COMODOR_FALKON: Tebe ta prémiovost možná nezajímá, ale ty jsi automobilkám u prdele, protože nejsi jejich zákazník.
A protože elektrická revoluce začíná od vyšších cenovejch relací, budou ještě pár let primární zákazníci automobilek lidi, kteří jsou ochotní dát 1M+ za auto. Což znamená, že jsou zvyklí si připlácet za kvalitu, zpracování, jízdní vlastnosti atd., protože jinak by si mohli za půl milionu koupit Toyotu Corolla Hybrid, která je z hlediska "efektivně mě to dostane z bodu A do bodu B" stejně dobrá nebo lepší než většina drahejch aut.
Pokud budu chtít utratit 1,75 M za auto (Model Y, kterej by měl být nejprodávanější Teslou vůbec), tak si můžu vybírat mezi spoustou aut s podobnými parametry. Model Y má dojezd 507 km – to je cca stejně jako Enyaq nebo Q4 e-tron, a o 100 km míň než Mustang Mach E. Enyaq je v základu o 600 tisíc levnější (při ekvivalentní baterce), Q4 e-tron zase vypadá vevnitř jako kvalitně vyrobený auto, je hezkej a uživatelsky příjemnej, Mustang Mach E dojede stejně jako Tesla a má i podobně cool interface (akorát k tomu zachovanou ergonomii normálního auta).
Tesla po stránce elektromobility proti těmhle autům není v ničem napřed, natož o 5 let.
Napřed je teoreticky s FSD, ale to je zatím vaporware, reálně to neumí dělat nic užitečnýho a je otázka, kdy bude umět – Lev2 autonomie, kdy stejně musíš držet volant, ti reálně nepřinese žádnou zásadní výhodu oproti třeba tomu Enyaqu nebo Q4 e-tron, který to podstatný (umí to tak nějak jet samo po dálnici nebo po okresce a stačí to hlídat) umí taky, ale k tomu mají třeba mnohem lepší UX včetně augmented reality.