• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    ELIJEN: ten infotaiment v tom videu vypadá poněkud zasekaně :(
    ELIJEN
    ELIJEN --- ---
    PSYCHO: Jak jsem psal no. V realu si mozna usetris par minut. Ve vysledny tabulce je Ioniq 5 na 1000km porad pomalejsi nez Tesla M3. Hlavni problem pry je aerodynamika => na dalnici to zere jako prase. Na suchu by mozna byl o 15 minut na 1000km rychlejsi.

    Tzn pokud bych se rozhodoval mezi Tesla M3 a Ioniq 5, tak asi bud brat v potaz jine faktory jako je cena, interier, rychlost, infotainment a dalsi funkce.
    HERR_FLICK
    HERR_FLICK --- ---
    KEB: pod 10% by ji BMS nepustil, takze nic
    KEB
    KEB --- ---
    NIKDAS: docela by mě zajímalo, co by se stalo s baterkou kdybych byl retard a nechal tam takhle stát auto s baterkou, co je vybitá skoro na doraz.
    KEB
    KEB --- ---
    PSYCHO: to jsem v pohodě NL není CZE. Tady by takhle progresivní přístup nikdy neprošel.
    HERR_FLICK
    HERR_FLICK --- ---
    ADAM: vzhledem k jeho jinejm kvalitam (aerodynamice..) je to myslim celkem jedno i pro budouci prodej

    ono jde pri rychlym nabijeni dost hodne totiz i o celkovou kapacitu baterie a taky jeji kostrukci (chlazeni, dimenzovani spoju etc.)

    pointa je v tom, ze onim max vykonem se baterie nabiji jen kratsi dobu, kdyz je fakt prazdna.. a vetsi baterie je jakoby prazdna dyl, tzn se max vykonem nabiji dyl

    eqs porad v peaku zvlada 200kW, coz je dost

    porovnavej porovnatelny, tzn. na jak velkej dojezd se to auto nabije za urcitej cas
    no a vytriskany eqs se na dalsich 300km wtlp nabije za 15 minut, coz je dost stejny, mozna dokonce lepsi, jako treba 800V 93kwh taycan/etron gt na stejnej dojezd

    rek bych, ze diky aerodynamice a dojezdu (mensi potrebe dobijeni na dalnici) stravis i pres o par minut delsi nabijeni) na dalkovy jizde dost stejne casu, jako s 800V

    tady krivka kapacity vs max prikonu nabijeni

    DAN_F
    DAN_F --- ---
    NIKDAS: Pokud auto necháváš na letišti, nech ho na GO Parkingu a vezmi si parkovací místo s dobíjením :)
    PSYCHO
    PSYCHO --- ---
    NIKDAS: Kdo si za 5 let koupi benzin u nas v NL je financni sebevrah. Kdyz vezmu nejaky avg vetsi auto kolem 2t, tak uz ted je to na 1200E rocne na eko dani (za benzin, diesel asi 2800E).

    Elektrika 0 a dotace 4000E na novy, 2000E na ojety EV.
    PSYCHO
    PSYCHO --- ---
    Hele k Ioniqu, 800V a real life use doporucuju tohle video.

    Hyundai Ioniq 5 1000 km challenge
    https://youtu.be/pXvB9-7ciMU
    NIKDAS
    NIKDAS --- ---
    HERR_FLICK: To si nemyslím. Lidí, co budou (byť iracionálně) chtít ICE bude za 5 let ještě stále velké množství, takže poptávka bude vysoká. A ten kdo bude chtít EV si zase dobře rozmyslí, jestli koupit starší "premiovku", nebo novou střední třídu s dvojnásobným dojezdem a dvojnásobnou rychlostí nabíjení.
    ADAM
    ADAM --- ---
    A že má eqs jen 400v je jak moc špatný? Třeba s ohledem na to, až bych to za 5 let prodával.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    BOBASH: ionity by malo hlavne zvysit pocet nabijaciek, myslim ze este nesplnili s velkou slavou ani ten target 400 nabijaciek ci kolko si to dali, to bude za 5 rokov nedostacujuce, to uz by ich mali mat aspon 2000
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    HERR_FLICK: Asi tak, jestli bude za pět let Taycan za půlmega, tak do něj jdu. Ale obávám se, že fakt nebude.
    HERR_FLICK
    HERR_FLICK --- ---
    NIKDAS: mno, cela tahle magie je rekl bych kvuli tomu, ze si EV v mrazech porad vytapi baterie, aby se drzely nad nulou a byly v pohotovosti pro jizdu i nabijeni (lithiovky pod bodem mrazu moc nefungovat)
    HERR_FLICK
    HERR_FLICK --- ---
    NIKDAS: mno, nebo to bude uplne presne naopak
    protoze aktualne vydavany elektromobily zacinaj bejt uz celkem pouzitelny a budou i za 5 let
    dost bych se vsadil, ze treba crossover se 100kwh baterii, co dneska bude okolo 1.5mio, prodas za 5 let draz, nez obdobne drahy ICE stejny kategorie
    kdyz budu porovnavat dnes trochu zastaralou, ale porad pouzitelnou teslu
    treba takova teslaS z roku 2013 stoji nejlevnejsi s 300kkm+ porad okolo 3/4 mio, kdezto podobne jetej mercedesS ze stejnyho roku, co novej stal stejne, koupis za 1/2, okolo 400kkc
    jestli si budu moct za 5let koupit 93kwh taycana jenom za pulmic, tak budu jen rad
    NIKDAS
    NIKDAS --- ---
    ELIJEN: Jenže to je teď, třeba za 5 let bude situace úplně jiná. Na jednu stranu nikdo neví, která technologie prorazí, na druhou stranu se dost bojím morálního zastárávání elektromobilů. Proč by sis kupoval ojetej 400v elektromobil s dojezdem 300km, když 800v novinky maj dojezd 1000km, když budeš prodávat, tak prostě půjdeš s cenou sakra dolů, tipuju tak ze 2m na 500k.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    ELIJEN: Ionity není tak drahý, stojí 8 Kč/kWh, pokud máš tarif, což s elektrickým autem máš. A není jediný, je jich málo, ale jsou.

    Kromě toho, superrychlý nabíjení potřebuješ jen když jedeš někam dál, tedy v případě ČR za hranice, a tam už téměř všema směrama (mimo Polska) jsou.
    ELIJEN
    ELIJEN --- ---
    BOBASH: No kdyz porovnas Tesla M3 a Ioniq 5, tak 20-80% je to misto 25 minut jen 15 minut, ale kolik tu mame 800 V nabijecek? Neni 800 V jen extremne drahe Ionity? V 99% budes stejne nabijet 400 V.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    EXCLUSIVE Ford doubles Lightning production target on strong pre-launch demand -sources | Reuters
    https://www.reuters.com/business/autos-transportation/exclusive-ford-doubles-lightning-production-target-strong-pre-launch-demand-2021-08-23/?utm_campaign=trueAnthem%3A%20Trending%20Content&utm_medium=trueAnthem&utm_source=facebook&fbclid=IwAR01JT41Tq_gzBUxfpkzgzdETmIQR_rhl2Rs1tcoZAScGANg6rIPDQYNp2Q

    Ford zvyšuje plánovanou výrobu F-150 Lightning, v roce 2025 by měla dosáhnout 150 000 kusů ročně, tedy třetiny produkce modelu, přibližně.
    NIKDAS
    NIKDAS --- ---
    Mám pro vás exkluzivní info resp. alespoň nám prodejce říkal, že to je exkluzivní info, protože se na něj skoro každý ptá, ale nikdo to dobrovolně se svým vozem nechce vyzkoušet.

    Několik týdnů stál elektromobil v únoru venku v mrazech, a pokud si dobře pamatuju, tak za ~3 týdny přišel o ~30% nabití (z ~60% na ~30%), z toho ale některé dny úbytek přesahoval i 5%. Bylo to v době kdy tak hodně sněžilo, v noci mrzlo i přes -10°C, pak zase teploty stouply atd, celkově docela kolísaly (řekl bych, že to byla zrovna ta nejhorší část zimy).

    Oproti tomu v garáži, kde je stabilně 20°C došlo u stejného vozu za dva měsíce k poklesu z 80% na 77%.

    Takže pokud se budete/vás bude někdo/ ptát, co se stane, pokud necháte auto na letišti a odletíte na dovolenou, nestane se skoro nic :)
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam