• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    SHEFIK
    SHEFIK --- ---
    Tomu rikam comeback :)

    Awesomely Weird Alibaba EV of the Week: Electric Ford Model T Knockoff
    https://electrek.co/2021/08/28/awesomely-weird-alibaba-ev-of-the-week-knockoff-ford-model-t-electric-car/
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    PSYCHO: Tesla není iPhone mezi autama. Ne to, čím je iPhone dneska.

    Byla tam paralela v tom, že oboje je přelomový a má to velkej displej, ale tím podobnost končí.

    iPhone je designovej a kvalitně udělanej.
    Tesla má antidesign a zpracování Dacie.

    iPhone se snadno používá a je trvanlivej.
    Tesla si vymejšlí v UX totální vopičárny, viz yoke, jen proto, že je to cool.

    iPhone má dlouhodobě stabilní uživatelský prostředí, je jednoduchý si na něj zvyknout, vlastně už je to spíš "telefon pro starší lidi"
    Tesla... ehm.

    iPhone je už dneska víceméně "tradiční značka", protože všechny "tradičnější" už vyhynuly, ostatní jsou vesměs různý asijský nováčci.

    Automobilovým ekvivalentem iPhone je mnohem spíš třeba BMW, u kterýho je interiér výsledek plynulý evoluce, když sis kupoval BMW od roku 1980, tak v tom novým ti budou pořád základní prvky připadat povědomý, i když je tam nejmodernější technika, má to sice appku která umí všechno co appka Tesly, ale taky to umí fungovat jako auto z roku 2000 a ty nový věci nemusíš používat atd. A je to solidně udělaný a ve většině případů to i vcelku vydrží.

    Tesla je automobilovej ekvivalent spíš třeba Google Pixel nebo něčeho takovýho.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    COMODOR_FALKON: Za prvé, poslední zbývající kompakt na trhu není SE, ale 12 Mini, když už.

    Za druhý, to co už ti tady odpovídali jiní – jeden z důvodů, proč jsem přešel na Apple zařízení, je, že to vydrží a nerozbíjí se to.

    Ad lidi, co si teď koupili Teslu – jo, to je máš pravdu, lidi co teď mají Teslu si je dost možná budou kupovat dál, protože velká část z nich jsou fanoušci.

    Ale to není podstatný, protože lidi, kteří dneska mají Tesly, jsou tržně naprosto zanedbatelný (možná s výjimkou Norska).

    My se tady bavíme o okamžiku, kdy budou svoje první elektromobily kupovat lidi, co si do teď kupovali BMW, Fordy nebo třeba Škodovku. A ti nejspíš dají přednost tomu, na co jsou zvyklí (auto co se tváří jako auto a ne jako futuristická dopravní kapsle) i kdyby to mělo o kousek horší parametry.

    A ono to navíc ty o kousek horší parametry mít nebude, třeba Enyaq i Mach E mají větší dojezd (v případě Mach E výrazně větší) než Model Y, který jim konkuruje a který je dražší.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    BLOWUP: Hezky jsi nám připomněl, že žiješ v bohatým Švýcarsku, ale v ČR stojí většina iPhonů (s výjimkou druhý generace SE) zhruba průměrnej měsíční plat...
    OMNIHASH
    OMNIHASH --- ---
    ELIJEN: nojo, sem přízemní konformista, jak mi pátej kolega řek, že nope, tak jsem se do hledání vlastní cesty nepustil.


    PSYCHO: IMHO problém telefonů není výkon/baterka, ale dostupnej SW. Je fajn, že si nosím v kapse větší výkon, než měly mi tři první počítače dohromady, ale jestli na tom spustím jenom YouTube, chat qanějakou debilní hru s jediným mechanismem počkej nebo zaplať, tak je to úplně jedno.
    ELIJEN
    ELIJEN --- ---
    OMNIHASH: To bylo samozrejmosti uz pred 8+ roky. Lidi si bohuzel casto pletou "neumim" s "nejde".
    BLOWUP
    BLOWUP --- ---
    Vcera jsem jel tou teslou s tema dverma co se tak debilne otviraj nahoru, a teda to jsem fakt netusil jak kolotocarskej design toho interieru to ma. Sileny, treba ty plasty na zadni strane sedadel. Celkovej dojem s tim prosklenym stropem byl jak z nejaky lunaparkovy atrakce. Fakt nechapu jak si neco takovyho nekdo muze koupit.
    KEB
    KEB --- ---
    Tak jsem si ten podcast poslechl, a jsem zklamaný. Vágner když tlačí svoji agendu, tak to má úroveň hlavu a patu. Tohle je naprostá demagogie, která popírá sama sebe.

    Až bude řešit zase uhlíkovou stopu baterie a popírat oficiální data evropské agentury, tak se ho někdo zeptejte na uhlíkovou stopu litrů benzínu nebo nafty.

    Vytěžit ropu, převést, rafinovat, distribuovat atd. A pak se ho taky zeptejte, jestli ví jak funguje vodíkový automobil.
    OMNIHASH
    OMNIHASH --- ---
    PSYCHO: no ještě před 3 rokama to samozřejmostí úplně nebylo, good, vyzkouším při příští výměně lopaty. Co si budeme povídat, ona taky dost prace odkudkoliv ztratila na důležitosti, když je kdekoliv 90% času mezi obývakem a kuchyní...
    PSYCHO
    PSYCHO --- ---
    OMNIHASH: To vsechno jde samozrejme uz davno. Jediny co porad nejde je posilani souboru pres BT, ale to sem realne v zivote vyuzil 2x na poslani si vyzvaneni.

    Jo to je vlastne fakt, custom vyzvaneni se nahravaj dost blbe, pokud je nechces platit. A jailbreak je cim dal tim slozitejsi, ale fakt nechci mit jailbreak na telefonu s citlivejma datama.
    BLOWUP
    BLOWUP --- ---
    PSYCHO: iphone ma u nas podil asi pulky trhu, driv to bylo asi osmdesat procent. Nedovedu si predstavit jakej trotl by musel neco takovyho povazovat za „status symbol“. Vetsina lidi ho obmenuje jak boty, ja mam ted zrovna od providera novej asi za tretinu ceny s tim ze u nej dalsi dva roky zustanu (coz bych zustal i tak) a mesicne mu za to asi dvacku dam navic. To se statusem fakt nema spolecnyho vubec nic, tim na nikoho dojem neudelas, kdyz to ma kazdej dvanactiletej smrad :)
    OMNIHASH
    OMNIHASH --- ---
    PSYCHO: už se dá na iPhone normálně pracovat? Zapnout VPNku, poklikat něco ve firemním gui, optimálně se přihlásit na Linux server a spustit pár řádků kódu?
    My fasujeme telefony jako lopaty, vím, že si kolegové nadšeně nabrali iPhone, páč za ty dva roky co dostanou nový lopaty, se daj prodat relativně nejlíp, a stejně pak datlovali že starejch Galaxy.
    PSYCHO
    PSYCHO --- ---
    PSYCHO: A jen na okraj, v IT pouzivam produkty vsech a na vsech OS. Je to moje prace, ale dokazu ocenit, kdyz nekdo udela neco dobre a nevezu se na tom, co mozna platilo pred 10 lety.

    Stejne jako BOBASH vidi budoucnost v EV, ale ne hned ted a okamzite.

    Nejsem Apple fanboy, ale momentalne mi nikdo nic lepsiho nebo aspon srovnatelnyho medokaze mabidnout. V EV to byvala Tesla, ale jak BOBASH rikal, casy se meni.
    PSYCHO
    PSYCHO --- ---
    COMODOR_FALKON: To si napsal, ale uplnou hovadinu.
    To, ze par lidi bere iPhone jako status symbol je na hony vzdaleny normalnimu uzivateli tech telefonu.

    Technologicky jsou o generaci napred. Stacej jim mensi baterky na stejnej vykon co maj androidy a appli ui je o generaci pred cimkoli co muze konkurence v defaultu nabidnout.

    A jo, srovnani s Teslou je na miste. Lidi co maj dneska TM3/X/S proste chteli EV co nekam dojede a bude fungovat. To dostali. Lidi co si chtej vyfikundovat auto do aleluja maj audi, bmw, mb a porsche, stejne jako lidi co maj foldy, flipy a buh vi co. Lidi co jdou po cene maj zas svoje.

    Nerikam, ze iP jsou nejlepsi telefony, ale co umi, umi. To same Tesla.

    Jen lidi jako ty z toho delaji premiovy brand, ale jen pred sebou. Tim to konci.

    PS: G1 plan zarucuje podporu max na tri roky, Apple nejde pod 5. Baterky odchazi u vseho, tak o cem se chces bavit?
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    ELIJEN: nepleties si fsd a autopilot? Lebo fsd produkcne este neexistuje
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    Bold move, Bezos asi zhana dzengy na tie svoje lawsuity s nasa a spacexom :)

    Rivian seeks $80B valuation in confidential IPO filing
    https://www.teslarati.com/rivian-ipo-80-billion-valuation/
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    COMODOR_FALKON: Jestli jsi tak kvalifikovany i v oblasti aut…

    JYRKA
    JYRKA --- ---
    COMODOR_FALKON: Tak urcite

    iPhone 12 Pro - Baterie - iOpravna.cz
    https://www.iopravna.cz/cenik/oprava/iphone-12-pro-baterie/
    COMODOR_FALKON
    COMODOR_FALKON --- ---
    ELIJEN: Ts měl celkem kliku, že se Ti to povedlo vyměnit - i kdž u těch starších to asi ještě nějak šlo - modernější iCrapy jsou zalité v lepidle a jednotlivé díly mají sériová čísla tak, aby je nešlo nahradit - i pokud by se Ti povedlo sehnat náhradní díly… Jinak Jabka mají assembly spíše podprůmernou - je to prostě "lepší Čína" - ale dost se toho ztratí v lepidle…

    Žel se ostatní výrobci spíše inspirují… Třeba ještě v SG4 mini se dala sehnat nová základní deska, nový nabíjecí port, klidně i kamera a výměna byla otázkou pár šroubků… V A3 už to nejde…
    ELIJEN
    ELIJEN --- ---
    CRAZY_IVAN: No, ale tvrdili, ze ten HW je FSD capable a FSD cenu samozrejme mezi tim zvedli nekolikanasobne, takze o HW upgradu zdarma pri dokoupeni se fakt moc neda mluvit. Proste Musk/Tesla konstantne lze a pak se jen vymlouva, ze byl jeho odhad moc optimistickej.

    Za me maj super auta, super software, neexistujici FSD, shitovou assembly a magora za CEO.

    COMODOR_FALKON: Ja mam iPhone 6S koupenej hned po vydani a porad slouzi v poho. Baterku jsem si menil sam. Podle me to srovnani sedi hlavne v pristupu/politice firmy. Jabka maj totiz kvalitni assembly a super support :D
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam