• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    Vitejte v boardu Elektromobily!

    Prosim dodrzujme stejna rules*, jako napriklad v obdobnych subreddits na Redditu.

    1) Zadne vulgarity.
    2) Toto je SFW board.
    3) Bez ICE prosim, na to jsou na Nyxu vhodnejsi boardy.
    4) Toto neni vhodny board pro napr. vase culture wars proti EV.
    5) Board je urceny primarne pro majitele EV a zajemce o nakup EV. Omladina "az mi bude 18+" tez vitana, fandim vam.
    6) Idealne drzme diskuzi v pratelskem duchu.
    7) Mit nazor na CN automobilky, Elona Muska, temnou minulost nekterych DE a IT automobilek, Henryho Forda I atd, muzete. Ale prosim snazte se neprekrocit bod 6, nebo dokonce bod 1. Pro tyto ucely prosim vyhledejte boardy vhodne pro ostrou socialni nebo politickou kritiku.

    Diky za pochopeni 🤦‍♂️ Pozor, druhé varování může být za 7 dnů RO i hůře.

    Prejeme prijemnou zabavu 🚗🔋 a hlavne bezpecne kilometry za volantem / s autopilotem.

    * Work in progress
    rozbalit záhlaví
    HERR_FLICK
    HERR_FLICK --- ---
    ADAM: tady mas jeste naky relevantni info k eqs, i pres 400V architekturu se defacto vyrovna 800V top na trhu
    Mercedes-Benz EQS Charging Analysis Reveals It's Faster Than Plaid
    https://insideevs.com/news/522577/mercedes-eqs-fast-charging-analysis/
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    ADAM: Má dojezd 770 km a i s těma 400V nabíjí tuším 200 kW, takže to blbý není vůbec. Čím kratší dojezd, tím víc ti záleží na rychlosti nabíjení a naopak.
    HERR_FLICK
    HERR_FLICK --- ---
    ADAM: vzhledem k jeho jinejm kvalitam (aerodynamice..) je to myslim celkem jedno i pro budouci prodej

    ono jde pri rychlym nabijeni dost hodne totiz i o celkovou kapacitu baterie a taky jeji kostrukci (chlazeni, dimenzovani spoju etc.)

    pointa je v tom, ze onim max vykonem se baterie nabiji jen kratsi dobu, kdyz je fakt prazdna.. a vetsi baterie je jakoby prazdna dyl, tzn se max vykonem nabiji dyl

    eqs porad v peaku zvlada 200kW, coz je dost

    porovnavej porovnatelny, tzn. na jak velkej dojezd se to auto nabije za urcitej cas
    no a vytriskany eqs se na dalsich 300km wtlp nabije za 15 minut, coz je dost stejny, mozna dokonce lepsi, jako treba 800V 93kwh taycan/etron gt na stejnej dojezd

    rek bych, ze diky aerodynamice a dojezdu (mensi potrebe dobijeni na dalnici) stravis i pres o par minut delsi nabijeni) na dalkovy jizde dost stejne casu, jako s 800V

    tady krivka kapacity vs max prikonu nabijeni

    ADAM
    ADAM --- ---
    A že má eqs jen 400v je jak moc špatný? Třeba s ohledem na to, až bych to za 5 let prodával.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    BOBASH: ionity by malo hlavne zvysit pocet nabijaciek, myslim ze este nesplnili s velkou slavou ani ten target 400 nabijaciek ci kolko si to dali, to bude za 5 rokov nedostacujuce, to uz by ich mali mat aspon 2000
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    HERR_FLICK: Asi tak, jestli bude za pět let Taycan za půlmega, tak do něj jdu. Ale obávám se, že fakt nebude.
    HERR_FLICK
    HERR_FLICK --- ---
    NIKDAS: mno, cela tahle magie je rekl bych kvuli tomu, ze si EV v mrazech porad vytapi baterie, aby se drzely nad nulou a byly v pohotovosti pro jizdu i nabijeni (lithiovky pod bodem mrazu moc nefungovat)
    HERR_FLICK
    HERR_FLICK --- ---
    NIKDAS: mno, nebo to bude uplne presne naopak
    protoze aktualne vydavany elektromobily zacinaj bejt uz celkem pouzitelny a budou i za 5 let
    dost bych se vsadil, ze treba crossover se 100kwh baterii, co dneska bude okolo 1.5mio, prodas za 5 let draz, nez obdobne drahy ICE stejny kategorie
    kdyz budu porovnavat dnes trochu zastaralou, ale porad pouzitelnou teslu
    treba takova teslaS z roku 2013 stoji nejlevnejsi s 300kkm+ porad okolo 3/4 mio, kdezto podobne jetej mercedesS ze stejnyho roku, co novej stal stejne, koupis za 1/2, okolo 400kkc
    jestli si budu moct za 5let koupit 93kwh taycana jenom za pulmic, tak budu jen rad
    NIKDAS
    NIKDAS --- ---
    ELIJEN: Jenže to je teď, třeba za 5 let bude situace úplně jiná. Na jednu stranu nikdo neví, která technologie prorazí, na druhou stranu se dost bojím morálního zastárávání elektromobilů. Proč by sis kupoval ojetej 400v elektromobil s dojezdem 300km, když 800v novinky maj dojezd 1000km, když budeš prodávat, tak prostě půjdeš s cenou sakra dolů, tipuju tak ze 2m na 500k.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    ELIJEN: Ionity není tak drahý, stojí 8 Kč/kWh, pokud máš tarif, což s elektrickým autem máš. A není jediný, je jich málo, ale jsou.

    Kromě toho, superrychlý nabíjení potřebuješ jen když jedeš někam dál, tedy v případě ČR za hranice, a tam už téměř všema směrama (mimo Polska) jsou.
    ELIJEN
    ELIJEN --- ---
    BOBASH: No kdyz porovnas Tesla M3 a Ioniq 5, tak 20-80% je to misto 25 minut jen 15 minut, ale kolik tu mame 800 V nabijecek? Neni 800 V jen extremne drahe Ionity? V 99% budes stejne nabijet 400 V.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    EXCLUSIVE Ford doubles Lightning production target on strong pre-launch demand -sources | Reuters
    https://www.reuters.com/business/autos-transportation/exclusive-ford-doubles-lightning-production-target-strong-pre-launch-demand-2021-08-23/?utm_campaign=trueAnthem%3A%20Trending%20Content&utm_medium=trueAnthem&utm_source=facebook&fbclid=IwAR01JT41Tq_gzBUxfpkzgzdETmIQR_rhl2Rs1tcoZAScGANg6rIPDQYNp2Q

    Ford zvyšuje plánovanou výrobu F-150 Lightning, v roce 2025 by měla dosáhnout 150 000 kusů ročně, tedy třetiny produkce modelu, přibližně.
    NIKDAS
    NIKDAS --- ---
    Mám pro vás exkluzivní info resp. alespoň nám prodejce říkal, že to je exkluzivní info, protože se na něj skoro každý ptá, ale nikdo to dobrovolně se svým vozem nechce vyzkoušet.

    Několik týdnů stál elektromobil v únoru venku v mrazech, a pokud si dobře pamatuju, tak za ~3 týdny přišel o ~30% nabití (z ~60% na ~30%), z toho ale některé dny úbytek přesahoval i 5%. Bylo to v době kdy tak hodně sněžilo, v noci mrzlo i přes -10°C, pak zase teploty stouply atd, celkově docela kolísaly (řekl bych, že to byla zrovna ta nejhorší část zimy).

    Oproti tomu v garáži, kde je stabilně 20°C došlo u stejného vozu za dva měsíce k poklesu z 80% na 77%.

    Takže pokud se budete/vás bude někdo/ ptát, co se stane, pokud necháte auto na letišti a odletíte na dovolenou, nestane se skoro nic :)
    HERR_FLICK
    HERR_FLICK --- ---
    NIKDAS: jo, je to jeden z duvodu, proc to zfleku slozite vyvijelo napr. porsche
    a tyka se to nejen nabijeni, ale i vybijeni pod velkou zatezi
    jako bonus diky vyssi voltazi (a mensimu odporu tzn mensimu zahrejvani etc.) to znamena i mensi uziti tezkych vzacnych kovu
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    NIKDAS: Netuším, ale dávalo by to smysl.
    NIKDAS
    NIKDAS --- ---
    BOBASH: 800v architektura se oproti 400v i méně zahřívá, ne? Takže by to teoreticky mělo prodloužit životnost baterie
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    ELIJEN: 125 kW vs. 270 kW je reálně z 5 na 80% 35 vs. 18 minut, cca.

    To je kurva velkej rozdíl.
    ELIJEN
    ELIJEN --- ---
    BOBASH: Naprosto zasadni si nemyslim. Je to pekne plus. Realne ti to usetri par minut nabijeni u delsich tras. Kazdopadne Ioniq neni spatna volba.
    ELIJEN
    ELIJEN --- ---
    Sakra hosi, kdyz uz si kupujete Taycan za 4+ mega, tak nam sockam nezabirejte free nabijecky u Lidlu :D
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    PSYCHO: Zkus ještě toho Mustanga, u něj by reálnej dojezd moh bejt zajímavej.
    HERR_FLICK
    HERR_FLICK --- ---
    PSYCHO: vzhledem k papirovy spotrebe 26kWh/100km u EV6 v zime na dalnici bych rek, ze to o moc lepsi jak u Ioniqu nebude
    PSYCHO
    PSYCHO --- ---
    HERR_FLICK: tj, ale co jsem koukal na ty real life videa, tak u toho Ioniqu je aerodynamika celkem blba a fakt moc zere. Proto chci pockat na testy dojezdu u te EV6, vypada to, ze ta by ten problem mit nemusela tak velkej. To teda nemeni nic na tom, ze Ioniq ma fakt hezkej vzhled, ale to taky neni vsechno.
    HERR_FLICK
    HERR_FLICK --- ---
    PSYCHO: relace Hyundai a Kia sou cca jako VW a Skoda, v podstate ta sama auta s mirne odlisnejma finesama
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam