• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    PSYCHO
    PSYCHO --- ---
    ELIJEN: tak porad je tam rozdil oproti TM3 okolo 10-20tis eur (podle vybavy). Nehlede na to, ze je to proste vetsi a tezsi auto. A ma tlacitka. :D (Pardon, uz to tu dlouho nebylo)
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    ADAM: Má dojezd 770 km a i s těma 400V nabíjí tuším 200 kW, takže to blbý není vůbec. Čím kratší dojezd, tím víc ti záleží na rychlosti nabíjení a naopak.
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    ELIJEN: ten infotaiment v tom videu vypadá poněkud zasekaně :(
    ELIJEN
    ELIJEN --- ---
    PSYCHO: Jak jsem psal no. V realu si mozna usetris par minut. Ve vysledny tabulce je Ioniq 5 na 1000km porad pomalejsi nez Tesla M3. Hlavni problem pry je aerodynamika => na dalnici to zere jako prase. Na suchu by mozna byl o 15 minut na 1000km rychlejsi.

    Tzn pokud bych se rozhodoval mezi Tesla M3 a Ioniq 5, tak asi bud brat v potaz jine faktory jako je cena, interier, rychlost, infotainment a dalsi funkce.
    HERR_FLICK
    HERR_FLICK --- ---
    KEB: pod 10% by ji BMS nepustil, takze nic
    KEB
    KEB --- ---
    NIKDAS: docela by mě zajímalo, co by se stalo s baterkou kdybych byl retard a nechal tam takhle stát auto s baterkou, co je vybitá skoro na doraz.
    KEB
    KEB --- ---
    PSYCHO: to jsem v pohodě NL není CZE. Tady by takhle progresivní přístup nikdy neprošel.
    HERR_FLICK
    HERR_FLICK --- ---
    ADAM: vzhledem k jeho jinejm kvalitam (aerodynamice..) je to myslim celkem jedno i pro budouci prodej

    ono jde pri rychlym nabijeni dost hodne totiz i o celkovou kapacitu baterie a taky jeji kostrukci (chlazeni, dimenzovani spoju etc.)

    pointa je v tom, ze onim max vykonem se baterie nabiji jen kratsi dobu, kdyz je fakt prazdna.. a vetsi baterie je jakoby prazdna dyl, tzn se max vykonem nabiji dyl

    eqs porad v peaku zvlada 200kW, coz je dost

    porovnavej porovnatelny, tzn. na jak velkej dojezd se to auto nabije za urcitej cas
    no a vytriskany eqs se na dalsich 300km wtlp nabije za 15 minut, coz je dost stejny, mozna dokonce lepsi, jako treba 800V 93kwh taycan/etron gt na stejnej dojezd

    rek bych, ze diky aerodynamice a dojezdu (mensi potrebe dobijeni na dalnici) stravis i pres o par minut delsi nabijeni) na dalkovy jizde dost stejne casu, jako s 800V

    tady krivka kapacity vs max prikonu nabijeni

    DAN_F
    DAN_F --- ---
    NIKDAS: Pokud auto necháváš na letišti, nech ho na GO Parkingu a vezmi si parkovací místo s dobíjením :)
    PSYCHO
    PSYCHO --- ---
    NIKDAS: Kdo si za 5 let koupi benzin u nas v NL je financni sebevrah. Kdyz vezmu nejaky avg vetsi auto kolem 2t, tak uz ted je to na 1200E rocne na eko dani (za benzin, diesel asi 2800E).

    Elektrika 0 a dotace 4000E na novy, 2000E na ojety EV.
    PSYCHO
    PSYCHO --- ---
    Hele k Ioniqu, 800V a real life use doporucuju tohle video.

    Hyundai Ioniq 5 1000 km challenge
    https://youtu.be/pXvB9-7ciMU
    NIKDAS
    NIKDAS --- ---
    HERR_FLICK: To si nemyslím. Lidí, co budou (byť iracionálně) chtít ICE bude za 5 let ještě stále velké množství, takže poptávka bude vysoká. A ten kdo bude chtít EV si zase dobře rozmyslí, jestli koupit starší "premiovku", nebo novou střední třídu s dvojnásobným dojezdem a dvojnásobnou rychlostí nabíjení.
    ADAM
    ADAM --- ---
    A že má eqs jen 400v je jak moc špatný? Třeba s ohledem na to, až bych to za 5 let prodával.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    BOBASH: ionity by malo hlavne zvysit pocet nabijaciek, myslim ze este nesplnili s velkou slavou ani ten target 400 nabijaciek ci kolko si to dali, to bude za 5 rokov nedostacujuce, to uz by ich mali mat aspon 2000
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    HERR_FLICK: Asi tak, jestli bude za pět let Taycan za půlmega, tak do něj jdu. Ale obávám se, že fakt nebude.
    HERR_FLICK
    HERR_FLICK --- ---
    NIKDAS: mno, cela tahle magie je rekl bych kvuli tomu, ze si EV v mrazech porad vytapi baterie, aby se drzely nad nulou a byly v pohotovosti pro jizdu i nabijeni (lithiovky pod bodem mrazu moc nefungovat)
    HERR_FLICK
    HERR_FLICK --- ---
    NIKDAS: mno, nebo to bude uplne presne naopak
    protoze aktualne vydavany elektromobily zacinaj bejt uz celkem pouzitelny a budou i za 5 let
    dost bych se vsadil, ze treba crossover se 100kwh baterii, co dneska bude okolo 1.5mio, prodas za 5 let draz, nez obdobne drahy ICE stejny kategorie
    kdyz budu porovnavat dnes trochu zastaralou, ale porad pouzitelnou teslu
    treba takova teslaS z roku 2013 stoji nejlevnejsi s 300kkm+ porad okolo 3/4 mio, kdezto podobne jetej mercedesS ze stejnyho roku, co novej stal stejne, koupis za 1/2, okolo 400kkc
    jestli si budu moct za 5let koupit 93kwh taycana jenom za pulmic, tak budu jen rad
    NIKDAS
    NIKDAS --- ---
    ELIJEN: Jenže to je teď, třeba za 5 let bude situace úplně jiná. Na jednu stranu nikdo neví, která technologie prorazí, na druhou stranu se dost bojím morálního zastárávání elektromobilů. Proč by sis kupoval ojetej 400v elektromobil s dojezdem 300km, když 800v novinky maj dojezd 1000km, když budeš prodávat, tak prostě půjdeš s cenou sakra dolů, tipuju tak ze 2m na 500k.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    ELIJEN: Ionity není tak drahý, stojí 8 Kč/kWh, pokud máš tarif, což s elektrickým autem máš. A není jediný, je jich málo, ale jsou.

    Kromě toho, superrychlý nabíjení potřebuješ jen když jedeš někam dál, tedy v případě ČR za hranice, a tam už téměř všema směrama (mimo Polska) jsou.
    ELIJEN
    ELIJEN --- ---
    BOBASH: No kdyz porovnas Tesla M3 a Ioniq 5, tak 20-80% je to misto 25 minut jen 15 minut, ale kolik tu mame 800 V nabijecek? Neni 800 V jen extremne drahe Ionity? V 99% budes stejne nabijet 400 V.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam