• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    KOUDY: to si trosku zaspal dobu, plaid nie je prva davka tm3 z roku 2017
    KEB
    KEB --- ---
    VW chce dobýt Afriku elektrickým traktorem, prototyp už vyzkoušel šéf automobilky | Agroportal24h.cz
    https://www.agroportal24h.cz/clanky/vw-chce-dobyt-afriku-elektrickym-traktorem-prototyp-uz-vyzkousel-sef-automobilky

    Jen pro zajímavost :-)
    KOUDY
    KOUDY --- ---
    DZODZO: No to bych byl zvedavej teda..to auto se musi rozpadnout pri takove rychlosti kdyz tam nelicuji zvenku ani panely :)

    HERR_FLICK: v nemecku i pres den bez problemu..v CR malokdy..max kdyz nekoho predjizdim a nevidim na tachac a nebo v noci/rano kdyz jsou fakt prazdny dalnice..treba hradecka je na to skvela...Pokud bude mit Adam nosic na kola a dalsi veci, tak nema podle me vubec smysl jet pres 2 kila s cimkoliv.
    NJAL
    NJAL --- ---
    HERR_FLICK: Jestli to tak vsechno vyjde tak to potom jo. Jen to teda musi vsechno vyjit, no. :-)

    Strasil tam s Nissanem Leaf, kde baterie byly po smrti po 4 letech. Ale tak podle toho jak to popisoval, to byla konstrukcni slabina. Nicmene ten prumysl repasovani baterii se bude muset rozvinout a zlevnit, a ted me tak napada, kdyz mluvil o tech strecich z vesnic - moderni infotydlimentova auta budou potrebovat duchodcovskej alligator mode ;-)))
    HERR_FLICK
    HERR_FLICK --- ---
    NJAL: hele on blekota, jako kdyby 15 let stara
    EV ojetina, treba v tom rroce 2050, nemela bejt financne dostupna i pro nakyho chudsiho motoristu, jako. je dnes Fobie fkombiku, ze to chudak beznej motorista hrozne odsere

    blekota neco o tom, ze baterie vydrzi jen 8 let nebo 180kkm, ze stoji 600 tisic a podobny uplne zcestny hovna, pak uz sem to vypnul

    ze uz se dnes nemeni baterie kus za kus, ale opravuji jen vadne clanky, a za 30 let uz to bude totalni mainstream, jako se dnes uz nemeni veci na commonrail dieselu za 250 tisic, ale uz to umi jak on rika opravit za rozumnou castku kdekdo

    stejne jako ze prave kdejakej vesnican v roce 2050 bude mit na svy barabizne fakt za par korun solary, plus naky uloziste zrovna asi jetou baterii z EV, a bude jezdit defacto zadarmo, akorat platit nejakou silnicni dan (jako ji ted plati v palivu)
    NJAL
    NJAL --- ---
    HERR_FLICK: Me to tak zle neprislo. Otazka je, jestli takovy elektromobil v sekaci bude mit parametry jako kdyz jsem kupoval svou ojetinu ja, 10 let, 116 000km, dojezd reknemez 650km, cena 167 tisic Kc...
    HERR_FLICK
    HERR_FLICK --- ---
    KOUDY: dyt to je ale presne co pisu
    v nemecku leda v noci
    pres den v cr nejezdis dve kila ani ty, ne

    ja i kdyz sem mel nejhorsi fakt spechani, tak sem to pres den stejne vetsinou pres 200 tacho nehnal, tech 180 gps, vic uz je to je stres navic, cas neusetris
    a kdyz jezdis 800km denne, kor na ceskejch dalnicich te tohle tempo mega vycerpa

    u adama na 1000km strece mi prijde rozumny drzet 160, tuplem pokud bude mit nakou vopicarnu na aute
    HERR_FLICK
    HERR_FLICK --- ---
    ja to rikam porad, ze vaculik je nesnesitelna mrtka
    demagogie lvl 100, zezacatku se drzel, po chvilce ale uplne nafacku
    360° 24.8.2021 - 360° - CNN Prima NEWS
    https://cnn.iprima.cz/porady/360deg-0/24082021-zdenek-petzl-martin-vaculik-josef-hanzlik
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    KOUDY: unlocknuty plaid by mal dat 320 km/h, urcite to niekto vyskusa a dufam, ze pri tom odmeria spotrebu :)
    KOUDY
    KOUDY --- ---
    ADAM: Ja jezdim 200+ primarne v nemecku nebo rano na dalnici kdyz se odnekud vracim a v 5-6 rano se rozedniva, ale furt je prazdno..Za posledni mesic jsem jel 200+ celkem castokrat. V CR, ale jezdim max 170 kdyz je provoz a ve svajcu/rakousku/ jeste min. Dost ale jezdim do nemecka a tam mi nedela problem jet 250+ a s BMW jsem tam jezdil i pres 300..To s EV proste nedas. EV je jako iphone..ten te ani nenuti jet nijak zvlast rychle..spis je to takova hra o dojezdu a spotrebe. Pri ceste z chorvatska jsem jel v chorvatsku kolem 150km/h..rakousko 140km/h max a CR uz pres 200 obcas..treba tady po predjizdeni - https://www.instagram.com/stories/koudycz/2648283399766146154/
    HERR_FLICK: Smerem na teplice za plneho provozu fakt 200+ nejezdim no..:)
    ELIJEN
    ELIJEN --- ---
    BOBASH: Hlavně u EV si moc čas nezkrátíš právě kvuli té nutnosti častěji/déle dobíjet.

    Já teda v Tesla Model 3 jezdím těch 160 i když 200+ to klidně jede, ale už mi to nepřijde jako komfortní a bezpečná jízda. Hlavně v ČR, kde ti to klidně před nos pošle kamion jedoucí 90 km/h a všude samá díra :D
    FORTRESS
    FORTRESS --- ---
    ADAM: Já bych s nosičem kol taky 200 nejel ani v Německu. Navíc jezdím většinou sám, kdybych vezl lidi tak taky ne. V tý rychlosti už musíš sledovat i svůj pruh aby Ti do něj nikdo nevjel.
    COMODOR_FALKON
    COMODOR_FALKON --- ---
    DZODZO: Range 1000 km, třeba v podání TM3 je cca 150 kWh
    Pokud bys měl 150 kWh dobít za 8 minut, tak potřebuješ nějakých 1200 kW dobíjecí příkon a auto ponořené v bazénku...
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    ADAM: Jinak jestli jezdíš dlouhý cesty, tak 180+ začíná bejt nekomfortní, protože i dobrý auta už se musej docela dost řídit a musíš se soustředit.

    160 je taková optimální rychlost, kdy to ještě "jede samo".
    HERR_FLICK
    HERR_FLICK --- ---
    ADAM: ja ho v m6 na dalnici potkal jednou, a fakt 200+ nejel ani omylem))
    s nosicem kol rychlost nad 160 neres, je to uplne zbytecny..
    mozna leda kdybys jezdil nocni dalnici v nemecku jakoze co tejden
    jinak prave pokud pojedes jak magor, tak tuplem s EV nic neusetris, protoze tech par minut, co nahonis, zas stravis na nabijecce
    a obecne mi prijde kokotina vybirat auto ciste podle nejakejch 10 nestandardnich jizd za rok.. tam by mi naka hodina navic na nabijecce (tuplem s posadkou plnyho auta, tam na zastavovani kazdejch 250km nevidim absolutne vubec nic spatnyho) byla naprosto volna
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    ADAM: Koudyho neřeš, ten machruje. Ten zbytek asi občas 200 jezdí, já taky občas jezdím 200, ale reálně to není zas taková výhoda. O co si zkrátíš čas, o to jsi unavenější. 160 je v pohodě tempo. A to bude EQS zvládat dost v pohodě.
    ADAM
    ADAM --- ---
    BOBASH: no, ted jezdim 150-160 v cr a IT a 170-180 v DE. a rad bych pres DE zrychlil. priznam se tedy, ze predevsim pod dojmem nyxu, kdy pulka lidi rika, ze jezdit 200 je uplne v pohode. (phalio, deviance, koudy, fortress...)

    (ja jsem teda 200 jeste nikdy nejel, ale verim tomu, ze na poloprazdny dalnici v suprovym aute to je OK. v mym arteonu je 150-160 naprosto napohodu, 170-180 si uz pripadam kapku nebezpecne, ale asi predevsim kvuli kolum vzadu na nosici, ktere se trochu hybou.)


    BOBASH: mam nastaveny preferovat IONITY, coz jsou 2 z toho. treti je nejaka EnBW a pisi tam, ze to je taky 300kw
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    ADAM: A potřebuješ nutně jezdit 190? Když pojedeš 160, tak budeš zastavovat tak po těch 400 km.

    A 40 minut na nabíjení se mi zdá dost, na jakejch nabíječkách to počítal?
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    hm nabijat 80-100% je podla mna casovy nonsens pokial ides dlhsiu trasu, to by som urobil len vo vychodzej stanici a po ceste uz iba docucaval, ktovie co vsetko do toho planuju napr. ze tam je dobre jedlo tak sa oplati ostat na obed alebo tak
    ADAM
    ADAM --- ---
    tak treba prvni zastavku pro teslu S to ukazuje regensburg, 13>100% za 60min (po 271km)
    druhou 10-85% za 38min (po 256km)
    a treti 11-69% za 25min (po 294km)
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam