• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    PETER_PAN
    PETER_PAN --- ---
    ELIJEN: Web i konfigurator Mercedesu je totalne tragickej. U Audi se s tim ucis nekolik dnu. Je to des bes.
    ELIJEN
    ELIJEN --- ---
    Zkousel jsem ted par online konfiguratoru (Porsche, Audi, BMW, Mercedes, ...) a vubec se nedivim, ze Tesla prodava tolik aut. Vsichni krom Tesly to ocividne outsourcovali nekam do Indie nekomu za $2/h.
    PETER_PAN
    PETER_PAN --- ---
    HERR_FLICK: To mas samozrejmne pravdu, ja jen ze ten cyklus nejakou ucinnost ma a prave ta cast samotneho cyklu baterry packu bude hlavni smer optimalizaci a vyvoje.
    KEB
    KEB --- ---
    HERR_FLICK: kdyby nic tak z bev nelitaji rakovinotvorné saze z naftaku ve městě
    HERR_FLICK
    HERR_FLICK --- ---
    PETER_PAN: tady je ale v clanku specifickej blabol, ze se primo behem POMALEHO nabijeni samotneho ztraci az 25% energie, a u rychlonabijeni jeste vic
    PETER_PAN
    PETER_PAN --- ---
    HERR_FLICK: Ty az (!) nizke desitky procent jsou za urcitych okolnosti realne kdyz se zahrne cely nabijeci/vybijeci cyklus. Vsechno, tj. ucinnost nabijecky, kabelaz, ztraty nabijenim/vybijenim, temperace baterie.
    Rada baterii i dneska ma ucinnost cyklu treba jen 65%, ale ty se nepouzivaji do automotive, maji specialni pouziti (treba vysokoteploteni)
    A obecne se ty ztraty stale snizuji v kazde dalsi generaci tech technologii.
    ELIJEN
    ELIJEN --- ---
    HERR_FLICK: On to asi pocita od elektrarny az do baterky a zpet do motoru. Tam bych cekal mozna i vetsi ztratu.
    ELIJEN
    ELIJEN --- ---
    CRAZY_IVAN: Ty plasty co tam na jedne strane plandaly na tom podvozku asi nebylo schvalne.

    KOUDY: Pry je potreba s kazdym novym autem zajet parkrat do servisu a pak uz je to celkem ok. Ja se tam ted chystam poprve :D
    HERR_FLICK
    HERR_FLICK --- ---
    BOBASH: 30% je uplne mimo misu, to je mozna tak kdyz v zime mas zaply vytapeni auta
    jinak ty ztraty navic jsou v radu jednotek procent, urcite ne desitek
    The evaluated efficiency of standardcharging is almost 95 %, while the efficiency of fastcharging is only about 89 %. In other words, increasingthe charging current by 6.6 times (from 0.3 C to 2 C)causes the efficiency drop by about 6 %
    https://core.ac.uk/download/pdf/84392522.pdf

    tady je porovnani EV a ICE v emisni stope
    https://www.transportenvironment.org/sites/te/files/downloads/T%26E%E2%80%99s%20EV%20life%20cycle%20analysis%20LCA.pdf

    jde ale primarne o to, ze s EV se ti podari zcela zasadne promenit dopad na planetu, az se vyrazne zmeni mix samotny vyroby elektriny
    v zemi, kde se vetsina energie ziskava spalovanim uhli ten dopad bude minimalni, naopak v zemi, kde pojede vetsina energie napr. treba z onshore vetru to bude mit dopad fakt signifikantni..
    KEB
    KEB --- ---
    PETER_PAN: O Mackovi a vodíku mluví i zde

    » Nešťastná historie bateriových elektroaut » NotebookBlog / Postřehy a zkušenosti ze světa mobilní techniky
    http://notebookblog.cz/ostatni/auta/nestastna-historie-bateriovych-elektroaut/
    PETER_PAN
    PETER_PAN --- ---
    BOBASH: Postupne par tech veci muzem dohledat a rozporovat vs. interpretovanych studii, metaanalyz apod. Ale myslim ze je to zbytecne, protoze jejich snaha neni o to rozklicovat soucasnou situaci. Jestlize takovyhle odbornik zamerne vynecha nejaka fakta, nebo uvede neaktualni data na kterych pak argumentuje proc ano/ne, neni mozne si myslet ze je nestranny.
    Rada tech veci je ucebnicove dezinfo soucasne doby. Tj. vezmes 4 fakta, 1 zamlcis a matouci interpretaci neznaly clovek prijme informaci/zobecneni ktera je obsahove nepravdiva.

    Jak pise HERR_FLICK o tom vodiku, myslim ze od tud vitr vane. I v idealnim usporadani ma vodik tretinou ucinnost vyuziti energie oproti elektroautu. System je slozitejsi a potrebuju uplne novou infrastrukturu (ne dovybudovani nadstavby na soucasne infrastrukture). Prakticky vsechen soucasny vyrabeny vodik se dela z methanu a vybudovani produkce "zeleneho" vodiku je v plenkach, narozdil od vyroby elektriny a vyroby baterii. Je to jen dalsi programovy zpusob jak oddalit, zeslozitit a prodrazit zmeny ktere nevyhnutelne v energetice a mobilite musi prijit. A stoji za tim pro-petrochemicky lobby.
    KEB
    KEB --- ---
    BOBASH: tady by mohl zabrat sheffik, ten hodně dává články tohoto typu
    HERR_FLICK
    HERR_FLICK --- ---
    BOBASH: jako ze je macek v dozorci rade vodikovy platformy vidim jako naprosto logicky vyusteni jeho 100% pro-petrochemicky lobby, protoze vodik prosazujou prave tyto spolecnosti
    za a) vodik se vyrabi z ropy
    za b) cim vic se budou automobilky zabyvat vyzkumem a lejt prachy do slepy ulicky vodikovyho pohonu, tim pozdejc nastoupi EV samotny
    nastesti se na tuhle kundovinu uz automobilky samotny z drtivy vetsiny uplne vykaslaly

    macek je uplne smesnej, a nekdo by mu v tech jeho zvastech mel zle vymachat hubu, a to jakoze nejlepe na akademicky pude

    OMNIHASH: jako uz sem to zminoval, v zemi, kde predni vedeckou instituci vede biochemik-lekar a zaroven hlavni popirac covidu a ockovani, je mozny fakt uplne vsechno, proto uz navzdycky zustaneme zaostalou rozvojovou prdeli
    Česko se vrací mezi rozvojové země. Vláda požádala banku EBRD po 13 letech o peníze - Aktuálně.cz
    https://zpravy.aktualne.cz/ekonomika/ebrd-zacne-po-13-letech-opet-investovat-v-ceske-republice/r~150bccb08cb611ebb0fa0cc47ab5f122/
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    KEB: Já tam asi půjdu, akorát si musím vzít tady ten blábol pánů Macka a Morkuse (ten tam bude taky) a vyhledat chyby a udělat si poznámky.

    Kam kráčíš, elektromobilito? | ČVUT Fakulta strojní
    https://www.fs.cvut.cz/verejnost/pr-media/pribehy-z-ustavu/kam-kracis-elektromobilito/

    Máte někdo třeba zdroj na studii (ideálně vědeckou, impaktovanou) o emisní stopě elektromobilu vs. spalováku? Studii na ztráty při nabíjení? Tvrdí, že rychlonabíječka má 30 procent, což je blbost...
    OMNIHASH
    OMNIHASH --- ---
    Mno jednou jsem viděl střešní držák na kolo uletět z kolemjedoucího auta na dálnici... dodneška všichni děkujeme bohu, že jsme jeli v druhým pruhu, a to jsme jeli 110 +- autobus.


    HERR_FLICK: :)) ve světě, kde se dávaj auta zadarmo, protože maj bouchlý dveře, bych taky rád žil...
    KEB
    KEB --- ---
    BOBASH: ty vole mě Poser, odborník na spalovací motory, je odborník na elektromobilitu...

    A tak je to v téhle posrane republice se vším. Životní prostředí řídí šéf chemicky, o obnovitelných zdrojích je odborník jaderný fyzik, zdravotnictví v pandemii řídil zpěvák, hematolog a venerolog...
    KOUDY
    KOUDY --- ---
    ELIJEN: Ja si rikal prave :)..Me stacilo videt stare sko a pak trojku a ta auta jsou hezke, ale spatne slozene iphony.
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    ELIJEN: zrovna u riche jsem si nevšiml, že by v interieru viděl nějaký vrzání nebo panel gaps, naopak interier chválil. Na podvozku něco bylo, ale tam bych se nepouštěl do debaty, protože nevim, jestli to tak tesla nechtěla :)

    A u trojek (nebo to bylo Y) munro řikal, že se jim vyrovnaj, ale mam to jenom z yt, ne z osobní zkušenosti. Navíc když si vzpomenu jak vrže kamarádův C class, tak nevim nevim :))
    ELIJEN
    ELIJEN --- ---
    CRAZY_IVAN: Nove 3 jsou na tom lepe nez driv, ale porad se to s nemcourama neda srovnavat. Plasty tam vrzou porad a nedostatky pri assembly jsou videt i na novem S Plaid (na youtube uz se tomu treba Rich Rebuilds koukal "pod kapotu")
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    HERR_FLICK: Pozítří je na Autech na Náplavce a pozval si tam jako experta na elektromobilitu Jana Macka z ČVUT. Toho Macka, který tvrdí, že nabíjení rychlonabíječkou má 30% ztráty (takže u Ionity cca 75 kW), kromě jiných kravin, a který sedí v dozorčí radě České vodíkové technologické platformy.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam