• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    Vitejte v boardu Elektromobily!

    Prosim dodrzujme stejna rules*, jako napriklad v obdobnych subreddits na Redditu.

    1) Zadne vulgarity.
    2) Toto je SFW board.
    3) Bez ICE prosim, na to jsou na Nyxu vhodnejsi boardy.
    4) Toto neni vhodny board pro napr. vase culture wars proti EV.
    5) Board je urceny primarne pro majitele EV a zajemce o nakup EV. Omladina "az mi bude 18+" tez vitana, fandim vam. Chapu nutkani napsat nam, ze si to nikdy nekoupite, nebo jeste nekoupite, ale prosim vyuzijte jine boards. Uvazujte, jak by to tu vypadalo, kdyby nam sem tohle napsal kazdy z uzivatelu Nyxu.
    6) Idealne drzme diskuzi v pratelskem duchu.
    7) Mit nazor na CN automobilky, Elona Muska, temnou minulost nekterych DE a IT automobilek, Henryho Forda I atd, muzete. Ale prosim snazte se neprekrocit bod #6, nebo dokonce bod #1. Pro tyto ucely prosim vyhledejte boardy vhodne pro ostrou socialni nebo politickou kritiku.

    Diky za pochopeni 🤦‍♂️ Pozor, druhé varování může být za 7 dnů RO i hůře.

    Prejeme prijemnou zabavu 🚗🔋 a hlavne bezpecne kilometry za volantem / s autopilotem.

    * Work in progress
    rozbalit záhlaví
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DZODZO: Tak jasně, Rivian taky nikoho nezajímá a ve výsledku nejsou tak často palcový titulky ani o F-150 Lightning, která je ve výsledku možná stejně důležitá jako celá Tesla.

    Musk už se dostává do stavu, kdy tý automobilce buďto už škodí nebo brzo začne – zvyknul si na roli mediálního klauna a vizionáře a má potřebu neustále vymejšlet píčoviny. Některý jsou relativně neškodný a jen vypadá jako totální vohon (člověk v oblečku androida), který jsou reálně průser pro automobilku (absence volantu pro Model S, snaha do některejch aut vůbec volant nedat, protože naivně věřil v FSD, FSD jako celek).
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    BOBASH: keby to bola tesla tak uz su palcove titulky o tom ako musk nestiha terminy, ale kedze u lucidu ani nevieme ako sa vola ich riaditel, tak to nikoho nezaujima :D
    FORTRESS
    FORTRESS --- ---
    ELIJEN: Já vidim 4 etrony přitom při kliknutí na každýho vidim podle obrázku co asi je sportback a ze zkušenosti z minula co asi bude to "S". Navíc narozdíl od Tesly máš dealerství v každym zapadákově kde se rádi věnují každému kdo tam jde utratit 2M+ a tím spíš že za elektro.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    OMNIHASH: Viz ten článek, Jonny Lieberman z Motor Trendu s tím jako první člověk mimo fabriku reálně jel.

    DZODZO: Teď říkají, že výroba začne před koncem 2021.
    OMNIHASH
    OMNIHASH --- ---
    BOBASH: a to už existuje nějak reálně, nebo jsou to furt jenom rendery a neveřejnej prototyp?
    ELIJEN
    ELIJEN --- ---
    FORTRESS: Třeba e-tron má 7 modelů, ale rozdíly abys v konfigurátoru hledal někde lupou :D ... to je nešvar skoro všech. Máš tam nějakej upgrade option za x desítek tisíc a u něj vůbec neni napsané k čemu to je dobré. Člověk si musí otevřít další tab a Googlit.

    A vůbec nejhorší mi přišel Mercedes, kde se ti přidánim jednoho upgradu vypne jinej nebo naopak přidaj další a výsledná cena se snad generuje náhodně při každém kroku. Teď tam teda koukám a UI maj už o něco lepší než v lednu.

    Ale chápu, že možná cílová skupina jsou lidi, co to kupujou "v plný palbě" a víc neřešej :)

    Audi konfigurátor
    https://konfigurator.audi.cz/cc-cz/cs_CZ_AUDI19/A/model-selection/080?GrossNetSwitch=GROSS
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    BOBASH: designing is easy, production is hard

    "The Lucid Air is slated to start serial production in spring 2021." ale ja na strankach stale vidim iba "Join Waitlist" alebo "Reserve" nie "Buy now"
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    Mimochodem, bejt Tesla, tak bych měl dost těžkou hlavu z týhle věci:

    2021 Lucid Air: Nine Cool Things About the Tesla-Baiting EV Sedan
    https://www.motortrend.com/features/2021-lucid-air-electric-car-cool-design-technology-features?slide=9
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    FORTRESS: Jo, v Safari už jsem to rozchodil. A přehledný je to úplně v pohodě – teda samozřejmě až na nepřehlednost samotnýho základu, tedy šíře nabídky volitelnejch položek u Porsche.

    Mět si kupovat Taycan, tak z toho mám asi taky těžkou hlavu, jestli chci interiér polokoženej, celokoženej, nekoženej nebo Club koženej, jestli je lepší béžová s černou nebo lanýžová všude, jestli chci lišty vevnitř stříbrný, zlatý, černý nebo v barvě auta, který z asi osmi variant sedaček chci atd.

    A právě to je jeden z důvodů, proč si lidi Porsche kupujou, protože přesně tohle chtěj.
    FORTRESS
    FORTRESS --- ---
    BOBASH: Teď jsem v něm, musíš povolit pop-up window jestli Ti ho prohlížeč neblokuje. Jinak kdo se nevyzná v konfigurátoru Porsche tak je matlák.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    FORTRESS: To je dobrej point, zvlášť u toho Porsche. Jen submodelů Taycanu je 8. A nejspíš jen variant volantu (třeba) bude víc, než má dohromady Tesla volitelnejch prvků u všech modelů.

    Nicméně je trochu blbý, že jim ten konfigurátor nefunguje vůbec :)
    FORTRESS
    FORTRESS --- ---
    DZODZO: :D
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    FORTRESS: jj kvoli vacsiemu odporu (kvapky vody vs vzduch)

    https://teslamotorsclub.com/tmc/threads/rain-and-energy-consumption.36219/

    otazne jak casto jazdis v dazdi a ci je to az tak vyznamny argument, aby vobec malo cenu sa nim zabyvat
    FORTRESS
    FORTRESS --- ---
    ELIJEN: Nebude to tim že tam maj víc modelů a víc věcí než 5 barev a kola?

    Jinak https://www.stream.cz/elektromobily-suv/dvanacti-elektromobily-do-chorvatska-electro-dad-na-remote-office-64208442

    tady tvrdí že pokud prší má Tesla 3 asi o 20 % větší spotřebu.
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    je to vlastně dobrej rozhovor, ten moderátor mě velmi překvapil, ptal se fakt dobře
    KEB
    KEB --- ---
    CRAZY_IVAN: ok dám tomu šanci, akorát nevím kdy :-D
    KEB
    KEB --- ---
    BOBASH: to není štěstí, protože voliči Klause, pitomia a dalších podobných vykuku to neví. To je hlavní problém.
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    KEB: musim říct, že reportér se ptá hezky, evidentně si něco o tom četl
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    KEB: Jo, to je bohužel pravda. Lidi jako Vaculík to staví tak, že elektromobilita znamená omezení dostupnosti individuální mobility pro nižší příjmový skupiny, a někteří to dokonce staví tak, že je to cíl – že mocní chtějí, aby chudí lidi nejezdili autem.

    Naštěstí už teď ale rozhodování není reálně v rukou politiků, ale automobilek, a cesta směrem k elektromobilitě je nezastavitelná.
    KEB
    KEB --- ---
    CRAZY_IVAN: já to ani zkoušet nebudu tyhle argumenty jsem bral tak před rokem dvěma, ale teď už je to pasé. Rád bych se toho odborníka zeptal, jak jsou na tom auta v Norsku.
    KEB
    KEB --- ---
    BOBASH: ha, já věděl že to jméno už jsem slyšel.

    Jo a jedno zamyšlení, které když se dá do souvislosti se žlutými vestami, tak je docela aktuální

    Toxický koktejl. V debatě o budoucnosti mobility převládají vášně a populismus | Týdeník pro ekonomiku, politiku a byznys
    https://www.tydenikhrot.cz/clanek/toxicky-koktejl-v-debate-o-budoucnosti-mobility-prevladaji-vasne-a-populismus
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam