jojo domácí EU trh je jediný kde se id.3 aspoň trochu drží prodejů Tesly, v Číně a US dostává na prdel. A srovnávat nový Taycan se starým S navíc v jiných letech jako wtf
    FEDAJKIN
    FEDAJKIN --- ---
    BOBASH: Až se za 10 let stanou EV smartphony a budou si je kupovat ti lidi, co si dneska kupujou Nokie a Ericssony, tak se můžeme pobavit o tom, jakej u těch lidí bude iPhone hit.

    Jinak s tím chytáním za slovo na mě pls nechoď.
    ELIJEN
    ELIJEN --- ---
    BOBASH: Dotykáče jsou na hovno. Ten, kdo je cpe do aut je idiot. A neni to ani nějaká subjektivní preference. Při řízení prostě nemůžeš někde šmudlat prstem a koukat na obrazovku abys našel tlačítko. Klasickej HW button se dá zmáčknout poslepu (ty lepší tam maj i hrbolky ala braillovo písmo). Viz rozhovor se saniťákem v DVTV, kterýmu do sanitky nacpali tablet místo tlačítek :D

    Starší Tesla S byla asi nejlepší (i když bych preferoval horizontální display), Model 3 ještě jde (alespoň má páčky na to hlavní a na rychlost vpravo se dá zvyknout). Novej Model S je uplná blbost a s tim volantem se fakt Musk po...

    BOBASH: Tak pro Tesla fanboys je každej, kdo zmíní jakýkoliv nedostatek, hater. Ona jich spousta taky vlastní akcie a tim jsou z nich ještě horší fanatici (viz. Radovan Vávra).
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    FEDAJKIN: A kromě toho, když teda chceš srovnávat vlajkový lodě, tak Porsche Taycan se letos prodalo víc, než minulej rok Tesly Model S. A to je prosím srpen.

    Zároveň ale VW víceméně stejný auto prodává taky jako Audi e-tron GT, u kterýho jsou zatím jen první čísla, protože se začalo prodávat později, ale je to pořád třeba polovina toho co Taycan.

    Jo a ID.3 v Evropě taky překonává Model 3. A to je pro VW zatím jeden z asi pěti modelů v týhle kategorii, za tři roky bude mít VW v týhle kategorii asi dvacet modelů, kdežto Tesla bude mít furt dva. Možná tři, jestli přidají to bájný auto za 25 tisíc dolarů.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam