• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    PSYCHO
    PSYCHO --- ---
    HERR_FLICK: To se mi libi na tom Ioniqu, protoze v nejvyssim modelu je za 62tis. s dani (zakladni model bez uprav s 80kWh baterkou je 45tis.), ma vsechno co vyrazne drazsi auta (800V, mrtvej uhel, remote parking (to je hrozne vtipna feature), solarni panely na strese, etc...).

    Jako je pravda, ze spotreba okolo 26-27 kWh pri 120km/h je celkem velka. Ted jsem koukal na 1000km real life test (dalnice v Norsku, 120 km/h) a vyslo to i s nabijenim na 10 hodin. To si myslim, ze je uplne na pohodu.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    PSYCHO: Naprosto zásadní výhoda Ioniqu 5 je 800V elektrickej systém a díky tomu 250 kW dobíjení.

    Přidal bych do výběru Mustang Mach E (pomalejší dobíjení, ale 600 km dojezd) a BMW i4. A Kia EV6, což je víceméně jako ten Ioniq.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    myslim ze better routeplanner sa tu uz parkrat mihol

    inak jak tu bola nejaka ta elektricka dodavka, tak tu je test spotreby merglu eqv, ten som vtedy tiez videl po ceste do prace jak mali tu predvadecku

    Test Reálná spotřeba Mercedesu EQV 300 v běžném provozu – Zaostřeno na spotřebu | fDrive.cz
    https://fdrive.cz/clanky/test-realna-spotreba-mercedesu-eqv-300-v-beznem-provozu-zaostreno-na-spotrebu-7603
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    PSYCHO: byt som tesla fan z tychto troch by som si dnes vybral asi ten ioniq 5, hlavne kvoli servisu, mozno v buducnosti az bude mat tesla viac servisnych centier tak model y
    PSYCHO
    PSYCHO --- ---
    Premyslim nad nakupem full EV auta nekdy zacatkem jara pristiho roku a momentalne se rozhoduju mezi:
    Enyaq iV
    Ioniq 5
    Tesla Y (ta je cenove na hrane, pres 80.000 eur se mi fakt jit nechce)

    Zatim u mne vede asi ten Ioniq (nehlede na to, ze i v plny palbe je nejlevnejsi, ale libi se mi i design), ale napadlo mne, jestli se chysta neco zajimavejsiho v dane dobe s dojezdem 400-500km na jeden charge.

    SUV fakt neni podminka, ale v ramci dojezdu moc jinejch variant neni (teda jeste TM3, ale ve finale je drazsi jak Ioniq a nabizi min a je hnusnejsi. Teda, ma "FSD", ale stejne.)
    ELIJEN
    ELIJEN --- ---
    ADAM: Na Model 3 je, ale v ofiko shopu ho take nevidim. Prislo by mi divne, kdyby ho S nemela.
    ADAM
    ADAM --- ---
    TOMBRIDER: našel jsem právě všude jen na model 12-16. Tak nevím, jestli to pasuje i na aktuální Sko
    TOMBRIDER
    TOMBRIDER --- ---
    ADAM: Když to zadáš do vyhledávače. Kolik firem to nabízí?
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    ADAM: Myslím že by jít mělo, ale nejsem si jistej. Na Ionity jde.
    ADAM
    ADAM --- ---
    da se na teslu S namontovat tazne zarizeni? v konfigurotoru to nevidim. jedine druhovyroba?

    a muze se tesla nabijet i na ionity?
    NJAL
    NJAL --- ---
    AQUARIUS: Jeste si chvili pockam, O2 je obstojny drzak. :-)
    KEB
    KEB --- ---
    DZODZO: jasně, na krátký trasy si každý koupí auto, co stojí dvakrát tolik, co spalovací ekvivalent. Jo a ještě taková drobnost, že pokud ho nemáš kde nabíjet, tak to může být i docela opruz. Já vlastně pořád nechápu proč už všichni nemají BEV... :D
    AQUARIUS
    AQUARIUS --- ---
    Bloomberg - Are you a robot?
    https://www.bloomberg.com/news/articles/2021-08-09/at-least-two-thirds-of-global-car-sales-will-be-electric-by-2040
    Zajimava tam je predpoved vyvoje ceny ICE vs EV behem pristich par let.

    BOBASH
    BOBASH --- ---
    NJAL: Třeba Octavia RS stojí cca stejně jako benzín, diesel i plug-in.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DZODZO: Všeobecně nejsou, i když je těžký to generalizovat když se bavíme o hybridech obecně.

    Když vynecháme mild hybridy, což je jen takový šidítko (ale furt to jede malinko líp než ICE na kterým je to založený), tak full hybridy jedou většinou o něco líp nebo minimálně srovnatelně, pokud existuje nějaká podobně drahá spalovací verze. Plug-iny (málokdy je stejný auto tak i tak) třeba u VW nebo u BMW jsou cca srovnatelně rychlý jako odpovídající ICE auta, ale mají třeba rychlejší reakci na plyn.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DZODZO: Ale pořád jsou lidi, kteří jezdí většinou krátký trasy (PHEV se vyplatí), ale potřebujou mít možnost rozumně ujet dlouhou trasu (BEV nefunguje nebo by bylo drahý).
    NJAL
    NJAL --- ---
    AQUARIUS: Ja si FSI 2.0 oktavku platim sam, take se snazim jezdit docela lehce :-) Ale radit me zatim neprestalo bavit, a rad vyuzivam tempomat, i ve meste.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam