• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    EXCLUSIVE Ford doubles Lightning production target on strong pre-launch demand -sources | Reuters
    https://www.reuters.com/business/autos-transportation/exclusive-ford-doubles-lightning-production-target-strong-pre-launch-demand-2021-08-23/?utm_campaign=trueAnthem%3A%20Trending%20Content&utm_medium=trueAnthem&utm_source=facebook&fbclid=IwAR01JT41Tq_gzBUxfpkzgzdETmIQR_rhl2Rs1tcoZAScGANg6rIPDQYNp2Q

    Ford zvyšuje plánovanou výrobu F-150 Lightning, v roce 2025 by měla dosáhnout 150 000 kusů ročně, tedy třetiny produkce modelu, přibližně.
    NIKDAS
    NIKDAS --- ---
    Mám pro vás exkluzivní info resp. alespoň nám prodejce říkal, že to je exkluzivní info, protože se na něj skoro každý ptá, ale nikdo to dobrovolně se svým vozem nechce vyzkoušet.

    Několik týdnů stál elektromobil v únoru venku v mrazech, a pokud si dobře pamatuju, tak za ~3 týdny přišel o ~30% nabití (z ~60% na ~30%), z toho ale některé dny úbytek přesahoval i 5%. Bylo to v době kdy tak hodně sněžilo, v noci mrzlo i přes -10°C, pak zase teploty stouply atd, celkově docela kolísaly (řekl bych, že to byla zrovna ta nejhorší část zimy).

    Oproti tomu v garáži, kde je stabilně 20°C došlo u stejného vozu za dva měsíce k poklesu z 80% na 77%.

    Takže pokud se budete/vás bude někdo/ ptát, co se stane, pokud necháte auto na letišti a odletíte na dovolenou, nestane se skoro nic :)
    HERR_FLICK
    HERR_FLICK --- ---
    NIKDAS: jo, je to jeden z duvodu, proc to zfleku slozite vyvijelo napr. porsche
    a tyka se to nejen nabijeni, ale i vybijeni pod velkou zatezi
    jako bonus diky vyssi voltazi (a mensimu odporu tzn mensimu zahrejvani etc.) to znamena i mensi uziti tezkych vzacnych kovu
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    NIKDAS: Netuším, ale dávalo by to smysl.
    NIKDAS
    NIKDAS --- ---
    BOBASH: 800v architektura se oproti 400v i méně zahřívá, ne? Takže by to teoreticky mělo prodloužit životnost baterie
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    ELIJEN: 125 kW vs. 270 kW je reálně z 5 na 80% 35 vs. 18 minut, cca.

    To je kurva velkej rozdíl.
    ELIJEN
    ELIJEN --- ---
    BOBASH: Naprosto zasadni si nemyslim. Je to pekne plus. Realne ti to usetri par minut nabijeni u delsich tras. Kazdopadne Ioniq neni spatna volba.
    ELIJEN
    ELIJEN --- ---
    Sakra hosi, kdyz uz si kupujete Taycan za 4+ mega, tak nam sockam nezabirejte free nabijecky u Lidlu :D
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    PSYCHO: Zkus ještě toho Mustanga, u něj by reálnej dojezd moh bejt zajímavej.
    HERR_FLICK
    HERR_FLICK --- ---
    PSYCHO: vzhledem k papirovy spotrebe 26kWh/100km u EV6 v zime na dalnici bych rek, ze to o moc lepsi jak u Ioniqu nebude
    PSYCHO
    PSYCHO --- ---
    HERR_FLICK: tj, ale co jsem koukal na ty real life videa, tak u toho Ioniqu je aerodynamika celkem blba a fakt moc zere. Proto chci pockat na testy dojezdu u te EV6, vypada to, ze ta by ten problem mit nemusela tak velkej. To teda nemeni nic na tom, ze Ioniq ma fakt hezkej vzhled, ale to taky neni vsechno.
    HERR_FLICK
    HERR_FLICK --- ---
    PSYCHO: relace Hyundai a Kia sou cca jako VW a Skoda, v podstate ta sama auta s mirne odlisnejma finesama
    PSYCHO
    PSYCHO --- ---
    Koukam na tu EV6 a vypada fakt dobre. Jen si pockam az budou nejaky real life testy, ale jinak vychazi fakt skoro jak ten Ioniq a jestli bude mit mensi spotrebu ve vyssich rychlostech, tak to bude parada a asi bych sel do ni. (bud GT line AWD nebo rovnou GT AWD)
    ADAM
    ADAM --- ---
    KEB: boží, jdu si hrat
    PSYCHO
    PSYCHO --- ---
    BOBASH: koukam na tu Kia EV6, ta mi nejak utekla. Vypada hezky a cena je dost podobna jako u toho Ioniqu.
    PSYCHO
    PSYCHO --- ---
    HERR_FLICK: To se mi libi na tom Ioniqu, protoze v nejvyssim modelu je za 62tis. s dani (zakladni model bez uprav s 80kWh baterkou je 45tis.), ma vsechno co vyrazne drazsi auta (800V, mrtvej uhel, remote parking (to je hrozne vtipna feature), solarni panely na strese, etc...).

    Jako je pravda, ze spotreba okolo 26-27 kWh pri 120km/h je celkem velka. Ted jsem koukal na 1000km real life test (dalnice v Norsku, 120 km/h) a vyslo to i s nabijenim na 10 hodin. To si myslim, ze je uplne na pohodu.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    PSYCHO: Naprosto zásadní výhoda Ioniqu 5 je 800V elektrickej systém a díky tomu 250 kW dobíjení.

    Přidal bych do výběru Mustang Mach E (pomalejší dobíjení, ale 600 km dojezd) a BMW i4. A Kia EV6, což je víceméně jako ten Ioniq.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    myslim ze better routeplanner sa tu uz parkrat mihol

    inak jak tu bola nejaka ta elektricka dodavka, tak tu je test spotreby merglu eqv, ten som vtedy tiez videl po ceste do prace jak mali tu predvadecku

    Test Reálná spotřeba Mercedesu EQV 300 v běžném provozu – Zaostřeno na spotřebu | fDrive.cz
    https://fdrive.cz/clanky/test-realna-spotreba-mercedesu-eqv-300-v-beznem-provozu-zaostreno-na-spotrebu-7603
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam