• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    ELIJEN
    ELIJEN --- ---
    ADAM: Na Model 3 je, ale v ofiko shopu ho take nevidim. Prislo by mi divne, kdyby ho S nemela.
    ADAM
    ADAM --- ---
    TOMBRIDER: našel jsem právě všude jen na model 12-16. Tak nevím, jestli to pasuje i na aktuální Sko
    TOMBRIDER
    TOMBRIDER --- ---
    ADAM: Když to zadáš do vyhledávače. Kolik firem to nabízí?
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    ADAM: Myslím že by jít mělo, ale nejsem si jistej. Na Ionity jde.
    ADAM
    ADAM --- ---
    da se na teslu S namontovat tazne zarizeni? v konfigurotoru to nevidim. jedine druhovyroba?

    a muze se tesla nabijet i na ionity?
    NJAL
    NJAL --- ---
    AQUARIUS: Jeste si chvili pockam, O2 je obstojny drzak. :-)
    KEB
    KEB --- ---
    DZODZO: jasně, na krátký trasy si každý koupí auto, co stojí dvakrát tolik, co spalovací ekvivalent. Jo a ještě taková drobnost, že pokud ho nemáš kde nabíjet, tak to může být i docela opruz. Já vlastně pořád nechápu proč už všichni nemají BEV... :D
    AQUARIUS
    AQUARIUS --- ---
    Bloomberg - Are you a robot?
    https://www.bloomberg.com/news/articles/2021-08-09/at-least-two-thirds-of-global-car-sales-will-be-electric-by-2040
    Zajimava tam je predpoved vyvoje ceny ICE vs EV behem pristich par let.

    BOBASH
    BOBASH --- ---
    NJAL: Třeba Octavia RS stojí cca stejně jako benzín, diesel i plug-in.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DZODZO: Všeobecně nejsou, i když je těžký to generalizovat když se bavíme o hybridech obecně.

    Když vynecháme mild hybridy, což je jen takový šidítko (ale furt to jede malinko líp než ICE na kterým je to založený), tak full hybridy jedou většinou o něco líp nebo minimálně srovnatelně, pokud existuje nějaká podobně drahá spalovací verze. Plug-iny (málokdy je stejný auto tak i tak) třeba u VW nebo u BMW jsou cca srovnatelně rychlý jako odpovídající ICE auta, ale mají třeba rychlejší reakci na plyn.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DZODZO: Ale pořád jsou lidi, kteří jezdí většinou krátký trasy (PHEV se vyplatí), ale potřebujou mít možnost rozumně ujet dlouhou trasu (BEV nefunguje nebo by bylo drahý).
    NJAL
    NJAL --- ---
    AQUARIUS: Ja si FSI 2.0 oktavku platim sam, take se snazim jezdit docela lehce :-) Ale radit me zatim neprestalo bavit, a rad vyuzivam tempomat, i ve meste.
    AQUARIUS
    AQUARIUS --- ---
    DZODZO: ona ta baterka ve FHEV ma kolem 1kWh, asi nebudu moc daleko s tvrzenim, ze nebude vazit o moc vic, nez rezervni kolo, jehoz misto zaplnila.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    NJAL: imo hybridy budu lenivejsie nez ciste ICE, lebo kvoli baterke a vsetkym tym veciam navyse su tazsie a navyse bude mat nejaku slabsiu motorizaciu kvoli uspore emisii
    AQUARIUS
    AQUARIUS --- ---
    NJAL: ja prave naopak po pul milionu kiliometru prevazne v manualu hledam automat - jednak mam pocit, ze MPV neni ten druh auta, ve kterym bych musel nutne radit rucne, krom toho mam v umyslu vic nutit ridit zenu a v neposledni rade se mi libi, kdyz ACC funguje az do zastaveni, ne ze vypne v 30km/h. (v tomto konkretnim pripade je systemovy vykon 140kW, z jinych zdroju je, ze ICE ma 110kW, coz na 2t autobus neni tak moc, ale na druhou stranu to neni ani tak malo... s horsi spotrebou na dalnici pocitam, od doby, co nesedlam sluzebni oktavku a palivo platim z vlastni kapsy, mam o dost lehci nohu, jestli si rozumime :) )
    NJAL
    NJAL --- ---
    AQUARIUS: Ok, evidentne jsem zaspal dobu v nejakych technologiich - ale jako jo, kdyz dostanu hybrid, ktery ma 100+ kW ICE a na rozjezdy a pripadny asistence v situacich "na jednicku do kopce" nebo "plyn na podlaze", bude to mit dostatek oomph a prevodovka bude blizka manualu, a to vse bude levnejsi, tak jsem pro. :-)
    AQUARIUS
    AQUARIUS --- ---
    DZODZO: No a pak je to otazka nabidky, momentalne treba Ford ma u nekterejch modelu diesely na pristi rok vyprodany, takze hybrid je v tu chvili jedina moznost (konkretne S-Max/Galaxy)
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    BOBASH: na dialnici moc paliva neusporis, lebo baterka ma malu kapacitu a teda kratky dojazd a pocas jazdy na dialnici moc nebrzdis, takze ani nerekuperujes, takze sa to neoplati ludom co jazdia dlhe trasy, ti si rovno mozu kupit diesel a ti co jazdia kratke trasy tak tym uz sa viac oplati full elektro
    AQUARIUS
    AQUARIUS --- ---
    NJAL: opravdu vyrazne? ona ta eCVT prevodovka, co se montuje do Toyot a Fordu (nevim, kam jeste jinam) je konstrukcne o dost jednodussi, nez klasicka vicestupnova libovolne konstrukce, takze pokud ti uspora na prevodovce vyvazi cenu baterie, jsi na podobny hodnote.
    Navic ty ICE v hybridech casto nemusi mit turbo, dvouhmotu apod... Pred tydnem jsem jel hybridnim S-Maxem a musim rict, ze me trochu zklamala dynamika zejmena v rozsahu nad 50km/h, na druhou stranu jsem to auto mel jen na 5km okruh, takze to bylo jen orientacni seznameni. Naopak nadsen jsem z naproste plynulosti jizdy bez cukani, pripojeni ICE se pozna jen podle zvuku a to jeste ne hned. Cenove to pak vychazi stejne, jako papirove stejne silnej diesel, spotreba je cca o litr vyssi (jenze je to benzin, takze nizsi energeticka hustota).
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam