• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    BOBASH: no ale az sa fordu podari vychytat musky (pun intended) tych prvych generacii

    Ford Dealer Tells Owner Mustang Mach E Issues "Unfixable"
    https://www.motorbiscuit.com/ford-dealer-tells-owner-mustang-mach-e-issues-unfixable/
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    CRAZY_IVAN: Tak v tom případě může mít těžkou hlavu třeba z Mach E :)
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    meanwhile tesla "Tesla is making moves to become an electricity provider in Texas"
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    BOBASH: "Mimochodem, bejt Tesla, tak bych měl dost těžkou hlavu z týhle věci"... ani moc ne, když i Elon řikal, že Sko a Xko držej ze sentimentu. Jejich prodeje jsou v jinym segmentu.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DZODZO: A Teslu mi dodaj kdy?

    Kromě toho si to Porsche nebo Audi můžu koupit jako skladovku. Akorát nebudu chtít, protože když mám dát 3-4M za auto, tak ho chci podle sebe. I když třeba Taycana jednoho předváděcího mají v konfiguraci a za prachy, který bych dal hned.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    HERR_FLICK: Jenomže to nás vrací ke zdejší odvěký debatě. Tesla je skvělá pro cílovku Tesly. Ale nepřijatelná pro cílovku BMW, Porsche, Mercedesu, Audi nebo třeba Lexusu, a pro cílovky mainstreamových značek jako Ford, Škoda, VW nebo třeba Hyundai je nestravitelná taky, ale k tomu ještě drahá.

    Na tomhle dojedou plány na dominanci Tesly v automobilovým průmyslu, ta značka se buďto bude must zásadně změnit a "zmainstreamovat", nebo zůstane niche věcí pro geeky, s tržním potenciálem do 2M aut ročně.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    BOBASH: prohlidnes si vzorky, sahnes si na materialy a potom budes pol roka cakat nez ti vozidlo dodaju, v sucasnej situacii mozno aj rok :D
    HERR_FLICK
    HERR_FLICK --- ---
    ELIJEN: s tim applem sem to sem chtel prijit rict to samy
    cilovce tesly i applu je to v podatate uprdele, protoze se v tom stejne vubec nevyzna

    jinak ale ted sem zkusil UK konfigurator na Taycana, a vzhledem k obsahlosti vyberu mi prijde naprosto v pohode a prehlednej nicim se nelisici od tesly.. jen nektery volby u vizualu mohly bejt lip doprovazeny i zobrazenim daneho
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    ELIJEN: U Apple to vadí mnohem míň. U telefonu nebo počítače opravdu nechci mít 30 variant toho, jak má vypadat, prostě si koupím iPhone v nějaký barvě co mi vyhovuje a neřeším.

    Auto je v tomhle blíž třeba bytu nebo baráku, je na něm mnohem víc věcí, který ti můžou vyhovovat nebo nevyhovovat. Od sedaček přes materiály až po technologický věci.

    A ty konfigurátory jsou úplně v pohodě, nejsou horší než u Tesly. Ten u Tesly mimochodem nijak zvlášť dobrej není, jen jsou na něj minimální nároky.

    Navíc je tam pořád to, že to auto si stejně chci jít objednat k dealerovi, protože se s ním chci předem projet, chci si sáhnout na vzorky materiálů, prohlídnout si vzorky laku v reálu a ne na monitoru atd.
    ELIJEN
    ELIJEN --- ---
    Jedou stejnou strategii jako Apple, no. Ono totiž když máš víc možností na výběr, tak je větší šance, že si nevybereš žádnou. A samozřejmě jim to dost zjednodušuje výrobu. Mě stačilo rozhodování mezi LR a Performance.

    Samotný výběr je asi super, jen jsem tu prostě ventiloval tu nedostatečnou kvalitu konfigurátorů u produktu za X milionů.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    ELIJEN: Ale furt je to o tom, že Audi, Mercedes nebo Porsche ti dají na výběr.

    Tesla má jednoduchej konfigurátor proto, že ti nedá skoro nic vybrat.

    Teď koukám na konfigurátor Modelu S Plaid. Takže u auta za 3,5 milionu si můžu vybrat:

    – 5 barev, bez možnosti nějakýho příplatkovýho individuálního lakování (třeba Škodovka umí asi 50 barev, Porsche nebo Audi uměj individuální barvu podle čehokoliv co jim přineseš/zadáš)
    – 2 varianty kol (na Fabii si jich můžeš vybrat asi 8)
    – 3 varianty interiéru, přičemž barevný variace jsou vždycky jen "napůl" – můžeš mít jiný než černý sedačky, spodek palubky, středovou opěrku a vnitřky dveří, ale ne zbytek. Chceš celej interiér béžovej? Smůla, frajere.
    (opět i Fabia má víc variant, Porsche nebo BMW za stejnou cenu ti umožní tisíce kombinací barev a materiálů)

    Žádná možnost třeba změnit obložení interiéru, žádný varianty designu zvenku, žádný variace sedaček (sportovní vs. luxusní třeba), nic.

    Ještě si můžu objednat za kilo Autopilota a za 200 lež jménem FSD.

    Skvělý, všichni totiž vyloženě touží po tom, aby jejich auto za 3,5 míče vypadalo úplně stejně jako ostatní Tesly, jen v jiný barvě.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    ELIJEN: Jasně, některý věci si tam musíš hledat jinde na webu, protože je to na složitější povídání.

    Třeba Advanced vs. S-line je o tom, jestli to chceš víc do sportovna (S-line) nebo spíš do luxusu (Advanced, jestli se nepletu). Není to o motorech.

    Verze motorů jsou u Audi poměrně jednoduchý, čím větší číslo, tím víc to jede. Navíc u elektrik tam reálně ty rozdíly nejsou, pokud vím – máš e-tron GT a RS e-tron GT, nevím, jak je to u normálního e-tronu. Jediný, co je dost debilní, je u Audi označování modelů. To, že e-tron a e-tron Sportback jsou víceméně stejný auto, zatímco e-tron GT je úplně jiný auto, který není ani příbuzný, je trochu matoucí.
    FORTRESS
    FORTRESS --- ---
    No asi zase zdejší klub s díky opustím.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    Kurva.

    2022 Lucid Air Dream Edition R Exclusive First Drive: Mic Drop!
    https://www.motortrend.com/reviews/2022-lucid-air-dream-edition-r-exclusive-first-drive-review/
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    OMNIHASH: Jé, já jsem debil, já nalinkoval blbej článek. Tady je first drive:

    2021 Lucid Air: Nine Cool Things About the Tesla-Baiting EV Sedan
    https://www.motortrend.com/features/2021-lucid-air-electric-car-cool-design-technology-features/?slide=9
    ELIJEN
    ELIJEN --- ---
    BOBASH: V tom kolečku je právě většinou popis uplně k ho... Viz to Audi hned na první stránce.

    FORTRESS: Mě to zobrazuje doslova "7 z celkem 2 pohonů", ale jsou tam reálně 3 druhy pohonů 50, 55 a S a u některých více variant Advanced nebo S Line ... a prostě nejde poznat proč bych měl chtít jednu nebo druhou. A fakt nechci nikam jezdit tvle, jsme snad ve středověku? :D
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DZODZO: Tak jasně, Rivian taky nikoho nezajímá a ve výsledku nejsou tak často palcový titulky ani o F-150 Lightning, která je ve výsledku možná stejně důležitá jako celá Tesla.

    Musk už se dostává do stavu, kdy tý automobilce buďto už škodí nebo brzo začne – zvyknul si na roli mediálního klauna a vizionáře a má potřebu neustále vymejšlet píčoviny. Některý jsou relativně neškodný a jen vypadá jako totální vohon (člověk v oblečku androida), který jsou reálně průser pro automobilku (absence volantu pro Model S, snaha do některejch aut vůbec volant nedat, protože naivně věřil v FSD, FSD jako celek).
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    ELIJEN: Nevím jak u Audi, ale třeba u Porsche (a u většiny jinejch značek taky) máš v tom konfigurátoru vždycky nějaký kolečko (i) nebo tak něco, kde ty informace jsou.

    A to, že některý volitelný prvky jdou jen s některejma jinejma je normální, tak to prostě funguje.

    A ne, není to cílený na lidi co kupujou "v plný a neřešej", protože tyhle auta NEJDE koupit v plný. Spousta těch prvků se vzájemně vylučuje a u spousty dalších nemůžeš říct, co je "plná", protože nelze říct, co je "lepší" a co "horší", je to o preferencích. Chceš luxusní sedačky nebo sportovní sedačky? Obložení dřevo nebo karbon? A tak...
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    BOBASH: keby to bola tesla tak uz su palcove titulky o tom ako musk nestiha terminy, ale kedze u lucidu ani nevieme ako sa vola ich riaditel, tak to nikoho nezaujima :D
    FORTRESS
    FORTRESS --- ---
    ELIJEN: Já vidim 4 etrony přitom při kliknutí na každýho vidim podle obrázku co asi je sportback a ze zkušenosti z minula co asi bude to "S". Navíc narozdíl od Tesly máš dealerství v každym zapadákově kde se rádi věnují každému kdo tam jde utratit 2M+ a tím spíš že za elektro.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam