• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    Vitejte v boardu Elektromobily!

    Prosim dodrzujme stejna rules*, jako napriklad v obdobnych subreddits na Redditu.

    1) Zadne vulgarity.
    2) Toto je SFW board.
    3) Bez ICE prosim, na to jsou na Nyxu vhodnejsi boardy.
    4) Toto neni vhodny board pro napr. vase culture wars proti EV.
    5) Board je urceny primarne pro majitele EV a zajemce o nakup EV. Omladina "az mi bude 18+" tez vitana, fandim vam. Chapu nutkani napsat nam, ze si to nikdy nekoupite, nebo jeste nekoupite, ale prosim vyuzijte jine boards. Uvazujte, jak by to tu vypadalo, kdyby nam sem tohle napsal kazdy z uzivatelu Nyxu.
    6) Idealne drzme diskuzi v pratelskem duchu.
    7) Mit nazor na CN automobilky, Elona Muska, temnou minulost nekterych DE a IT automobilek, Henryho Forda I atd, muzete. Ale prosim snazte se neprekrocit bod #6, nebo dokonce bod #1. Pro tyto ucely prosim vyhledejte boardy vhodne pro ostrou socialni nebo politickou kritiku.

    Diky za pochopeni 🤦‍♂️ Pozor, druhé varování může být za 7 dnů RO i hůře.

    Prejeme prijemnou zabavu 🚗🔋 a hlavne bezpecne kilometry za volantem / s autopilotem.

    * Work in progress
    rozbalit záhlaví
    KEB
    KEB --- ---
    NIKDAS: docela by mě zajímalo, co by se stalo s baterkou kdybych byl retard a nechal tam takhle stát auto s baterkou, co je vybitá skoro na doraz.
    DAN_F
    DAN_F --- ---
    NIKDAS: Pokud auto necháváš na letišti, nech ho na GO Parkingu a vezmi si parkovací místo s dobíjením :)
    HERR_FLICK
    HERR_FLICK --- ---
    NIKDAS: mno, cela tahle magie je rekl bych kvuli tomu, ze si EV v mrazech porad vytapi baterie, aby se drzely nad nulou a byly v pohotovosti pro jizdu i nabijeni (lithiovky pod bodem mrazu moc nefungovat)
    NIKDAS
    NIKDAS --- ---
    Mám pro vás exkluzivní info resp. alespoň nám prodejce říkal, že to je exkluzivní info, protože se na něj skoro každý ptá, ale nikdo to dobrovolně se svým vozem nechce vyzkoušet.

    Několik týdnů stál elektromobil v únoru venku v mrazech, a pokud si dobře pamatuju, tak za ~3 týdny přišel o ~30% nabití (z ~60% na ~30%), z toho ale některé dny úbytek přesahoval i 5%. Bylo to v době kdy tak hodně sněžilo, v noci mrzlo i přes -10°C, pak zase teploty stouply atd, celkově docela kolísaly (řekl bych, že to byla zrovna ta nejhorší část zimy).

    Oproti tomu v garáži, kde je stabilně 20°C došlo u stejného vozu za dva měsíce k poklesu z 80% na 77%.

    Takže pokud se budete/vás bude někdo/ ptát, co se stane, pokud necháte auto na letišti a odletíte na dovolenou, nestane se skoro nic :)
    HERR_FLICK
    HERR_FLICK --- ---
    NIKDAS: jo, je to jeden z duvodu, proc to zfleku slozite vyvijelo napr. porsche
    a tyka se to nejen nabijeni, ale i vybijeni pod velkou zatezi
    jako bonus diky vyssi voltazi (a mensimu odporu tzn mensimu zahrejvani etc.) to znamena i mensi uziti tezkych vzacnych kovu
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    NIKDAS: Netuším, ale dávalo by to smysl.
    NIKDAS
    NIKDAS --- ---
    BOBASH: 800v architektura se oproti 400v i méně zahřívá, ne? Takže by to teoreticky mělo prodloužit životnost baterie
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    ELIJEN: 125 kW vs. 270 kW je reálně z 5 na 80% 35 vs. 18 minut, cca.

    To je kurva velkej rozdíl.
    ELIJEN
    ELIJEN --- ---
    BOBASH: Naprosto zasadni si nemyslim. Je to pekne plus. Realne ti to usetri par minut nabijeni u delsich tras. Kazdopadne Ioniq neni spatna volba.
    ELIJEN
    ELIJEN --- ---
    Sakra hosi, kdyz uz si kupujete Taycan za 4+ mega, tak nam sockam nezabirejte free nabijecky u Lidlu :D
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    PSYCHO: Zkus ještě toho Mustanga, u něj by reálnej dojezd moh bejt zajímavej.
    HERR_FLICK
    HERR_FLICK --- ---
    PSYCHO: vzhledem k papirovy spotrebe 26kWh/100km u EV6 v zime na dalnici bych rek, ze to o moc lepsi jak u Ioniqu nebude
    PSYCHO
    PSYCHO --- ---
    HERR_FLICK: tj, ale co jsem koukal na ty real life videa, tak u toho Ioniqu je aerodynamika celkem blba a fakt moc zere. Proto chci pockat na testy dojezdu u te EV6, vypada to, ze ta by ten problem mit nemusela tak velkej. To teda nemeni nic na tom, ze Ioniq ma fakt hezkej vzhled, ale to taky neni vsechno.
    HERR_FLICK
    HERR_FLICK --- ---
    PSYCHO: relace Hyundai a Kia sou cca jako VW a Skoda, v podstate ta sama auta s mirne odlisnejma finesama
    PSYCHO
    PSYCHO --- ---
    Koukam na tu EV6 a vypada fakt dobre. Jen si pockam az budou nejaky real life testy, ale jinak vychazi fakt skoro jak ten Ioniq a jestli bude mit mensi spotrebu ve vyssich rychlostech, tak to bude parada a asi bych sel do ni. (bud GT line AWD nebo rovnou GT AWD)
    ADAM
    ADAM --- ---
    KEB: boží, jdu si hrat
    PSYCHO
    PSYCHO --- ---
    BOBASH: koukam na tu Kia EV6, ta mi nejak utekla. Vypada hezky a cena je dost podobna jako u toho Ioniqu.
    PSYCHO
    PSYCHO --- ---
    HERR_FLICK: To se mi libi na tom Ioniqu, protoze v nejvyssim modelu je za 62tis. s dani (zakladni model bez uprav s 80kWh baterkou je 45tis.), ma vsechno co vyrazne drazsi auta (800V, mrtvej uhel, remote parking (to je hrozne vtipna feature), solarni panely na strese, etc...).

    Jako je pravda, ze spotreba okolo 26-27 kWh pri 120km/h je celkem velka. Ted jsem koukal na 1000km real life test (dalnice v Norsku, 120 km/h) a vyslo to i s nabijenim na 10 hodin. To si myslim, ze je uplne na pohodu.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    PSYCHO: Naprosto zásadní výhoda Ioniqu 5 je 800V elektrickej systém a díky tomu 250 kW dobíjení.

    Přidal bych do výběru Mustang Mach E (pomalejší dobíjení, ale 600 km dojezd) a BMW i4. A Kia EV6, což je víceméně jako ten Ioniq.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    myslim ze better routeplanner sa tu uz parkrat mihol

    inak jak tu bola nejaka ta elektricka dodavka, tak tu je test spotreby merglu eqv, ten som vtedy tiez videl po ceste do prace jak mali tu predvadecku

    Test Reálná spotřeba Mercedesu EQV 300 v běžném provozu – Zaostřeno na spotřebu | fDrive.cz
    https://fdrive.cz/clanky/test-realna-spotreba-mercedesu-eqv-300-v-beznem-provozu-zaostreno-na-spotrebu-7603
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    PSYCHO: byt som tesla fan z tychto troch by som si dnes vybral asi ten ioniq 5, hlavne kvoli servisu, mozno v buducnosti az bude mat tesla viac servisnych centier tak model y
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam