• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    KEB
    KEB --- ---
    BOBASH: IMHO hlavně cena :-D

    Jinak tady v ceštině

    https://elektrickevozy.cz/clanky/lucid-air-test-elektromobilu
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    JYRKA: O individualizaci jsem mluvil u toho Porsche.

    U Škodovky souhlas, že by tomu prospělo to zjednodušit. Ale tam jsou zase jiný důvody, proč si typickej zákazník koupí Škodovku než Teslu (servis, tlačítka, interiér co má design a tak).
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    BOBASH: fakt nevím, kde bereš jistotu, že chci jako majitel Škodovky konfigurovat. Sere mě to. Chci, aby auto mělo automat, slušnej motor, klimatizaci a adaptivní tempomat + LED světla. Zbytek je frustrující. Když se podíváš na prodeje, tak velká většina lidí kupuje skladovky, protože je to nebaví čekat na něco, co stejně neocení.
    Ta šílená individualizace je rakovina.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    BOBASH: no ale az sa fordu podari vychytat musky (pun intended) tych prvych generacii

    Ford Dealer Tells Owner Mustang Mach E Issues "Unfixable"
    https://www.motorbiscuit.com/ford-dealer-tells-owner-mustang-mach-e-issues-unfixable/
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    CRAZY_IVAN: Tak v tom případě může mít těžkou hlavu třeba z Mach E :)
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    meanwhile tesla "Tesla is making moves to become an electricity provider in Texas"
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    BOBASH: "Mimochodem, bejt Tesla, tak bych měl dost těžkou hlavu z týhle věci"... ani moc ne, když i Elon řikal, že Sko a Xko držej ze sentimentu. Jejich prodeje jsou v jinym segmentu.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DZODZO: A Teslu mi dodaj kdy?

    Kromě toho si to Porsche nebo Audi můžu koupit jako skladovku. Akorát nebudu chtít, protože když mám dát 3-4M za auto, tak ho chci podle sebe. I když třeba Taycana jednoho předváděcího mají v konfiguraci a za prachy, který bych dal hned.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    HERR_FLICK: Jenomže to nás vrací ke zdejší odvěký debatě. Tesla je skvělá pro cílovku Tesly. Ale nepřijatelná pro cílovku BMW, Porsche, Mercedesu, Audi nebo třeba Lexusu, a pro cílovky mainstreamových značek jako Ford, Škoda, VW nebo třeba Hyundai je nestravitelná taky, ale k tomu ještě drahá.

    Na tomhle dojedou plány na dominanci Tesly v automobilovým průmyslu, ta značka se buďto bude must zásadně změnit a "zmainstreamovat", nebo zůstane niche věcí pro geeky, s tržním potenciálem do 2M aut ročně.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    BOBASH: prohlidnes si vzorky, sahnes si na materialy a potom budes pol roka cakat nez ti vozidlo dodaju, v sucasnej situacii mozno aj rok :D
    HERR_FLICK
    HERR_FLICK --- ---
    ELIJEN: s tim applem sem to sem chtel prijit rict to samy
    cilovce tesly i applu je to v podatate uprdele, protoze se v tom stejne vubec nevyzna

    jinak ale ted sem zkusil UK konfigurator na Taycana, a vzhledem k obsahlosti vyberu mi prijde naprosto v pohode a prehlednej nicim se nelisici od tesly.. jen nektery volby u vizualu mohly bejt lip doprovazeny i zobrazenim daneho
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    ELIJEN: U Apple to vadí mnohem míň. U telefonu nebo počítače opravdu nechci mít 30 variant toho, jak má vypadat, prostě si koupím iPhone v nějaký barvě co mi vyhovuje a neřeším.

    Auto je v tomhle blíž třeba bytu nebo baráku, je na něm mnohem víc věcí, který ti můžou vyhovovat nebo nevyhovovat. Od sedaček přes materiály až po technologický věci.

    A ty konfigurátory jsou úplně v pohodě, nejsou horší než u Tesly. Ten u Tesly mimochodem nijak zvlášť dobrej není, jen jsou na něj minimální nároky.

    Navíc je tam pořád to, že to auto si stejně chci jít objednat k dealerovi, protože se s ním chci předem projet, chci si sáhnout na vzorky materiálů, prohlídnout si vzorky laku v reálu a ne na monitoru atd.
    ELIJEN
    ELIJEN --- ---
    Jedou stejnou strategii jako Apple, no. Ono totiž když máš víc možností na výběr, tak je větší šance, že si nevybereš žádnou. A samozřejmě jim to dost zjednodušuje výrobu. Mě stačilo rozhodování mezi LR a Performance.

    Samotný výběr je asi super, jen jsem tu prostě ventiloval tu nedostatečnou kvalitu konfigurátorů u produktu za X milionů.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    ELIJEN: Ale furt je to o tom, že Audi, Mercedes nebo Porsche ti dají na výběr.

    Tesla má jednoduchej konfigurátor proto, že ti nedá skoro nic vybrat.

    Teď koukám na konfigurátor Modelu S Plaid. Takže u auta za 3,5 milionu si můžu vybrat:

    – 5 barev, bez možnosti nějakýho příplatkovýho individuálního lakování (třeba Škodovka umí asi 50 barev, Porsche nebo Audi uměj individuální barvu podle čehokoliv co jim přineseš/zadáš)
    – 2 varianty kol (na Fabii si jich můžeš vybrat asi 8)
    – 3 varianty interiéru, přičemž barevný variace jsou vždycky jen "napůl" – můžeš mít jiný než černý sedačky, spodek palubky, středovou opěrku a vnitřky dveří, ale ne zbytek. Chceš celej interiér béžovej? Smůla, frajere.
    (opět i Fabia má víc variant, Porsche nebo BMW za stejnou cenu ti umožní tisíce kombinací barev a materiálů)

    Žádná možnost třeba změnit obložení interiéru, žádný varianty designu zvenku, žádný variace sedaček (sportovní vs. luxusní třeba), nic.

    Ještě si můžu objednat za kilo Autopilota a za 200 lež jménem FSD.

    Skvělý, všichni totiž vyloženě touží po tom, aby jejich auto za 3,5 míče vypadalo úplně stejně jako ostatní Tesly, jen v jiný barvě.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    ELIJEN: Jasně, některý věci si tam musíš hledat jinde na webu, protože je to na složitější povídání.

    Třeba Advanced vs. S-line je o tom, jestli to chceš víc do sportovna (S-line) nebo spíš do luxusu (Advanced, jestli se nepletu). Není to o motorech.

    Verze motorů jsou u Audi poměrně jednoduchý, čím větší číslo, tím víc to jede. Navíc u elektrik tam reálně ty rozdíly nejsou, pokud vím – máš e-tron GT a RS e-tron GT, nevím, jak je to u normálního e-tronu. Jediný, co je dost debilní, je u Audi označování modelů. To, že e-tron a e-tron Sportback jsou víceméně stejný auto, zatímco e-tron GT je úplně jiný auto, který není ani příbuzný, je trochu matoucí.
    FORTRESS
    FORTRESS --- ---
    No asi zase zdejší klub s díky opustím.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    Kurva.

    2022 Lucid Air Dream Edition R Exclusive First Drive: Mic Drop!
    https://www.motortrend.com/reviews/2022-lucid-air-dream-edition-r-exclusive-first-drive-review/
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    OMNIHASH: Jé, já jsem debil, já nalinkoval blbej článek. Tady je first drive:

    2021 Lucid Air: Nine Cool Things About the Tesla-Baiting EV Sedan
    https://www.motortrend.com/features/2021-lucid-air-electric-car-cool-design-technology-features/?slide=9
    ELIJEN
    ELIJEN --- ---
    BOBASH: V tom kolečku je právě většinou popis uplně k ho... Viz to Audi hned na první stránce.

    FORTRESS: Mě to zobrazuje doslova "7 z celkem 2 pohonů", ale jsou tam reálně 3 druhy pohonů 50, 55 a S a u některých více variant Advanced nebo S Line ... a prostě nejde poznat proč bych měl chtít jednu nebo druhou. A fakt nechci nikam jezdit tvle, jsme snad ve středověku? :D
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DZODZO: Tak jasně, Rivian taky nikoho nezajímá a ve výsledku nejsou tak často palcový titulky ani o F-150 Lightning, která je ve výsledku možná stejně důležitá jako celá Tesla.

    Musk už se dostává do stavu, kdy tý automobilce buďto už škodí nebo brzo začne – zvyknul si na roli mediálního klauna a vizionáře a má potřebu neustále vymejšlet píčoviny. Některý jsou relativně neškodný a jen vypadá jako totální vohon (člověk v oblečku androida), který jsou reálně průser pro automobilku (absence volantu pro Model S, snaha do některejch aut vůbec volant nedat, protože naivně věřil v FSD, FSD jako celek).
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam