• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    HERR_FLICK: Taky neříkám, že kvůli Lucidu zkrachuje nebo přijde o zásadní díl prodejů. Ale k bolehlavu stačí samotnej fakt, že Lucid Air je dost možná prostě lepší auto než Model S. Nebejt nejlepší je pro Teslu problém, a zvlášť je pro ní problém nebejt nejlepší cool elektrická startup automobilka.

    Přesně z důvodů, proč zákazníci Tesly přešli od tradičních automobilek k ní, budou náchylnější k tomu, přejít na další cool novou věc.
    HERR_FLICK
    HERR_FLICK --- ---
    BOBASH: ja ti nevim, tesla je proti zacinajicimu lucidu prave uz dekadu zalozena automobilka
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DAN_F: Jinak ještě k významu Modelu S – i když finančně možná tak zásadní význam nemá, 20 tisíc aut opravdu není hodně (mimochodem Taycanů se prodá stejně), tak má dost zásadní význam jako "halo car", věc která značce přináší prestiž a přitahuje zákazníky k levnějším modelům.

    Hodně z úspěchu Tesly stojí na tom, že Model S je prostě nejlepší elektromobil na světě, protože je nejrychlejší, má největší dojezd, nejlepšího autopilota, prostě všechno nej. Ve chvíli, kdy někdo porazí Model S v jeho vlastní hře, bude to dost problém pro image značky jako takový, a na tý image jsou dost závislý prodeje.

    Teď to samozřejmě ještě nevadí, protože rostou z legračních čísel a tím pádem ještě nenarazili na hranice toho, kdy budou muset zákazníky reálně přesvědčovat. Proto ani nepotřebujou marketing a PR, prostě vyráběj tak zanedbatelný množství aut, že to není potřeba.

    Ale jestli mají naplnit předpoklady daný svojí tržní valuací a stát se jednou z největších automobilek na světě, tak budou muset přesvědčit i lidi, kteří nejsou "teslisti". A to bude čím dál těžší.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DAN_F: Těm by samozřejmě mohl Lucid dělat těžkou hlavu taky, protože na rozdíl od Tesly bude atraktivní i pro "tradičnější" zákazníky, který nechtějí automobilovou obdobu iPhone.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    CRAZY_IVAN: Jo, ještě vyrostou na dvojnásobek, a dostanou se do top 20 největších automobilek na světě.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DZODZO: Já nezkoumal, jak moc Ford tvrdí, že jejich Blue Cruise je "hands-free".

    Rozhodně je to ale míň klamavá reklama než "Full Self-Driving", který s tímhle hardwarem nejspíš nikdy nenastane.
    DAN_F
    DAN_F --- ---
    BOBASH: Loni prodali asi 20k Modelu S. V kontextu toho, na kolik vyjde modelovou řadu udržovat v chodu a ještě k tomu ji refreshovat, je to vyloženě marketingová a prestižní / brand value záležitost. Z Lucidu Air by si těžkou hlavu mělo dělat spíš Porsche s Taycanem, nebo Audi s tím GTčkem. Oh wait, ale to jsou prestižní zavedené značky, které už ta auta, narozdíl od Lucidu, actually vyrábí a mají servisní síť, platformu, síť nabíječek… :)
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    BOBASH: Jejich prodeje zatim nevypadaj, že by jim někdo dělal těžkou hlavu.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    BOBASH: a toto ti nepride ako klamava reklama?

    u tesly staci ked sa budes prstom dotykat volantu a na dialnici nemusis vacsinu casu zasahovat vobec, u tohoto hands-free sahas na volant a musis nim krutit
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DZODZO: No a Tesla nemá hands-free systém vůbec.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DAN_F: Ale v segmentu Modelu S (o kterým se teda tváří, že pro ně není důležitej) jim Lucid klidně těžkou hlavu může udělat.

    V segmentu Modelu 3 a Modelu Y jim důvody k těžký hlavě dělá zase spousta jinejch značek.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    PSYCHO: To je právě to, že u Škodovky si můžeš koupit tu nevybavenou verzi (která má pořád všechno důležitý) a reálně dostaneš plně funkční auto za 1,2M. Model Y prostě stojí 1,72M a za míň ho nekoupíš. A to je skoro 50% rozdíl, s možnou slevou u Škodovky určitě 50% rozdíl.

    To je stejný jako rozdíl mezi Fabií a Octavií, úplně jiná třída, úplně jiná hra.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    hand-free system, ktory nie je az tak uplne handsfree, lebo nezvlada ani zakruty na dialnici :))) btw. neviem ci to je iba shutter efekt kamery ale to blikajuce varovanie na displeji pred volantom v kazdej zakrute by ma teda docela sralo uz po par sekundach

    Sandy checks out Ford's BlueCruise hands-free driver assist technology.
    https://www.youtube.com/watch?v=GCRNYP5Qg34
    PSYCHO
    PSYCHO --- ---
    BOBASH: Takhle, ja koukam na full equip verze a tam ten rozdil jsou asi 3000 eur.
    DAN_F
    DAN_F --- ---
    CRAZY_IVAN: Jo, no, Bobash :) Tesla, která v tuhle chvíli produkuje přes 500k aut ročně a relativně brzy jich bude produkovat 1,5m, by měla mít těžkou hlavu z luxusního sedanu s baseprice 170k :D
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    PSYCHO: 1,2M vs. 1,8M ti přijde nepodstatný? Plus na toho Enyaqa reálně můžeš dostat slevu, u Tesly to nejde ani omylem.

    TMY jde cenově proti Audi Q4 e-tron, ne proti Škodovce.
    PSYCHO
    PSYCHO --- ---
    KEB: U EV neni tak velkej rozdil mezi Enyaqem a TMY.
    Cena neni to podstatny.
    KEB
    KEB --- ---
    BOBASH: IMHO hlavně cena :-D

    Jinak tady v ceštině

    https://elektrickevozy.cz/clanky/lucid-air-test-elektromobilu
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    JYRKA: O individualizaci jsem mluvil u toho Porsche.

    U Škodovky souhlas, že by tomu prospělo to zjednodušit. Ale tam jsou zase jiný důvody, proč si typickej zákazník koupí Škodovku než Teslu (servis, tlačítka, interiér co má design a tak).
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    BOBASH: fakt nevím, kde bereš jistotu, že chci jako majitel Škodovky konfigurovat. Sere mě to. Chci, aby auto mělo automat, slušnej motor, klimatizaci a adaptivní tempomat + LED světla. Zbytek je frustrující. Když se podíváš na prodeje, tak velká většina lidí kupuje skladovky, protože je to nebaví čekat na něco, co stejně neocení.
    Ta šílená individualizace je rakovina.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam