• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    Vitejte v boardu Elektromobily!

    Prosim dodrzujme stejna rules*, jako napriklad v obdobnych subreddits na Redditu.

    1) Zadne vulgarity.
    2) Toto je SFW board.
    3) Bez ICE prosim, na to jsou na Nyxu vhodnejsi boardy.
    4) Toto neni vhodny board pro napr. vase culture wars proti EV.
    5) Board je urceny primarne pro majitele EV a zajemce o nakup EV. Omladina "az mi bude 18+" tez vitana, fandim vam. Chapu nutkani napsat nam, ze si to nikdy nekoupite, nebo jeste nekoupite, ale prosim vyuzijte jine boards. Uvazujte, jak by to tu vypadalo, kdyby nam sem tohle napsal kazdy z uzivatelu Nyxu.
    6) Idealne drzme diskuzi v pratelskem duchu.
    7) Mit nazor na CN automobilky, Elona Muska, temnou minulost nekterych DE a IT automobilek, Henryho Forda I atd, muzete. Ale prosim snazte se neprekrocit bod #6, nebo dokonce bod #1. Pro tyto ucely prosim vyhledejte boardy vhodne pro ostrou socialni nebo politickou kritiku.

    Diky za pochopeni 🤦‍♂️ Pozor, druhé varování může být za 7 dnů RO i hůře.

    Prejeme prijemnou zabavu 🚗🔋 a hlavne bezpecne kilometry za volantem / s autopilotem.

    * Work in progress
    rozbalit záhlaví
    PSYCHO
    PSYCHO --- ---
    HERR_FLICK: To se mi libi na tom Ioniqu, protoze v nejvyssim modelu je za 62tis. s dani (zakladni model bez uprav s 80kWh baterkou je 45tis.), ma vsechno co vyrazne drazsi auta (800V, mrtvej uhel, remote parking (to je hrozne vtipna feature), solarni panely na strese, etc...).

    Jako je pravda, ze spotreba okolo 26-27 kWh pri 120km/h je celkem velka. Ted jsem koukal na 1000km real life test (dalnice v Norsku, 120 km/h) a vyslo to i s nabijenim na 10 hodin. To si myslim, ze je uplne na pohodu.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    PSYCHO: byt som tesla fan z tychto troch by som si dnes vybral asi ten ioniq 5, hlavne kvoli servisu, mozno v buducnosti az bude mat tesla viac servisnych centier tak model y
    PSYCHO
    PSYCHO --- ---
    Premyslim nad nakupem full EV auta nekdy zacatkem jara pristiho roku a momentalne se rozhoduju mezi:
    Enyaq iV
    Ioniq 5
    Tesla Y (ta je cenove na hrane, pres 80.000 eur se mi fakt jit nechce)

    Zatim u mne vede asi ten Ioniq (nehlede na to, ze i v plny palbe je nejlevnejsi, ale libi se mi i design), ale napadlo mne, jestli se chysta neco zajimavejsiho v dane dobe s dojezdem 400-500km na jeden charge.

    SUV fakt neni podminka, ale v ramci dojezdu moc jinejch variant neni (teda jeste TM3, ale ve finale je drazsi jak Ioniq a nabizi min a je hnusnejsi. Teda, ma "FSD", ale stejne.)
    ELIJEN
    ELIJEN --- ---
    ADAM: Na Model 3 je, ale v ofiko shopu ho take nevidim. Prislo by mi divne, kdyby ho S nemela.
    ADAM
    ADAM --- ---
    TOMBRIDER: našel jsem právě všude jen na model 12-16. Tak nevím, jestli to pasuje i na aktuální Sko
    TOMBRIDER
    TOMBRIDER --- ---
    ADAM: Když to zadáš do vyhledávače. Kolik firem to nabízí?
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    ADAM: Myslím že by jít mělo, ale nejsem si jistej. Na Ionity jde.
    ADAM
    ADAM --- ---
    da se na teslu S namontovat tazne zarizeni? v konfigurotoru to nevidim. jedine druhovyroba?

    a muze se tesla nabijet i na ionity?
    NJAL
    NJAL --- ---
    AQUARIUS: Jeste si chvili pockam, O2 je obstojny drzak. :-)
    KEB
    KEB --- ---
    DZODZO: jasně, na krátký trasy si každý koupí auto, co stojí dvakrát tolik, co spalovací ekvivalent. Jo a ještě taková drobnost, že pokud ho nemáš kde nabíjet, tak to může být i docela opruz. Já vlastně pořád nechápu proč už všichni nemají BEV... :D
    AQUARIUS
    AQUARIUS --- ---
    Bloomberg - Are you a robot?
    https://www.bloomberg.com/news/articles/2021-08-09/at-least-two-thirds-of-global-car-sales-will-be-electric-by-2040
    Zajimava tam je predpoved vyvoje ceny ICE vs EV behem pristich par let.

    BOBASH
    BOBASH --- ---
    NJAL: Třeba Octavia RS stojí cca stejně jako benzín, diesel i plug-in.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DZODZO: Všeobecně nejsou, i když je těžký to generalizovat když se bavíme o hybridech obecně.

    Když vynecháme mild hybridy, což je jen takový šidítko (ale furt to jede malinko líp než ICE na kterým je to založený), tak full hybridy jedou většinou o něco líp nebo minimálně srovnatelně, pokud existuje nějaká podobně drahá spalovací verze. Plug-iny (málokdy je stejný auto tak i tak) třeba u VW nebo u BMW jsou cca srovnatelně rychlý jako odpovídající ICE auta, ale mají třeba rychlejší reakci na plyn.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DZODZO: Ale pořád jsou lidi, kteří jezdí většinou krátký trasy (PHEV se vyplatí), ale potřebujou mít možnost rozumně ujet dlouhou trasu (BEV nefunguje nebo by bylo drahý).
    NJAL
    NJAL --- ---
    AQUARIUS: Ja si FSI 2.0 oktavku platim sam, take se snazim jezdit docela lehce :-) Ale radit me zatim neprestalo bavit, a rad vyuzivam tempomat, i ve meste.
    AQUARIUS
    AQUARIUS --- ---
    DZODZO: ona ta baterka ve FHEV ma kolem 1kWh, asi nebudu moc daleko s tvrzenim, ze nebude vazit o moc vic, nez rezervni kolo, jehoz misto zaplnila.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    NJAL: imo hybridy budu lenivejsie nez ciste ICE, lebo kvoli baterke a vsetkym tym veciam navyse su tazsie a navyse bude mat nejaku slabsiu motorizaciu kvoli uspore emisii
    AQUARIUS
    AQUARIUS --- ---
    NJAL: ja prave naopak po pul milionu kiliometru prevazne v manualu hledam automat - jednak mam pocit, ze MPV neni ten druh auta, ve kterym bych musel nutne radit rucne, krom toho mam v umyslu vic nutit ridit zenu a v neposledni rade se mi libi, kdyz ACC funguje az do zastaveni, ne ze vypne v 30km/h. (v tomto konkretnim pripade je systemovy vykon 140kW, z jinych zdroju je, ze ICE ma 110kW, coz na 2t autobus neni tak moc, ale na druhou stranu to neni ani tak malo... s horsi spotrebou na dalnici pocitam, od doby, co nesedlam sluzebni oktavku a palivo platim z vlastni kapsy, mam o dost lehci nohu, jestli si rozumime :) )
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam