• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    NJAL
    NJAL --- ---
    AQUARIUS: Ja si FSI 2.0 oktavku platim sam, take se snazim jezdit docela lehce :-) Ale radit me zatim neprestalo bavit, a rad vyuzivam tempomat, i ve meste.
    AQUARIUS
    AQUARIUS --- ---
    DZODZO: ona ta baterka ve FHEV ma kolem 1kWh, asi nebudu moc daleko s tvrzenim, ze nebude vazit o moc vic, nez rezervni kolo, jehoz misto zaplnila.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    NJAL: imo hybridy budu lenivejsie nez ciste ICE, lebo kvoli baterke a vsetkym tym veciam navyse su tazsie a navyse bude mat nejaku slabsiu motorizaciu kvoli uspore emisii
    AQUARIUS
    AQUARIUS --- ---
    NJAL: ja prave naopak po pul milionu kiliometru prevazne v manualu hledam automat - jednak mam pocit, ze MPV neni ten druh auta, ve kterym bych musel nutne radit rucne, krom toho mam v umyslu vic nutit ridit zenu a v neposledni rade se mi libi, kdyz ACC funguje az do zastaveni, ne ze vypne v 30km/h. (v tomto konkretnim pripade je systemovy vykon 140kW, z jinych zdroju je, ze ICE ma 110kW, coz na 2t autobus neni tak moc, ale na druhou stranu to neni ani tak malo... s horsi spotrebou na dalnici pocitam, od doby, co nesedlam sluzebni oktavku a palivo platim z vlastni kapsy, mam o dost lehci nohu, jestli si rozumime :) )
    NJAL
    NJAL --- ---
    AQUARIUS: Ok, evidentne jsem zaspal dobu v nejakych technologiich - ale jako jo, kdyz dostanu hybrid, ktery ma 100+ kW ICE a na rozjezdy a pripadny asistence v situacich "na jednicku do kopce" nebo "plyn na podlaze", bude to mit dostatek oomph a prevodovka bude blizka manualu, a to vse bude levnejsi, tak jsem pro. :-)
    AQUARIUS
    AQUARIUS --- ---
    DZODZO: No a pak je to otazka nabidky, momentalne treba Ford ma u nekterejch modelu diesely na pristi rok vyprodany, takze hybrid je v tu chvili jedina moznost (konkretne S-Max/Galaxy)
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    BOBASH: na dialnici moc paliva neusporis, lebo baterka ma malu kapacitu a teda kratky dojazd a pocas jazdy na dialnici moc nebrzdis, takze ani nerekuperujes, takze sa to neoplati ludom co jazdia dlhe trasy, ti si rovno mozu kupit diesel a ti co jazdia kratke trasy tak tym uz sa viac oplati full elektro
    AQUARIUS
    AQUARIUS --- ---
    NJAL: opravdu vyrazne? ona ta eCVT prevodovka, co se montuje do Toyot a Fordu (nevim, kam jeste jinam) je konstrukcne o dost jednodussi, nez klasicka vicestupnova libovolne konstrukce, takze pokud ti uspora na prevodovce vyvazi cenu baterie, jsi na podobny hodnote.
    Navic ty ICE v hybridech casto nemusi mit turbo, dvouhmotu apod... Pred tydnem jsem jel hybridnim S-Maxem a musim rict, ze me trochu zklamala dynamika zejmena v rozsahu nad 50km/h, na druhou stranu jsem to auto mel jen na 5km okruh, takze to bylo jen orientacni seznameni. Naopak nadsen jsem z naproste plynulosti jizdy bez cukani, pripojeni ICE se pozna jen podle zvuku a to jeste ne hned. Cenove to pak vychazi stejne, jako papirove stejne silnej diesel, spotreba je cca o litr vyssi (jenze je to benzin, takze nizsi energeticka hustota).
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DZODZO: Hybrid je na spoustu věcí skvělý řešení, různý hybridy na různý věci.

    Klasickej Toyotí full hybrid je dobrej na úsporu paliva a spolehlivost.

    Plug-in hybrid je dobrej na to, že můžeš jezdit krátký trasy na elektriku a dlouhý na benzín, což je pro spoustu lidí pořád jediný řešení (a furt míň žere). Pro spoustu použití je třbea Octavia RS iV nebo BMW 330e skvělá možnost.

    Mild hybrid je zase dobrej na to, že máš papírově nižší emise CO2 :)
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    KIE: Je to jak u kterýho auta. Spousta mild hybridů má prostě jen silnější startér.

    Je hlavně potřeba si uvědomit, že mild hybrid neumí z principu jet na elektriku, ani kousek, ani trošku. Tam je ten elektrickej motor jen aby ulehčoval práci benzínovýmu, případně zlepšoval odezvu na plyn a tak. Reálně fakt nepoznáš, že tam ten motor je.
    SEJDA
    SEJDA --- ---
    KIE: tak je to vlastne "pojistene" i proti vybiti trakcni baterie
    KIE
    KIE --- ---
    SEJDA: bavíme se o mild-hybridu. Co jsem tak vygoogloval, tak dle tohodle https://youtu.be/kIyr6M1prkk?t=139 , je tam klasicky 12V startér, který natočí motor a až pak vstupuje do hry RSG/BAS , takže čistě teoreticky RSG/BAS tj. generátor-startér (ale ten co jede z Lion baterie-rekuperuje) odpojit tj. z auta se stane fakticky benzíňák, který se na začátku normálně nastartuje přes 12V startér.
    NJAL
    NJAL --- ---
    DZODZO: Moznost udrzat ICE motor v optimalnom rezime a elektromotorom vykryvat chvile s vysokou spotrebou?
    SEJDA
    SEJDA --- ---
    DZODZO: dneska uz to tak je, pred 10 lety to bylo neco jineho, takze pokud chces solidni ojetinu, tojotacky hybrid je spravna volba.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    hybrid je kazdopadne nesmysl, neviem preco o tom niekto vobec uvazuje ze by to kupil :)
    SEJDA
    SEJDA --- ---
    NJAL: vubec nevim o jakem hybridu mluvis nebo o jakem ICE s minuaturnim motorem a miniturnim starterem pises :)
    NJAL
    NJAL --- ---
    SEJDA: Hybrid proste bude vyrazne drazsi, bez ohledu na ICE kubaturu.
    SEJDA
    SEJDA --- ---
    NJAL: ano, vylozene se to k sobe hodi, maly motorek, mala baterka, mala nadrz, maly starter, maly volant, male auto :D Do vsech ostatnich se vejde normalni baterie a normalni elektromotory, ktere te postrci i kdyz nemas fosilni palivo. :D
    NJAL
    NJAL --- ---
    (A to rikam jako ridic spalovaku, ktery by se rozhodne rad rozjizdel ciste na elektro :-))
    NJAL
    NJAL --- ---
    SEJDA: To sice jo, ale take je jednoucelovy, vubec neresis jakykoliv prevod na kola (nebo separe napravu), synchro obou nahonu, je maly, levny, baterie nevazi tunu. Z hlediska konstrukce motoricky jednoducheho spalovaku OK.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam