• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    FORTRESS
    FORTRESS --- ---
    ELIJEN: Nebude to tim že tam maj víc modelů a víc věcí než 5 barev a kola?

    Jinak https://www.stream.cz/elektromobily-suv/dvanacti-elektromobily-do-chorvatska-electro-dad-na-remote-office-64208442

    tady tvrdí že pokud prší má Tesla 3 asi o 20 % větší spotřebu.
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    je to vlastně dobrej rozhovor, ten moderátor mě velmi překvapil, ptal se fakt dobře
    KEB
    KEB --- ---
    CRAZY_IVAN: ok dám tomu šanci, akorát nevím kdy :-D
    KEB
    KEB --- ---
    BOBASH: to není štěstí, protože voliči Klause, pitomia a dalších podobných vykuku to neví. To je hlavní problém.
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    KEB: musim říct, že reportér se ptá hezky, evidentně si něco o tom četl
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    KEB: Jo, to je bohužel pravda. Lidi jako Vaculík to staví tak, že elektromobilita znamená omezení dostupnosti individuální mobility pro nižší příjmový skupiny, a někteří to dokonce staví tak, že je to cíl – že mocní chtějí, aby chudí lidi nejezdili autem.

    Naštěstí už teď ale rozhodování není reálně v rukou politiků, ale automobilek, a cesta směrem k elektromobilitě je nezastavitelná.
    KEB
    KEB --- ---
    CRAZY_IVAN: já to ani zkoušet nebudu tyhle argumenty jsem bral tak před rokem dvěma, ale teď už je to pasé. Rád bych se toho odborníka zeptal, jak jsou na tom auta v Norsku.
    KEB
    KEB --- ---
    BOBASH: ha, já věděl že to jméno už jsem slyšel.

    Jo a jedno zamyšlení, které když se dá do souvislosti se žlutými vestami, tak je docela aktuální

    Toxický koktejl. V debatě o budoucnosti mobility převládají vášně a populismus | Týdeník pro ekonomiku, politiku a byznys
    https://www.tydenikhrot.cz/clanek/toxicky-koktejl-v-debate-o-budoucnosti-mobility-prevladaji-vasne-a-populismus
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    KEB: teda už ve třetí minutě je to k breku :))
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    KEB: Morkus, Mackův nohsled. Tyvole to vypadá, že v Čechách jsou tihle dva dementi jediný odborníci na elektromobilitu...
    ELIJEN
    ELIJEN --- ---
    KEB: Aha, a po kolika km se emisně vyplatí ICE auto?
    PETER_PAN
    PETER_PAN --- ---
    ELIJEN: Web i konfigurator Mercedesu je totalne tragickej. U Audi se s tim ucis nekolik dnu. Je to des bes.
    ELIJEN
    ELIJEN --- ---
    Zkousel jsem ted par online konfiguratoru (Porsche, Audi, BMW, Mercedes, ...) a vubec se nedivim, ze Tesla prodava tolik aut. Vsichni krom Tesly to ocividne outsourcovali nekam do Indie nekomu za $2/h.
    PETER_PAN
    PETER_PAN --- ---
    HERR_FLICK: To mas samozrejmne pravdu, ja jen ze ten cyklus nejakou ucinnost ma a prave ta cast samotneho cyklu baterry packu bude hlavni smer optimalizaci a vyvoje.
    KEB
    KEB --- ---
    HERR_FLICK: kdyby nic tak z bev nelitaji rakovinotvorné saze z naftaku ve městě
    HERR_FLICK
    HERR_FLICK --- ---
    PETER_PAN: tady je ale v clanku specifickej blabol, ze se primo behem POMALEHO nabijeni samotneho ztraci az 25% energie, a u rychlonabijeni jeste vic
    PETER_PAN
    PETER_PAN --- ---
    HERR_FLICK: Ty az (!) nizke desitky procent jsou za urcitych okolnosti realne kdyz se zahrne cely nabijeci/vybijeci cyklus. Vsechno, tj. ucinnost nabijecky, kabelaz, ztraty nabijenim/vybijenim, temperace baterie.
    Rada baterii i dneska ma ucinnost cyklu treba jen 65%, ale ty se nepouzivaji do automotive, maji specialni pouziti (treba vysokoteploteni)
    A obecne se ty ztraty stale snizuji v kazde dalsi generaci tech technologii.
    ELIJEN
    ELIJEN --- ---
    HERR_FLICK: On to asi pocita od elektrarny az do baterky a zpet do motoru. Tam bych cekal mozna i vetsi ztratu.
    ELIJEN
    ELIJEN --- ---
    CRAZY_IVAN: Ty plasty co tam na jedne strane plandaly na tom podvozku asi nebylo schvalne.

    KOUDY: Pry je potreba s kazdym novym autem zajet parkrat do servisu a pak uz je to celkem ok. Ja se tam ted chystam poprve :D
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam