• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    ELIJEN
    ELIJEN --- ---
    Jedou stejnou strategii jako Apple, no. Ono totiž když máš víc možností na výběr, tak je větší šance, že si nevybereš žádnou. A samozřejmě jim to dost zjednodušuje výrobu. Mě stačilo rozhodování mezi LR a Performance.

    Samotný výběr je asi super, jen jsem tu prostě ventiloval tu nedostatečnou kvalitu konfigurátorů u produktu za X milionů.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    ELIJEN: Ale furt je to o tom, že Audi, Mercedes nebo Porsche ti dají na výběr.

    Tesla má jednoduchej konfigurátor proto, že ti nedá skoro nic vybrat.

    Teď koukám na konfigurátor Modelu S Plaid. Takže u auta za 3,5 milionu si můžu vybrat:

    – 5 barev, bez možnosti nějakýho příplatkovýho individuálního lakování (třeba Škodovka umí asi 50 barev, Porsche nebo Audi uměj individuální barvu podle čehokoliv co jim přineseš/zadáš)
    – 2 varianty kol (na Fabii si jich můžeš vybrat asi 8)
    – 3 varianty interiéru, přičemž barevný variace jsou vždycky jen "napůl" – můžeš mít jiný než černý sedačky, spodek palubky, středovou opěrku a vnitřky dveří, ale ne zbytek. Chceš celej interiér béžovej? Smůla, frajere.
    (opět i Fabia má víc variant, Porsche nebo BMW za stejnou cenu ti umožní tisíce kombinací barev a materiálů)

    Žádná možnost třeba změnit obložení interiéru, žádný varianty designu zvenku, žádný variace sedaček (sportovní vs. luxusní třeba), nic.

    Ještě si můžu objednat za kilo Autopilota a za 200 lež jménem FSD.

    Skvělý, všichni totiž vyloženě touží po tom, aby jejich auto za 3,5 míče vypadalo úplně stejně jako ostatní Tesly, jen v jiný barvě.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    ELIJEN: Jasně, některý věci si tam musíš hledat jinde na webu, protože je to na složitější povídání.

    Třeba Advanced vs. S-line je o tom, jestli to chceš víc do sportovna (S-line) nebo spíš do luxusu (Advanced, jestli se nepletu). Není to o motorech.

    Verze motorů jsou u Audi poměrně jednoduchý, čím větší číslo, tím víc to jede. Navíc u elektrik tam reálně ty rozdíly nejsou, pokud vím – máš e-tron GT a RS e-tron GT, nevím, jak je to u normálního e-tronu. Jediný, co je dost debilní, je u Audi označování modelů. To, že e-tron a e-tron Sportback jsou víceméně stejný auto, zatímco e-tron GT je úplně jiný auto, který není ani příbuzný, je trochu matoucí.
    FORTRESS
    FORTRESS --- ---
    No asi zase zdejší klub s díky opustím.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    Kurva.

    2022 Lucid Air Dream Edition R Exclusive First Drive: Mic Drop!
    https://www.motortrend.com/reviews/2022-lucid-air-dream-edition-r-exclusive-first-drive-review/
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    OMNIHASH: Jé, já jsem debil, já nalinkoval blbej článek. Tady je first drive:

    2021 Lucid Air: Nine Cool Things About the Tesla-Baiting EV Sedan
    https://www.motortrend.com/features/2021-lucid-air-electric-car-cool-design-technology-features/?slide=9
    ELIJEN
    ELIJEN --- ---
    BOBASH: V tom kolečku je právě většinou popis uplně k ho... Viz to Audi hned na první stránce.

    FORTRESS: Mě to zobrazuje doslova "7 z celkem 2 pohonů", ale jsou tam reálně 3 druhy pohonů 50, 55 a S a u některých více variant Advanced nebo S Line ... a prostě nejde poznat proč bych měl chtít jednu nebo druhou. A fakt nechci nikam jezdit tvle, jsme snad ve středověku? :D
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DZODZO: Tak jasně, Rivian taky nikoho nezajímá a ve výsledku nejsou tak často palcový titulky ani o F-150 Lightning, která je ve výsledku možná stejně důležitá jako celá Tesla.

    Musk už se dostává do stavu, kdy tý automobilce buďto už škodí nebo brzo začne – zvyknul si na roli mediálního klauna a vizionáře a má potřebu neustále vymejšlet píčoviny. Některý jsou relativně neškodný a jen vypadá jako totální vohon (člověk v oblečku androida), který jsou reálně průser pro automobilku (absence volantu pro Model S, snaha do některejch aut vůbec volant nedat, protože naivně věřil v FSD, FSD jako celek).
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    ELIJEN: Nevím jak u Audi, ale třeba u Porsche (a u většiny jinejch značek taky) máš v tom konfigurátoru vždycky nějaký kolečko (i) nebo tak něco, kde ty informace jsou.

    A to, že některý volitelný prvky jdou jen s některejma jinejma je normální, tak to prostě funguje.

    A ne, není to cílený na lidi co kupujou "v plný a neřešej", protože tyhle auta NEJDE koupit v plný. Spousta těch prvků se vzájemně vylučuje a u spousty dalších nemůžeš říct, co je "plná", protože nelze říct, co je "lepší" a co "horší", je to o preferencích. Chceš luxusní sedačky nebo sportovní sedačky? Obložení dřevo nebo karbon? A tak...
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    BOBASH: keby to bola tesla tak uz su palcove titulky o tom ako musk nestiha terminy, ale kedze u lucidu ani nevieme ako sa vola ich riaditel, tak to nikoho nezaujima :D
    FORTRESS
    FORTRESS --- ---
    ELIJEN: Já vidim 4 etrony přitom při kliknutí na každýho vidim podle obrázku co asi je sportback a ze zkušenosti z minula co asi bude to "S". Navíc narozdíl od Tesly máš dealerství v každym zapadákově kde se rádi věnují každému kdo tam jde utratit 2M+ a tím spíš že za elektro.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    OMNIHASH: Viz ten článek, Jonny Lieberman z Motor Trendu s tím jako první člověk mimo fabriku reálně jel.

    DZODZO: Teď říkají, že výroba začne před koncem 2021.
    OMNIHASH
    OMNIHASH --- ---
    BOBASH: a to už existuje nějak reálně, nebo jsou to furt jenom rendery a neveřejnej prototyp?
    ELIJEN
    ELIJEN --- ---
    FORTRESS: Třeba e-tron má 7 modelů, ale rozdíly abys v konfigurátoru hledal někde lupou :D ... to je nešvar skoro všech. Máš tam nějakej upgrade option za x desítek tisíc a u něj vůbec neni napsané k čemu to je dobré. Člověk si musí otevřít další tab a Googlit.

    A vůbec nejhorší mi přišel Mercedes, kde se ti přidánim jednoho upgradu vypne jinej nebo naopak přidaj další a výsledná cena se snad generuje náhodně při každém kroku. Teď tam teda koukám a UI maj už o něco lepší než v lednu.

    Ale chápu, že možná cílová skupina jsou lidi, co to kupujou "v plný palbě" a víc neřešej :)

    Audi konfigurátor
    https://konfigurator.audi.cz/cc-cz/cs_CZ_AUDI19/A/model-selection/080?GrossNetSwitch=GROSS
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    BOBASH: designing is easy, production is hard

    "The Lucid Air is slated to start serial production in spring 2021." ale ja na strankach stale vidim iba "Join Waitlist" alebo "Reserve" nie "Buy now"
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    Mimochodem, bejt Tesla, tak bych měl dost těžkou hlavu z týhle věci:

    2021 Lucid Air: Nine Cool Things About the Tesla-Baiting EV Sedan
    https://www.motortrend.com/features/2021-lucid-air-electric-car-cool-design-technology-features?slide=9
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    FORTRESS: Jo, v Safari už jsem to rozchodil. A přehledný je to úplně v pohodě – teda samozřejmě až na nepřehlednost samotnýho základu, tedy šíře nabídky volitelnejch položek u Porsche.

    Mět si kupovat Taycan, tak z toho mám asi taky těžkou hlavu, jestli chci interiér polokoženej, celokoženej, nekoženej nebo Club koženej, jestli je lepší béžová s černou nebo lanýžová všude, jestli chci lišty vevnitř stříbrný, zlatý, černý nebo v barvě auta, který z asi osmi variant sedaček chci atd.

    A právě to je jeden z důvodů, proč si lidi Porsche kupujou, protože přesně tohle chtěj.
    FORTRESS
    FORTRESS --- ---
    BOBASH: Teď jsem v něm, musíš povolit pop-up window jestli Ti ho prohlížeč neblokuje. Jinak kdo se nevyzná v konfigurátoru Porsche tak je matlák.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    FORTRESS: To je dobrej point, zvlášť u toho Porsche. Jen submodelů Taycanu je 8. A nejspíš jen variant volantu (třeba) bude víc, než má dohromady Tesla volitelnejch prvků u všech modelů.

    Nicméně je trochu blbý, že jim ten konfigurátor nefunguje vůbec :)
    FORTRESS
    FORTRESS --- ---
    DZODZO: :D
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam