NJAL: To nemas teda rozhodne pravdu. Telekomunikacni homologace jsou prima analogie automobilovym. Pocinaje maximalnimi vyzarovanymi vykony, koncentraci BTS, protokolu, kmitoctovych pasem, vynucene prechody na technologie, plan zmen na leta dopredu atd.
A co se lobby tyce, tak to nemas take pravdu. Emisni a bezpecnosti normy graduji co nekolik let od 70. let minuleho stoleti, to neni nic noveho. Postupne se k tomu kromne lokalnich emisi pridavali i ty komplexne enviromentalni pozadavky a o tom ze emisni normy kolem roku 2030+ uz budou muset byt takove ze realne neco resi se vede odborna diskuze pres 30 let.
Naopak oil industry jakoukoliv transformaci uspesne brzdi poslednich 30 let. Jeste v 90. letech nikdo o tom ze se planeta otepluje vlivem clovek a jim vypoustenym sklenikovycm plynum na odborne a vrcholove politicke urovni nepochyboval. I ti nejvetsi konzervativci jako Margaret Tečrová to meli v politicke agende, tedy transformace prumyslu na neemitujici. Tehdy ale ty velke korporace do toho nalily ohromny mnozstvi penez (pseuodovedecke vystupy, vlastni fakeove studie, zakladani ruznych think-thanku z kterych dotedka cerpaji takovi jako IVK, tlak na politiky a znasobeni penez do politickeho lobbyingu).
Ted je rok 2021, klimatologie ma jeste presnejsi modely, ty z 90. let sedi na soucasnost s nepresnosti par procent (v 80. letech mely jednotlive modely velke odlisnosti, ale po roce cca 1993 ty rozdily mezi jednotlivymi modely uz byly velmi male a doted se jenom zmensuji), o komplexite vime vic ne z kdy predtim a stejne za tech skoro 30 let se podarilo vytvorit takovy informacni reflex, ze to jako neni uplne jednoznacne a jasne jestli pripadne do jake miry globalni emise sklenikovych plynu jsou problem a rozporovani/rozmlzeni o tom ze otepleni o 1, 2 nebo 3 stupne jejich vlivem je rozdil asi jako mezi Elrondovou Roklinkou a Mordorem.
Tak a ty znalosti alespon do nejake miry reflektuji obecne prumyslove normy ktere se updatuji jednou za mnoho let. A jednou z nich jsou i emisni normy, ktere od urciteho data nepujde splnit u zadneho spalovaciho motoru. Vi se o tom 30 let, na pripravu je dalsich 10 let (cca rok 2030 bude v prodejich u osobnich aut celosvetove uz temer bez spalovaku, pak bude jeste 20 let dobihat provoz spalovaku), ten tlak je pozvolny a je na adaptaci dost casu. Posledni spalovaky pujdou do srotu kolem roku 2050 a zbytek bude po garazich jako veterani. Jako delat to vic pomalejc uz si nedokazu predstavit.
Co se cenoveho ekvivalentu tyce, viz. zde:
[PETER_PAN @ Elektromobily]