• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    Vitejte v boardu Elektromobily!

    Prosim dodrzujme stejna rules*, jako napriklad v obdobnych subreddits na Redditu.

    1) Zadne vulgarity.
    2) Toto je SFW board.
    3) Bez ICE prosim, na to jsou na Nyxu vhodnejsi boardy.
    4) Toto neni vhodny board pro napr. vase culture wars proti EV.
    5) Board je urceny primarne pro majitele EV a zajemce o nakup EV. Omladina "az mi bude 18+" tez vitana, fandim vam.
    6) Idealne drzme diskuzi v pratelskem duchu.
    7) Mit nazor na CN automobilky, Elona Muska, temnou minulost nekterych DE a IT automobilek, Henryho Forda I atd, muzete. Ale prosim snazte se neprekrocit bod 6, nebo dokonce bod 1. Pro tyto ucely prosim vyhledejte boardy vhodne pro ostrou socialni nebo politickou kritiku.

    Diky za pochopeni 🤦‍♂️ Pozor, druhé varování může být za 7 dnů RO i hůře.

    Prejeme prijemnou zabavu 🚗🔋 a hlavne bezpecne kilometry za volantem / s autopilotem.

    * Work in progress
    rozbalit záhlaví
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    JYRKA: Neříkám, že to stejný je, jen mě přijde zajímavý, že dokázali udělat stejnej typ bugů v obou systémech, a oba kvůli tomu doteď pořádně nefungujou.

    A nemůže to být jen v tom "rádiu", co vím, tak u MIB3 i MIB4 byly ještě těsně před uvedením na trh tyhle problémy v úrovni kdy to bylo schopný celý spadnout a zastavit se.
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    BOBASH: Ano, to je mozne. Ale to neznamena, ze vzadu je to stejne.
    Pri trose snahy na backend napojis libovolne radio s Linuxem, Androidem nebo cimkoliv jinym.
    Pokud na to mas prava, samozrejme :)
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    JYRKA: Jasně, ale úplně stejnej typ bugů, jako vídám v Octavii, vídám v Enyaqu. Typicky přestane fungovat zvuk, přestane fungovat dotyková vrstva, očividně si vždycky něco přestane používat s něčím.

    A co jsem slyšel od lidí co dělali testovací jezdce, tak předsériový auta to měly ještě mnohem horší a i tam byl stejnej typ problémů i MIB3 i MIB4.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    FEDAJKIN: Co si představuješ ty? Že Tesla navýší prodeje na desetinásobek a všechno bude hrozně bambůča a lidi, co dneska kupujou Octavie, poběží nadšeně pro Teslu? :))
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DZODZO: Jinými slovy Tesla prodává auto za tři miliony, který je tak málo výjimečný oproti jejich autu za milion a půl, že jí to levnější auto kanibalizuje prodeje toho dražšího.

    Kromě toho uvádí nový modely tempem jeden za tři roky, svůj původní, 9 let starej model pořád prodává v téměř nezměněný podobě (byť technicky mnohem pokročilejší) a nevypadá to, že by se to mělo změnit.

    Takhle může udržet nějakej růst, ale brzo přijde hranice, kde už bude nasycenej trh "Tesla geeků" (můj odhad je někde mezi 1-2 miliony aut ročně) a "tradiční řidiči" jsou mnohem hůř přesvědčitelný koupit auto s podivnýma řešeníma a mimo jiné naprosto příšerným zákaznickým servisem.

    Tam se růst zpomalí a nakonec zastaví. Nebo bude muset vypadnout Musk, místo něj přijde klasickej automotive manažer, kterej natlačí Teslu o kus blíž mainstreamu, zavede v oboru běžný věci jako třeba zahuštění nabídky řadou dalších modelů (placatější trojka, delší Y, stylovější esko, kratší hatchbacková trojka... whatever) a pak se možná Tesla dohrabe někam na velikost BMW.

    (jo a v tu chvíli taky nastane propad akcií, konečně)
    FEDAJKIN
    FEDAJKIN --- ---
    BOBASH: Lol. Ukládám si.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    FEDAJKIN: Jo, to bude možná tím, že prodeje EV jsou celkově zanedbatelný. A tradiční automobilky vesměs přišly se svýma prvníma použitelnýma EV na trh letos, maximálně vloni. Teď mají většinou na trhu nějakou první vlaštovku, třeba 1 z plánovaných 10 modelů.

    Pokud mají mít EV nějaký reálný význam, musí se jejich dnešní naprosto zanedbatelný prodeje zvýšit o minimálně řád.

    A udržet si pozici nejprodávanějšího výrobce EV bude v tu chvíli pro Teslu nemožný, protože pro Teslu by to znamenalo zvýšit o řád celou produkci, kdežto pro tradiční automobilky bude to samý znamenat přesunout třeba třetinu výroby do EV.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    BOBASH: model S sa predava uz od roku 2012, taycan je proti nemu dost novinka a hlavne u tesly model s kanibalizuju predaje model 3 to same co model x vs model y
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    BOBASH: Proste tak.
    A samozrejme: ty vidis radio, to muze byt podobne nebo stejne. Ale za nim je velikansky šelmostroj.
    Abys rozhoukal auto z mobilu, zak postupne aktivujes 7 systemu. A to je jednoduchej task
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    BOBASH: tie dotykove displeje ale stale nemali tak rychlu odozvu, v mnohych autach to nie je ani dnes samozrejmost a odozva displeja je pomala a animacie trhane
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    ELIJEN: Dotykáč je v pořádku, pokud je použitej s rozumem. Na věci, který potřebuješ dělat za jízdy, je potřeba mít ovládací prvky, který se dají řešit poslepu.

    Třeba ten e-tron GT, kterým jsem teď jezdil, to má vyřešený skvěle. Ale taky má... nechci to říkat... tlačítka :)
    FEDAJKIN
    FEDAJKIN --- ---
    BOBASH: Ok, tak si povíme na konci roku jak se tam ID.4 prodává ;)
    FEDAJKIN
    FEDAJKIN --- ---
    BOBASH: ta pidi automobilla svými prodeji EV překonáva jakoukoliv jinou tradicni automobilku.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    JYRKA: To je zvláštní, jak se teda povedlo, že to má oboje stejný bugy?
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    FEDAJKIN: V USA nedává ID.3 smysl, je na tamní trh moc malá. Tam bude fungovat ID.4, ale ta je moc čerstvá. Nebo Q4 e-tron, ale ta se tam ještě neprodává.

    Nebo Mustang Mach E, kterýmu teprve najíždí výroba.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    FEDAJKIN: Prostě jsi napsal krávovinu. V relevantních kategoriích, kde už existuje pro Tesly konkurence (tedy třeba Model S vs. Taycan a e-tron GT) Tesla prodejema svoji konkurenci nepřekonává.

    V těch ostatních kategoriích zatím vede, ale často jen díky tomu, že má málo modelů, takže samozřejmě prodejní čísla danýho modelu budou u Tesly mnohem větší než u jiný značky, kde jsou rozdělený mezi X modelů.

    A taky opakuju, že TESLA JE PIDIAUTOMOBILKA. Je to nejmenší automobilka na světě, která se dá považovat za "velkosériovou". Větší jsou i obskurní značky jako Subaru nebo Mazda, nebo sub-značky koncernů, jako Škoda.
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    BOBASH: MIB3 a 4 nemaji stejny backend. Jsou o generaci jinde, pro 4 se pouziva drive svedsky WirelessCar, 3 ma backend Audi
    FEDAJKIN
    FEDAJKIN --- ---
    BOBASH: jojo domácí EU trh je jediný kde se id.3 aspoň trochu drží prodejů Tesly, v Číně a US dostává na prdel. A srovnávat nový Taycan se starým S navíc v jiných letech jako wtf
    FEDAJKIN
    FEDAJKIN --- ---
    BOBASH: Až se za 10 let stanou EV smartphony a budou si je kupovat ti lidi, co si dneska kupujou Nokie a Ericssony, tak se můžeme pobavit o tom, jakej u těch lidí bude iPhone hit.

    Jinak s tím chytáním za slovo na mě pls nechoď.
    ELIJEN
    ELIJEN --- ---
    BOBASH: Dotykáče jsou na hovno. Ten, kdo je cpe do aut je idiot. A neni to ani nějaká subjektivní preference. Při řízení prostě nemůžeš někde šmudlat prstem a koukat na obrazovku abys našel tlačítko. Klasickej HW button se dá zmáčknout poslepu (ty lepší tam maj i hrbolky ala braillovo písmo). Viz rozhovor se saniťákem v DVTV, kterýmu do sanitky nacpali tablet místo tlačítek :D

    Starší Tesla S byla asi nejlepší (i když bych preferoval horizontální display), Model 3 ještě jde (alespoň má páčky na to hlavní a na rychlost vpravo se dá zvyknout). Novej Model S je uplná blbost a s tim volantem se fakt Musk po...

    BOBASH: Tak pro Tesla fanboys je každej, kdo zmíní jakýkoliv nedostatek, hater. Ona jich spousta taky vlastní akcie a tim jsou z nich ještě horší fanatici (viz. Radovan Vávra).
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    FEDAJKIN: A kromě toho, když teda chceš srovnávat vlajkový lodě, tak Porsche Taycan se letos prodalo víc, než minulej rok Tesly Model S. A to je prosím srpen.

    Zároveň ale VW víceméně stejný auto prodává taky jako Audi e-tron GT, u kterýho jsou zatím jen první čísla, protože se začalo prodávat později, ale je to pořád třeba polovina toho co Taycan.

    Jo a ID.3 v Evropě taky překonává Model 3. A to je pro VW zatím jeden z asi pěti modelů v týhle kategorii, za tři roky bude mít VW v týhle kategorii asi dvacet modelů, kdežto Tesla bude mít furt dva. Možná tři, jestli přidají to bájný auto za 25 tisíc dolarů.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam